اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

استاندار آذربایجان‌شرقی:

آگاه ساختن مردم موجب پاسخگویی حکومت می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: آموزش و آگاه ساختن مردم به حقوق شهروندی خود یک موضوع کلیدی است که تحقق آن موجب پاسخگویی حکومت در مقابل حقوق مردم می‌شود.

آگاه ساختن مردم موجب پاسخگویی حکومت می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی با بیان اینکه برای پیش بردن توانایی‌های خود باید به فرهنگ اسلامی تکیه کنیم، اظهار داشت: در هر فعالیتی اگر از فرهنگ اسلامی غفلت شود سرنوشت آن فعالیت از قبل مشخص است.
وی با تاکید بر توجه به فرهنگ قومی خاطرنشان کرد: فرهنگ اقوام ایرانی نه تنها با هویت ملی در تعارض نیست بلکه قوام بخش آن است و باید جایگاه ویژه‌ای برای فرهنگ قومی منظور شود.

نباید جوانان ما فرهنگ خود را در آن سوی مرزها جستجو کنند
بیگی تصریح کرد: نباید شرایط طوری شود که جوانان ما فرهنگ خود را در آن سوی مرزها جستجو کنند و این که در ایام تعطیل انبوه جمعیت در جستجوی چیزی که فراهم آوردن آن کار ساده‌ای است به خارج از کشور سرازیر شوند پسندیده نیست.
وی افزود: پیامدهای این پدیده و زشتی‌هایی که از رهگذر آن به جامعه تزریق می‌شود نابخشودنی است و برای جلوگیری از آن نباید خود را از امتیاز فرهنگ بومی و منطقه‌ای که بارها امتحان خود را پس داده محروم کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی پافشاری بر هویت ملی و ارتباط با گذشته را مورد تاکید قرار داد و گفت: از جمله غفلت‌هایی که در حوزه فرهنگ صورت گرفته غفلت از شناساندن شخصیت‌هایی است که می‌توانند اسوه و الگوی جوانان باشند.
وی با تاکید بر استحکام خانواده به عنوان رکن جامعه تصریح کرد: این موضوع تکلیفی بر دوش همه افراد جامعه است و برای تحقق آن باید از همه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری استفاده کرد.

ساختار سنتی خانواده و حفظ آن رمز پایداری در مقابل هجمه‌های فرهنگی
بیگی ساختار سنتی خانواده و حفظ آن را رمز پایداری در مقابل هجمه‌های فرهنگی دانست و گفت: هرجا که موضوع خانواده سهل گرفته شده تندبادهای حوادث پیشروی کرده و جامعه را با مشکل مواجه کرده است.
وی در ادامه غفلت از حوزه هنر را نابخشودنی دانست و اظهار داشت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر استفاده از ابزار هنری برای استغنای فرهنگ، وظیفه شورای اجتماعی در این راستا وظیفه خطیری است.
بیگی خاطرنشان کرد: نمونه‌های با ارزشی از تاثیر هنر به ویژه سینما در تحکیم باورهای دینی سراغ داریم؛ اما نتوانسته‌ایم به طور شایسته از این ظرفیت استفاده کنیم.

آگاه ساختن مردم به حقوق شهروندی موجب پاسخگویی حکومت می‌شود
استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت آموزش همگانی گفت: آموزش و آگاه ساختن مردم به حقوق شهروندی خود یک موضوع کلیدی است که تحقق آن موجب پاسخگویی حکومت در مقابل حقوق مردم می‌شود.
وی افزود: احترام به حقوق شهروندی نیازمند آموزش و پدید آوردن ضمانت‌های اجرایی آن است که آرامش جامعه و تضمین همه شئونات اجتماعی را به دنبال دارد.
بیگی تاکید کرد: برای تبیین حقوق شهروندی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی از فرصت مدارس، دانشگاه‌ها و متون درسی استفاده شود.
وی با بیان اینکه آموزش مهارت‌های زندگی خلایی است که نسل جوان با آن مواجه است افزود: این که چه ساز و کارهایی برای آموزش پیش‌بینی شده و دستگاه‌ها چه وظیفه‌ای در این خصوص دارند از تکالیف شورای اجتماعی است.
بیگی با اشاره به شرایط جدیدی که با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در جامعه به وجود آمده خاطرنشان کرد: استفاده بهتر از منابع و حرکت به سمت بهره وری نیازمند توجه عمومی و به کار گیری همه امکانات و ظرفیت‌ها است.

تغییر روش زندگی ضروری است
وی تصریح کرد: تغییر روش زندگی و اصلاح الگوی مصرف به نحوی که به مدیریت شرایط مبتنی بر آموزه‌های دینی منجر شود از امور ضروری است.
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه پیشنهاد کرد موضوع مسکن مهر در دستور کار شورای اجتماعی قرار گیرد.
وی گفت: اکنون شاهد شکل گیری شهرهای بزرگ در کشور هستیم که همه نیازمند یک پیوست فرهنگی و اجتماعی هستند.
بیگی اضافه کرد: دولت توانسته به یک نیاز قطعی جامعه پاسخ دهد اما این کافی نیست و باید الگوی یک شهر اسلامی را برای نقاط جدید طراحی کنیم.
همایش منطقه‌ای کارگروه‌های تخصصی اجتماعی، فرهنگی و خانواده شمال‌غرب کشور برگزار شد.
در این همایش که کارشناسان استان های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل حضور داشتند، قائم مقام وزیر کشور به تببین طرح تحول اجتماعی پرداخت.
هدف از برگزاری این همایش تبیین و تشریح طرح تحول اجتماعی عنوان شده است که با برگزاری 23 کمیته تخصصی از جمله در موضوع برنامه های هماهنگی با صدا و سیما، شبکه تبلیغی مدارس و توافقنامه با آموزش و پرورش، برنامه خانه‌های قرآن و تشکل های قرآنی، تبلیغات شهری، سازمان‌های مردم نهاد برای طرح تحول اجتماعی، صیانت از حقوق شهروندی و کاهش آسیب‌های اخلاقی پیگیری می‌شود.
تبیین و تشریح برنامه‌های نشاط اجتماعی، پیشگیری، کنترل و کاهش مواد مخدر، مشروبات الکلی و دخانیات، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و امنیت اجتماعی از دیگر موضوع‌های کمیته‌های مختلف در نشست این کارگروه‌هاست.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول