اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

به دنبال حضور ملی‌پوشان در اروپا هستیم

حیدری: رفع قرنطینه اسب‌ها در اختیار فدراسیون سوارکاری نیست

خبرگزاری فارس: سرپرست فدراسیون سوارکاری گفت: رفع قرنطینه اسب‌های ایرانی به طور مطلق در اختیار فدراسیون سوارکاری نیست و سازمان دامپزشکی و جهاد کشاورزی نیز باید در این رابطه کمک کنند.

حیدری: رفع قرنطینه اسب‌ها در اختیار فدراسیون سوارکاری نیست
محمود حیدری با حضور در غرفه فارس در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس اظهار داشت: صرف‌نظر از 2 سالی که در راس هیئت سوارکاری استان تهران بودم، بیشترین امکانات مربوط به رشته سوارکاری در استان تهران قرار دارد. مدیران فدراسیون باید اصولی و اساسی و با برنامه مدون حضور داشته باشند.

سرپرست فدراسیون سوارکاری ادامه داد: تمام وقت در فدراسیون هستم و درحال برنامه‌ریزی در این رشته ورزشی هستیم. البته افرادی در سوارکاری به دنبال حاشیه‌سازی هستند که ارتباطی چندانی با این رشته ورزشی نه در زمینه شغلی، نه اسب و .. ندارند.

وی افزود: سرمایه‌گزاران و افرادی که در سوارکاری زحمت کشیده‌اند حق دارند که انتقاد کنند اما حاشیه‌سازی افراد حاشیه دار ممنوع است. اغلب افرادی که جزء ارکان سوارکاری نیستند اقدام به حاشیه‌سازی می کنند و افرادی که ارکان سوارکاری هستند وارد مباحث حاشیه‌ای نمی‌شوند و دید آن‌ها نسبت به سوارکاری کلان است.

حیدری تاکید کرد: یکی از سیاست های فدراسیون سوارکاری حاشیه‌زدایی است، می‌خواهیم با رفتار، تعامل و اقدامات سازنده حاشیه‌سازی‌ها را از بین ببریم و از همه سلیقه‌ها، افراد با هر نوع نگرش حرفه‌ای به رشته سوارکاری استفاده خواهیم کرد.

سرپرست فدراسیون سوارکاری درباره موضوع قرنطینه اسب های ایرانی و رفع این معضل برای حضور سوارکاران کشورمان در میادین بین‌المللی اظهار داشت: قرنطینه به طور مطلق در اختیار فدراسیون سوارکاری نیست. البته به ارتباط بین‌المللی ما مرتبط است؛ اما در این زمینه جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی نیز درگیر هستند و تنها یک بخش آن مربوط به فدراسیون سوارکاری است.

وی افزود: ما باید به‌طور ویژه به دنبال رفع این معضل باشیم. در سال‌های 83 و 85 بحث قرنطینه به خوبی پیگیری شده است و کارشناسان اسب از اروپا به ایران آمدند و شروطی را مشخص کردند که به طور جدی از طرف فدراسیون در آن زمان و سازمان دامپزشکی و جهاد پیگیری نشد.

خوشبختانه امروز اولین جلسه هماهنگی را میان فدراسیون و سازمان دامپزشکی درباره رفع قرنطینه اسب‌های ایرانی برگزار کردیم و قرار شد در ابتدا اطلاعات در این باره به روز شود. سازمان دامپزشکی به خوبی استقبال کرده است و خواهش می‌کنم که جهاد کشاورزی نیز وارد این حوزه شود.

حیدری عنوان کرد: اسب موجود زنده‌ای است که باعث نشاط و شادابی می‌شود و در دین اسلام نیز بسیار به رشته سوارکاری بها داده شده است. بحث اقتصادی این ورزش نیز بسیار حائز اهمیت است و هیچ ورزشی این حوزه اقتصادی را ندارد. امروزه اسب و صنعت اسب بخش عمده‌ای از تولید ناخالص ملی کشورها را به خود اختصاص داده است و اگر بحث قرنطینه و این معضل حل شود اسب‌داری و پرورش اسب در کشورمان می‌تواند باعث سوداوری و ارزآوری در کشور شود و کشورهای منطقه به جای سرمایه‌گزاری در کشورهای اروپایی می‌توانند در ایران این کار را انجام دهند.

سرپرست فدراسیون سوارکاری درباره تشکیل تیم ملی این رشته ورزشی نیز گفت: کمیته‌ای را در فدراسیون طراحی کرده‌ایم که از وجود باتجربه‌های این رشته ورزشی استفاده کنیم.به دنبال حضور مربیان خارجی و نامدار در این رشته هستیم تا بتوانیم سوارکاری را در رده مکلی ارتقا ببخشیم. با نظر مساعدی که وزارت ورزش به سوارکاری داشته است در صدد این هستیم که پایگاهی را در یکی از کشورهای اروپایی ایجاد کنیم و با خرید یا اجاره یک باشگاه سوارکاری تیم‌ملی را در یکی از کشورهای اروپایی مهیای مسابقات کنیم.

وی خاطرنشان کرد: خبر خوشی هم به فدراسیون سوارکاری داده شده است و قرار است مجموعه سوارکاری نوروزآباد به فدراسیون تحویل داده شود. تا مدرسه سوارکاری با هدف استعدادیابی و آموزش این رشته و مرکز حراج اسب در محیطی سالم ایجاد شود.
انتهای پیام/م
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول