اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

عضو شورای مرکزی موتلفه اسلامی:

طرح سئوال از رئیس‌جمهور جنبه سیاسی دارد

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: طرح سئوال از رئیس‌جمهور بیش از جنبه دلسوزانه برای نظام، جنبه سیاسی دارد.

طرح سئوال از رئیس‌جمهور جنبه سیاسی دارد
حمیدرضا ترقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: با وجود اینکه طرح سئوال از رئیس جمهور و تمام مسئولان نظام و حتی استیضاح آنان از حقوق مسلم قوه مقننه محسوب می‌شود اما این موضوع در شرایط کنونی کشور به صلاح نظام نیست.
معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی افزود: جمهوری اسلامی ایران همیشه با شرایط حساس داخلی و خارجی مواجه بوده و هست اما درحال حاضر مسائل خارجی به‌وجود آمده بیش از همیشه بار مسئولیت نظام را سنگین کرده است.
وی با اشاره به جریان موج بیداری اسلامی در منطقه اظهار داشت: شرایط کنونی منطقه‌ای، شرایط خاصی است که طی آن ضمن ایجاد موج بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و نقش جمهوری اسلامی ایران به عنوان الهام بخش و الگوی این جریان، توجه خاص ایران به مسائل منطقه‌ای را طلب می‌کند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: در این شرایط چشم کشورهای اسلامی دنیا و به ویژه‌کشورهای مسلمان منطقه به جمهوری اسلامی ایران است و نباید در چنین موقعیتی اقداماتی انجام داد که در آن دشمن فرصت نفوذ و استفاده از این شرایط را پیدا کند.
ترقی افزود: دشمنان جمهوری اسلامی ایران منتظر فرصتی برای ضربه زدن به نظام هستند و از هر موقعیتی و زمینه‌ای برای ضربه زدن و تضعیف اقتدار نظام و همچنین زیر سئوال بردن مسئولان استفاده می‌کنند.
معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی ضمن تأکید بر حق قانونی مجلس شورای اسلامی در راستای طرح سئوال از رئیس جمهور اظهار داشت: اگرچه مجلس این حق را به صورت قانونی دارد اما در شرایط کنونی اقدام به انجام چنین اموری بیشتر از اینکه به مصلحت نظام و از روی دلسوزی برای نظام جمهوری اسلامی و کشور باشد، جنبه سیاسی دارد.
ترقی ضمن تأکید بر اینکه سئوال از رئیس جمهور در شرایط کنونی در اولویت نظام قرار ندارد، افزود: طرح سئوال از رئیس جمهور در چنین شرایطی نه تنها اولویت نظام نیست بلکه به جو سازنده‌ای که رهبری در ایجاد آن نقش اساسی داشته است لطمه وارد می‌کند و فضای کشور را به سمت افزایش بی‌اعتمادی به مسئولان نظام هدایت می‌کند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ارتباط با وحدت اصولگرایان در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: بر اساس گزارش‌ها و اطلاعات موجود، توافقات بسیار خوبی میان جبهه پایداری اسلامی و جبهه متحد اصولگرایان شکل گرفته است که نشان از احتمال ایجاد تفاهم و وحدت در آینده و نزدیک دارد.
ترقی افزود: با توجه به نیاز اصولگرایان به رسیدن به وحدت و یک لیست واحد برای شرکت در انتخابات، به نظر می‌رسد نقطه نظرات و دیدگاه‌های جبهه پایداری که حساسیت و تأکید ویژه‌ای بر روی آنها وجود داشت به سمت تعدیل وحدت پیش می‌رود.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول