اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آران و بیدگل خواستار شد؛

برگزاری کنگره ملی آیت‌الله آرانی در آران و بیدگل

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آران و بیدگل خواستار برگزاری کنگره ملی آیت‌الله ملا غلامرضا آرانی با حضور شخصیت‌های برجسته علمی و حوزوی برای پاسداشت این عالم جلیل‌القدر جهان تشیع در زادگاهش شد.

برگزاری کنگره ملی آیت‌الله آرانی در آران و بیدگل
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا محلوجی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آیت‌الله ملا غلامرضا آرانی با وجود آثار ارزشمند دینی و علمی به اضافه شدت زهد و وارستگی شخصی و عوامل عام محیطی و تاریخی، پس از گذشت بیش از یک و نیم قرن از وفاتش حتی در زادگاهش آران و بیدگل هنوز شناخته نشده است.
وی گستردگی تقریرات و مباحث علمی این عالم فاضل را یادآور شد و افزود: آثار به جای مانده از وی همچون «جوامع الکلم و معادن الحکم» و «تفسیر کنوز الجواهر» گواه روشنی از جامعیت علمی و نبوغ فکری و افق والای اندیشه فقهی و اصولی ایشان است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آران و بیدگل عنوان داشت: ملا غلامرضا آرانی از زمانی که به تحصیل و فراگیری علوم اشتغال ورزید تا سال‌های پایانی عمرش به تألیف و نگارش 62 اثر مفید و ارزنده پرداخت که «رساله هلالیه» در شرح زندگانی و شخصیت حضرت محمد هلال بن علی(ع) از جمله آثار ماندگاری است که با انتشار آن در سال 1379 مورد استقبال پژوهشگران و مورد وثوق همگان قرار گرفت.
محلوجی تعلیقات بر رجال، بدایع‌الذرائع و ذرائع‌البدائع، تذکرة‌القری‌الثلاث، اجوبة‌ الاسئله، جامع‌الشتات، الدرر منشور، کنوزالجواهر، الحجة‌البابغه(در پنج جلد)، ترجمه مصباح‌الشریعة، شرح بر اساس‌الاحکام ملا احمد نراقی، شرح بر زیارت جامعه و شرح بر السبع‌الشداد میرداماد را از دیگر تألیفات این عالم گرانقدر خواند.
وی در ادامه تصریح کرد: گمنامی این عالم جلیل‌القدر حتی در زادگاهش اقتضا می‌کند کنگره بزرگداشتی در سطح ملی با حضور شخصیت‌های علمی کشور برگزار و به شخصیت‌شناسی آن عالم بزرگوار پرداخته شود.
رئیس اوقاف و امور خیریه آران و بیدگل، اول جمادی‌الاول سالروز وفات آیت الله ملا غلامرضا آرانی را بهترین فرصت برای برگزاری این کنگره خواند و افزود: از هم اکنون باید مقدمات برگزاری این کنگره فراهم و پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام شود.
محلوجی همچنین با اشاره به خدمات ارزنده آیت‌الله ملا غلامرضا آرانی نسبت به حضرت محمد هلال بن علی(ع) که با تألیف کتاب رساله هلالیه در شناخت شخصیت و زندگانی این امامزاده عظیم‌الشان صورت گرفت، اهتمام ویژه هیئت امنای آستان مقدس را برای برگزاری این کنگره خواستار شد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول