اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همدان؛

درصد قبولی دانش‌آموزان در کنکور سراسری افزایش یافت

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش همدان گفت: درصد قبولی دانش‌آموزان همدان در کنکور سراسری در چهار شاخص روزانه، شبانه، پیام نور و غیردولتی از 41 درصد سال گذشته به 56 درصد در سال جاری افزایش یافت.

درصد قبولی دانش‌آموزان در کنکور سراسری افزایش یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استان همدان، محمود نقوی اظهار کرد: رتبه دانش‌آموزان استان همدان در کنکور امسال در سطح کشور از 18 به 17 ارتقا یافته است و حدود 16 هزار نفر در کنکور 90 از استان همدان در دانشگاه‌های کشور پذیرفته شدند.
وی با بیان اینکه استان همدان در بیشتر رشته‌ها از جمله تجربی، ریاضی، انسانی و هنر رشد داشته و تنها در رشته زبان با افت مواجه شده است، افزود: 293 نفر از دانش‌آموزن استان در کنکور امسال بدون سهمیه و قطبی رتبه‌های زیر 3 هزار را کسب کردند. 
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش همدان افزود: دانش آموزان استان همدان 3.5 برابر سهمیه کشور رتبه‌های برتر را در کنکور سراسری امسال کسب کردند که این رقم در سال گذشته 2.5 برابر بوده است.
وی شروع کلاس‌های تقویتی از اوایل تابستان و ارائه و پیگیری آن در طول سه ترم، اختصاص 3 میلیارد ریال از اعتبارات داخلی آموزش و پرورش برای کلاس‌های کنکور به ویژه در مناطق محروم و بهره‌گیری از مشاوران مجرب و متخصص را از دلایل ارتقای سطح کنکور دانش‌آموزان همدان دانست.
نقوی افزود: همچنین برگزاری جشن ستارگان در 20 برنامه و اختصاص 300 میلیون ریال برای خرید جزوه کنکور و توزیع رایگان آن بین دانش‌آموزان مناطق محروم و برگزاری نشست‌های انتخاب رشته بومی و قطبی از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش برای موفقیت در کنکور است.
وی با بیان اینکه توسعه رشته‌های دانشگاهی بر اساس بومی و قطبی در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: دانش‌آموزان استان همدان علاقه‌ای برای حضور در دانشگاه‌های غرب کشور را ندارند و بیشتر تمایل دارند با دانش‌آموزان تهران به رقابت بپردازند.
حدود 30 هزار نفر از استان همدان امسال در کنکور سراسری شرکت کردند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول