اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تحقیقات و مطالعات ناجا:

80 دانشگاه کشور در تعامل با مرکز تحقیقات ناجا هستند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تحقیقات و مطالعات ناجا گفت: در حال حاضر بیش از 80 دانشگاه و موسسه آموزش عالی کشور با حوزه‌های تحقیقات و کاربردی ناجا تفاهم‌نامه دارند.

80 دانشگاه کشور در تعامل با مرکز تحقیقات ناجا هستند
سردار محمد قصری امروز در حاشیه سفر به اردبیل و در گفتگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: مرکز تحقیقات ناجا در راستای علمی کردن تحقیقات وارد عمل شده و در این راستا تعامل و همکاری نزدیکی را با دانشگاه‌ها آغاز کرده است.
وی افزود: در سال گذشته همایشی را با حضور 600 نفر از استادان‌ دانشگاه‌ها که عضو شورای عالی تحقیقات و اتاق‌های فکر بودند برگزار کرده و در بستر مفاهیم انتظامی و علمی مطالبی ارائه شد.
این مسئول ادامه داد: در راستای این مسیر پایان‌نامه‌های دانشگاهی و رساله‌های فراوانی تعریف شده به طوری که در طی سال 600 تا 700 پایان‌نامه از حمایت‌های سامان تحقیقات و مطالعات ناجا برخوردار شده و در تلاش هستیم تا زمینه کاربردی کردن این پایان‌نامه‌ها را فراهم کنیم.
رئیس سازمان تحقیقات و مطالعات ناجا به واگذاری امکانات به نیروی انتظامی در راستای عملی کردن تحقیقات و مطالعات اشاره کرد و افزود: نیروی انتظامی مشکل جدی در حوزه منابع مالی ندارد بلکه مهم‌ترین نیاز ما در حوزه قابلیت‌های انسانی است تا بتوان این منابع را مدیریت کرد.
قصری اظهار داشت: احساس می‌شود اگر منابع تزریق شود و نیروی انسانی متعهد، مجرب و ماهر در این حوزه وجود نداشته باشد تمام هزینه‌ها ضایع خواهد شد.
رئیس سازمان تحقیقات و مطالعات ناجا به انجام تحقیقات گسترده در راستای جنگ نرم به عنوان یک مقوله ملی اشاره کرد و افزود: پلیس فضای مجازی به عنوان فتا در این راستا راه‌اندازی شده و در حال اجرای تحقیقات است.
قصری ‌مهمترین حوزه فعالیتی این سازمان در استان اردبیل بحث عشایر و نظم و امنیت آنان اعلام کرد و ابراز داشت: دامنه و گسترش تحقیقات سازمان در استان‌ها مثبت بوده به طوری که هم اکنون در 31 استان کشور حوزه تحقیقاتی ناجا راه‌اندازی شده است.
رئیس سازمان تحقیقات و مطالعات ناجا با تاکید بر اینکه ماموریت‌های محوله به استان‌ها با قوت و قدرت در حال اجراست، اظهار داشت: این ماموریت‌ها در سه  حوزه از جزء به سمت کل حرکت می‌کند به طوری که در برخی از این حوزه‌های مدیریتی قصد داریم با نگاه عمیق خدمات انتظامی را شناخته و به صورت علمی به مردم ارائه کنیم.
این مسئول در پایان سخنان خود با بیان اینکه در راستای این فعالیت‌ها پژوهشگران نیز می‌توانند وارد عمل شود، ابراز داشت: ماموریت‌های خود را با نگاه پژوهشی اجرایی می‌کنیم و بر اساس نتایج به دست آمده روند مدیریتی خود را اصلاح و به صورت کشوری ارائه می دهیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول