اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گفت‌وگوی تفصیلی فارس با ورزشکار گلف گلستان:

گلستان از داشتن یک زمین گلف عاجز است

خبرگزاری فارس: ورزشکار گلف گلستان گفت: گلستان از داشتن یک زمین گلف عاجز است.

گلستان از داشتن یک زمین گلف عاجز است
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، گلف استان گلستان در این چند سال اخیر پیشرفت قابل ملاحظه‎ای داشته است که مرهون زحمات مسئولان و بازیکنان این مجموعه است که با زحمات و تمرینات خود توانسته‎اند استان گلستان که تا چند وقت پیش هیچ جایگاهی در میان تیم‎ها و هیئت‎های گلف کشور نداشته است را به عنوان یکی از استان‎های قابل تکیه به حساب آورند.
برهمین اساس گفت‎وگویی تفصیلی داشتیم با یکی از بازیکنان جوان در رشته گلف تا برای ما از این ورزش و کمبودهای پیش روی بگوید.
آنچه می‎خوانید ما حصل این گفت‌وگو است. 
  
فارس: خودتان را معرفی کنید و بگوید چه مدت است که در این رشته ورزشی فعالیت دارید؟
ورزشکار گلستانی گفت: صالح قلیش‎لی هستم 24 سال سن دارم و حدود دوسال و نیم است که رشته ورزشی گلف رو دنبال می‌کنم و در این مدت نیز حائز مقام‎های نیز در این رشته شده‎ام از جمله در دوره اول لیگ استان گلستان در سال 1388-1389 نایب قهرمان شدم و دوره دوم لیگ در سال 1389-1390 مقام قهرمانی رو کسب کردم و در بسیاری از مسابقات که در داخل استان برگزار شد مقام اول تا سوم رو کسب کردم.
قلیش‎لی افزود: در سطح کشوری نیز در دو دوره از مسابقات قهرمانی کشور شرکت کردم که در دوره اول که تجربه کافی نداشتم در مجموعه 50 بازیکن مقام بیست و پنجم را کسب کردم و دوره دوم با تلاش و پیشرفت خودم توانستم جز 10 نفر اول کشور قرار بگیرم و امیدوارم در سال‎های بعد جز نفرات اصلی تیم ملی کشورم باشم. 
 
فارس: مشوق اصلی شما در این راه چه کسانی بوده‎اند؟
وی ابراز داشت: مشوق اصلی من خانواده من بودن که با صبر و تحمل زیادی که از خودشان نشان دادن و به من کمک کردن که بتوانم از استعداد و اراده خودم استفاده کنم و به این موفقیت‎ها دست برسم و بازهم امیدوارم که همچنان یاری کننده من باشند برای به دست آوردن درجات بالاتر در این رشته. 

فارس: جایگاه گلف را در سطح استان گلستان چگونه ارزیابی می‎کنید؟
این ورزشکار گلستانی گفت: جایگاه این رشته در سطح استان بعد چهار سال فعالیت نسبتا مناسب بوده، ولی با استعدادهای موجود در این استان مخصوصا شهر گرگان می‎توانستیم بالاتر از این مکانی که هستیم قرار گیریم که نیاز به پشتیبانی و همراهی بیشتر مسئولان این رشته دارد که در بعضی موارد متاسفانه کم کاری شده، ولی با کمک و کوشش تک تک علاقه‎مندان و دوستداران این رشته همچنان این رشته توانسته از جایگاه خوبی برخوردار باشد.
 
فارس: حمایت مسئولان از این رشته ورزشی تاکنون چگونه بوده است؟ 
قلیش‎لی ادامه داد: حمایت مسئولان تاکنون نسبتا خوب بوده ولی توقع ورزشکاران مخصوصا کسانی که تلاش و پشتکار بالایی در این رشته دارند از مسئولان بیش از اینهاست و امید هست تا به وعده‎ها و برنامه‎ریزی‎هایی که در این راستا صورت پذیرفته است جامعه عمل بپوشانند و بزرگ‌ترین مشکل یا سد موجود در مقابل پیشرفت این رشته در استان گلستان وجود یک زمین استاندارد و تهیه تجهیزات مورد نیاز این رشته است.
وی اضافه کرد: در درجه اول تهیه یک زمین مناسب ضروری بوده و متاسفانه بعد از گذشت سه سال هنوز این استان از داشتن زمین مخصوص بازی گلف عاجز بوده و همچنان از زمینی استفاده می‎کند که ظرفیت برگزاری مسابقات بزرگ را ندارد و بیشتر مورد استفاده بازیکنان تازه وارد و مبتدی است. 
  
فارس: شما شکست و پیروزی را تجربه کرده‎اید شکست و پیروزی را چگونه تفسیر می‎کنید؟
این ورزشکار رشته گلف یادآور شد: در رشته ورزشی گلف فاصله شکست و پیروزی تنها به یک ضربه بستگی داره. بله من تجربه شکست رو دارم شکست‎های که فقط به خاطره یک اشتباه به وجود آمده و همین شکست‎ها است که به بازیکن قدرت و اراده می‎دهد تا از کوچک‎ترین اشتباهات رقیب خودش استفاده کنه و نتیجه را برای خودش رقم بزند.
قلیش‎لی خاطرنشان کرد: یکی از شیرین‎ترین پیروزی‎های من کسب مقام قهرمانی لیگ گلف گرگان در سال 1389 - 1390 بود که ثمره تمرینات فشرده و سنگین بود که خداوند را به خاطره به دست آوردن این پیروزی شکرگذارم. 
  
فارس: چرا این رشته ورزشی را انتخاب کرده‎اید؟
وی تصریح کرد: رشته ورزشی گلف یکی از مهیج‎ترین و پر هیجان‎ترین رشته‎های ورزشی است که نیاز به داشتن تمرکز و مدیریت بالایی دارد و دلیل اصلی من برای انتخاب این رشته این بود که باعث تقویت قوه تمرکز و اراده انسان می‎شود و از هیجان بالایی که دارد لذت می‎برم.
قلیش‎لی ادامه داد: اگر به گذشته برگردم و دوباره در همین مسیر قرار بگیرم بازهم همین راه را پیش خواهم گرفت چون کمک بزرگی به تقویت روحی و جسمی من می‎کند و باعث بالا بردن اراده و تمرکز من در روی زندگی عادی می‎شود. 
  
فارس: برای آینده چه برنامه‎ای دارید؟
این ورزشکار اضافه کرد: یکی از بزرگترین آرزوها و خواسته‎های من این است حضور در تیم ملی و شرکت در مسابقات خارجی است که امید دارم با تلاش و کوشش خودم و کمک مسئولان به این امر دست پیدا کنم. 
 
فارس: آینده این رشته ورزشی را در گلستان چگونه می‎بینید؟
قلیش‎لی متذکر شد: آینده این رشته ورزشی در استان گلستان با وجود این استعدادها روشن است و با کمک و یاری بیشتر مسئولان و تهیه امکانات لازم بهتر از این نیز خواهد بود به طوری که این استان شایستگی این امر را پیدا کند که مقام اول کشوری را در سال‎های آینده کسب کند. 
وی در پایان اذعان داشت: در پایان باید از تک تک کسانی که ما را در این پیروزی کمک کردند تشکر می‌کنم و موفق و پیروزی و پیشرفت این رشته را در سطح کشور آرزومندم.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول