اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل دومین کنگره اخلاق پزشکی:

انکار پدیده زیرمیزی پزشکان را بعید می‌دانم

خبرگزاری فارس: دبیرکل دومین کنگره اخلاق پزشکی گفت: بعید می‌دانم فردی پدیده زیرمیزی در پزشکان را انکار کرده باشد.

انکار پدیده زیرمیزی پزشکان را بعید می‌دانم
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد هادی پیش‌ازظهر امروز در نشست مطبوعاتی در مورد برگزاری دومین کنگره اخلاق پزشکی کشور با بیان اینکه این کنگره به عنوان یک کنگره سالانه و هر سال در یکی از دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود که دومین نوبت آن در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه پیشنهاد برگزاری این کنگره از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مطرح و مورد موافقت قرار گرفت، افزود: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با هدف نوآوری در برگزاری این کنگره شرح وظایف مراسم را افزایش داد به گونه‌ای که روزهای برگزاری آن به سه روز افزایش یافت.
دبیرکل دومین کنگره اخلاق پزشکی کشور افزود: با ورود دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به برگزاری این کنگره، انحصار در مراکز مشارکت‌کننده از میان برداشته شد و در حال حاضر تمامی مراکز علمی و دانشگاهی می‌توانند در ارائه مقالات در این کنگره مشارکت داشته باشند.
وی بیان داشت: در حاشیه برگزاری این همایش نمایشگاهی از اسطوره‌های علم پزشکی برای دانشجویان رشته پزشکی برگزار می‌شود.
هادی در ادامه به راه‌اندازی سایت اطلاع‌رسانی این کنگره به آدرس IMEC.mui.ac.ir اشاره کرد و گفت: فراخوان مقالات و اخبار و اطلاعات در مورد برگزاری این کنگره از طریق این سایت اطلاع‌رسانی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه پنج‌شنبه هر هفته جلسات کمیته راهبردی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می‌شود، افزود: این کنگره دارای یک کمیته علمی ثابت است که از چهره‌‌‌های برجسته از جمله وزیر بهداشت در آن عضویت دارند.
دبیرکل دومین کنگره اخلاق پزشکی کشور ادامه داد: از اهداف اولیه برگزاری این کنگره ارائه یافته‌های نوین در عرصه اخلاق پزشکی است که طی آن مشاهیر اخلاق پزشکی معرفی می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه جامعه مخاطب در این کنگره پزشکان و پرستاران هستند، اظهار داشت: در پایان برگزاری این کنگره نتایج به صورت نتایج مثبت برای استفاده در نظام سلامت ارائه می‌شود.
هادی بیان داشت: مبانی اسلامی اخلاق پزشکی، اخلاق پزشکی در درمان، اخلاق پزشکی و آموزش علوم پزشکی، اخلاق پزشکی و پژوهش، اخلاق پزشکی و بهداشت از جمله محورهای اصلی برگزاری این کنگره ملی هستند.
وی با اشاره به اینکه در محورهای فرعی کنگره اخلاق بین درمانگر و درمان شونده مورد بررسی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: ما یک نظام مالی بین درمانگر و درمان شونده نداریم که بر همین اساس نظام بیمه‌ای و تعرفه‌های بخش پزشکی باید مورد بازنگری و تعریف قرار گیرند.
دبیر کل دومین کنگره اخلاق پزشکی کشور در ادامه نشست در پاسخ به انتقاد خبرنگاری مبنی بر انکار برخی مسئولان استان در مورد وجود زیرمیزی در بین پزشکان، تصریح کرد: بعید می‌دانم فردی پدیده زیرمیزی در بین پزشکان را انکار کرده باشد چرا که اگر این موضوع صحت ندارد پس به چه دلیل ما به پرونده‌هایی در این زمینه در استان رسیدگی می‌کنیم.
وی افزود: در سال جاری بیشترین اقدام در مواجه با این پدیده از سوی دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفت و تمام دست‌اندرکاران این حوزه در صدد مقابله با این مسئله هستند.
هادی با اشاره به اینکه اصول اولیه اخلاقی و اخلاق حرفه‌ای در کلاس‌های حاشیه‌ای این کنگره برای کارکنان تشکیل می‌شود، اظهار داشت: در این مراسم از مهمانان خارجی که در حوزه اخلاق پزشکی هستند دعوت به عمل آمده است.
وی با اشاره به اینکه نتایج و دستاوردهای این کنگره در پایان و پس از جمع‌بندی از سوی شورای سیاست‌گذاری وزارت بهداشت مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: کمیته‌های راهبردی اخلاق در دانشگاه‌های سراسر کشور تشکیل شده و فعالیت‌های خود در این زمینه را آغاز کرده‌اند.
دبیر کل دومین کنگره اخلاق پزشکی کشور افزود: این کمیته به منظور سیاست‌گذاری و رعایت شئون در اخلاق پزشکی تشکیل شده است و سابقه اجرایی دارد اما در ساختار برگزاری این کنگره جایگاهی ندارد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول