اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار نگور:

تریبون مساجد بهترین راه ترویج فرهنگ کتابخوانی است

خبرگزاری فارس: بخشدار نگور گفت: ظرفیت منابر و تریبون مساجد یکی از بهترین راه‌های ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

تریبون مساجد بهترین راه ترویج فرهنگ کتابخوانی است
به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، عباس اردنی پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه کتابخانه عمومی این بخش اظهار داشت: یکی از دلایل مهم پایین بودن کتابخوانی در بخش نگور شهرستان چابهار، پایین بودن سطح سواد است که باید برای ریشه کن کردن آن برنامه‌ریزی شود.
وی با اشاره به قانون اداره کتابخانه‌ها از شهرداری خواست تا نیم درصد درآمد کل خود را به حساب انجمن واریز کنند زیرا این کمک‌ها می‌تواند در رفع برخی از مشکلات موجود مؤثر باشد.
بخشدار نگور بیان کرد: باید از روحانیون باید در مساجد نسبت به تبلیغ و ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه کمک گرفت.
اردنی توسعه و پیشرفت کتابخانه‌های عمومی را یکی از شاخص‌های پیشرفت و رشد در کشورهای صنعتی دانست و گفت: توجه به توسعه و گسترش کتابخانه‌ها و ترویج و تبلیغ مطالعه از دغدغه‌های اصلی مسئولان است که باید مورد توجه همه قرار گیرد.
دبیر و خزانه‌دار انجمن کتابخانه‌های نگور نیز در این جلسه با اشاره به اجرایی شدن طرح "کتاب من" و راه‌اندازی شبکه کتابخوانان حرفه‌ای کشور گفت: توسعه و ترویج مطالعه مفید در جامعه از اصلی‌ترین اهداف نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است و در همین راستا سامانه "طرح کتاب من" با هدف غنی سازی منابع کتابخانه‌ها با توجه به نیاز هر منطقه راه‌اندازی شده است.
زیبا مهدیزاده افزود: در این سامانه هر یک از مخاطبان و اعضای کتابخانه می‌توانند با توجه به مدرک تحصیلی خود از دو تا شش کتاب را درخواست کنند که پس از بررسی در مرکز توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی خریداری و به کتابخانه ارسال می‌شود.
وی راه‌اندازی شبکه کتابخوانان حرفه‌ای را یکی دیگر از اقدامات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه عنوان کرد.
دبیر و خزانه‌دار انجمن کتابخانه‌های نگور ادامه داد: همه افراد می‌توانند با مراجعه به سایت www.booki.ir در این سامانه ثبت‌نام و در مسابقات ماهیانه آن شرکت و از جوایز  نقدی بهره‌مند شوند.
مهدیزاده تصریح کرد: کسانی هم که دسترسی به اینترنت ندارند نیز می‌توانند با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی در مسابقات مکتوب شرکت کنند.
وی افزود: سوادآموزی و رشد و ارتقای سطح سواد در جامعه مورد توجه بیشتر مسئولان شهرستان قرار گیرد زیرا برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی باید ابتدا سطح سواد و آگاهی مردم را بالا برد.
دبیر و خزانه‌دار انجمن کتابخانه‌های نگور با اشاره به نقش خانواده‌ها، رسانه‌ها و آموزش و پرورش در دستیابی به این اهداف گفت: آموزش و پرورش می‌تواند با کمک رسانه‌ها نسبت به ترویج مطالعه در میان خانواده‌ها اقدامات خوبی انجام دهد.
مهدیزاده از مربیان پرورشی مدارس دعوت کرد تا کلاس‌های پرورشی خود را در محل کتابخانه‌ها برگزار کنند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول