اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حراست کل استان آذربایجان شرقی:

حراست‌ها به دنبال تقویت جایگاه حفاظت از امنیت IT باشند

خبرگزاری فارس: مدیر حراست کل استان آذربایجان شرقی گفت: حراست سازمان‌ها باید به دنبال تقویت جایگاه حفاظت از امنیت IT بوده و تقویت این جایگاه را یکی از وظایف عمده خود قرار دهند.

حراست‌ها به دنبال تقویت جایگاه حفاظت از امنیت IT  باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،مدیر حراست کل استان صبح امروز در آیین تودیع و معارفه سرپرست مدیریت حراست سازمان با بیان اینکه ایران در حوزه دفاع و امنیت IT توانمندی‌های بالایی دارد، اظهار داشت: در برهه زمانی فعلی پرداختن به مقوله امنیت برای حفاظت از منابع صنعتی و اطلاعاتی و موجودیت نظام بیش از پیش احساس می‌شود.
وی به تهدیدات فناوری اطلاعات در مباحث فرهنگی و امنیتی از جمله جاسوسی و دخالت بیگانگان، نقض حریم خصوصی و اختلال و از کار اندازی اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته بسیاری قصد داشتند که با نفوذ در شبکه‌های ما بتوانند اختلال ایجاد کنند که باید گفت با هوشیاری کامل مدیران و مجموعه حراست کشور، شبکه‌های ما کم‌ترین آسیب را متحمل شده است.
مدیر حراست کل استان مسئولیت دفتر حراست در سازمان‌ها را در چهار بخش حفاظت فیزیکی، اسناد، پرسنلی وIT بیان کرد و گفت: در عصر کنونی مهمترین وظیفه مسئولان حراست، پیشگیری و آسیب‌شناسی  است.
وی به نقش اساسی حراست به منظور پیشگیری از وقوع تخلف‌ها در سازمان اشاره کرد و افزود: حراست سازمان، سه نقش هشدار دهنده یا پیشگیری کننده اصلاح کننده یا درمان کننده و بالاخره نقش جدا کننده از سیستم را در سازمان ایفا می‌کند.
مدیر حراست کل استان با بیان اینکه با حراست صحیح جلوی خسارت‌های احتمالی که مسلماً هزینه‌های سنگینی برای سازمان در برخواهد داشت گرفته می‌شود، تصریح کرد: بدین وسیله جلوی انتشار تخلف‌ها و انحراف‌ها در بین کارکنان سازمان نیز گرفته می‌شود.
وی با بیان اینکه هر چه در یک سازمان، عدم شفافیت و پاسخگویی نسبت به ارباب رجوع و کل مجموعه و خصوصاً به سیستم‌های نظارتی بیشتر باشد به همان تناسب فساد اداری افزایش خواهد یافت، ادامه داد: هرچه ضریب پاسخگویی در یک سیستم بیشتر باشد فساد اداری کمتری در آن سازمان جریان خواهدداشت.
مدیر حراست کل استان با بیان اینکه مجموعه‌های حراست، حرمت، شأن و آبروی افراد را باید حفظ کرده و به‌عنوان مامن و پناهگاه پرسنل سازمان باشند افزود: مجموعه‌های حراست در کنار برخورداری از علم، تخصص و روشن‌بینی مناسب باید حرمت، آبرو و اعتبار افراد را حتی در صورت بروز اشکال و یا خطا حفظ کنند.
وی به تبیین ضرورت وجود حراست در دستگاه‌های اجرایی پرداخت و گفت: حراست می‌تواند با تدبیر، دقت‌نظر و هوشیاری در رفتار مجریان هر مجموعه، وظیفه شناسی‌، آگاه ساختن مردم به قوانین و مقررات و حقوق شهروندی به مقابله با مفاسد اداری و مالی بپردازد.
مدیرحراست کل استان در تبیین ویژگی‌های حقیقی و حقوقی حراست کارآمد و موفق گفت: طبق قانون دستگاه حراست با اهداف و تشکیلات سازمانی خاص به‌عنوان یک مجموعه اجرایی و نظارتی به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های تشکیلاتی، مستقیماً یا به صورت غیرمستقیم و نامحسوس، وظایف خطیری در ارتباط با سالم سازی محیط کار و کنترل کیفی و کمی کارکنان، تعیین صلاحیت مشاغل حساس، بررسی و احراز تخلفات اداری مالی ، حفاظت از تاسیسات و اماکن، اسناد و مدارک را در هر بخش  عهده‌دار است.
وی تلاش در شناساندن دستگاه حراست به‌عنوان امین عموم، اعم از  مدیران، کارکنان و ارباب رجوع به منظور انعکاس نقطه نظرات و تخلفات، شناسایی نقاط ضعف و قوت مجموعه به منظور تمهید، ارائه راهکارها و خط مشی‌های مناسب برای رفع نارسایی‌ها و مشکلات موجود را یادآور شده و افزود: حراست‌ باید با درک شرایط در انجام ماموریت‌ها  پیشگام و پیشتاز بوده و ضمن مراقبت‌های لازم به روشنگری‌های خود در قبال توجه دادن پرسنل به آسیب‌های سازمان اهتمام جدی داشته باشند.
مدیرحراست کل استان با بیان اینکه حراست سازمان جهادکشاورزی باید به دلیل بالا بودن حجم اعتبارات و قراردادهای این سازمان بر مقوله نظارت تاکید ویژه‌ای داشته باشد، افزود: همچنان‌که "رستمی" دقت نظر ویژه‌ای نسبت به این مقوله داشت امیدواریم مدیر جدید حراست سازمان نیز عنایت مخصوصی به این بند داشته باشد.
وی در خاتمه مسئولیت را خدمت به مردم عنوان کرد و افزود: باید مسئولیت‌هایمان را به قصد خدمت به مردم بنگریم چرا که این خدمت به مردم است که ماندگار خواهد بود.
کمال خوش‌پیمان سرپرست مدیریت حراست سازمان جهادکشاورزی استان نیز در این جلسه، همراهی و همکاری همه پرسنل و مدیران سازمان برای رشد و پیشرفت بخش را خواستار شد.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول