اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت آبادان توصیه کرد:

پرهیز از مصرف قرص‌های لاغری توسط شهروندان

خبرگزاری فارس: کارشناس تغذیه مرکز بهداشت آبادان پرهیز از مصرف دارو به‌ویژه قرص‌های‌ لاغری را به شهروندان توصیه کرد.

پرهیز از مصرف قرص‌های لاغری توسط شهروندان
سمانه منصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: چاقی پدیده‌ای است که در عصر حاضر بسیاری از افراد را به خود درگیر و مبتلا کرده است.
وی با بیان دلایل ایجاد این پدیده در افراد افزود: بروز دلیل چاقی در افراد مختلف می‌تواند دلایل متفاوتی را در برداشته داشته باشد؛ یکی از این دلایل که از فرد جدایی‌ناپذیر بوده ژنتیکی است.
کارشناس تغذیه مرکز بهداشت آبادان اضافه کرد: البته افرادی که دلایل ژنیتیکی برای چاقی دارند می‌توانند با رفتار مطلوب ابتلا به چاقی را کاهش دهند.
وی با اشاره به عمده دلیل این پدیده خاطرنشان کرد: انتصابی ـ رفتاری که از عمده دلایل بروز چاقی در افراد بوده امروزه بسیار شایع است.
منصوری با اشاره به اینکه والدینی که افزایش وزن دارند امکان چاقی در فرزندانشان بیشتر است، تصریح کرد: بد و زیاده‌خوری، کاهش فعالیت‌های بدنی، مصرف برخی قرص‌های اعصاب، وجود بیماری‌هایی نظیر کم‌کاری غده تیروئید همگی زیرمجموعه‌های دلیل چاقی انتصابی ـ رفتاری در افراد هستند.
به گفته وی عادت استفاده بیش از اندازه از غذا‌های آماده و فست‌فود‌ می‌تواند زمینه‌ساز بروز چاقی‌ و اضافه وزن زیادی در افراد باشد.
کارشناس تغذیه مرکز بهداشت آبادان با بیان اینکه این غذا‌ها باعث ایجاد بیماری‌ کبد ‌چرب و دیابت می‌شود گفت: در فرهنگ ما جایگاه مناسبی برای غذا‌های مصرفی در نظر گرفته شده که شامل استفاده از غذاهای گیاهی و مناسبی است که در آن‌ میان وعده‌هایی چون آجیل و خشکبار قرار دارد.
وی همچنین در خصوص کاهش فعالیت‌ها در زندگی مدرن ادامه داد: امروزه افراد شاغل از نداشتن زمان برای ورزش گلایه می‌کنند، این افراد اگر در هفته حداقل 45 تا یک ساعت پیاده‌روی کنند و هنگام کار مدت زمانی را به ایستادن اختصاص دهند در سلامتی آن‌ها مؤثر است.
منصوری با بیان اینکه هیچ قرصی نیست که در کمتر از یک ماه منجر به کاهش وزن 10، 15 کیلویی فرد شود افزود: اکثر قرص‌های تبلیغاتی، محرک سیستم عصبی بدن بوده و برخلاف تبلیغاتی که بر گیاهی بودنشان می‌شود اصلاً گیاهی نیستند.
به گفته وی قرص‌های یاد شده از عوارض بسیار خطرناکی برخوردارند.
کارشناس تغذیه مرکز بهداشت آبادان با اشاره به نقش رژیم در کاهش وزن افراد گفت: افرادی که با رژیم‌های خودسرانه و سخت، سعی در کاهش وزن دارند نمی‌توانند در مدت زمان کوتاه به وزن ایده‌آل دست یابند.
وی تصریح کرد: کاهش وزن حتی دو تا سه کیلو در یک ماه توسط این قرص‌ها تنها منجر به از دست دادن پروتئین و آب بدن شده و بسیاری از افراد به اشتباه آن را کاهش وزن دائمی می‌دانند.
وی گفت: سلامتی همواره نباید فدای تناسب اندام شود و در این راستا می‌توان با مشورت با کارشناسان تغذیه شاهد نتیجه مطلوب بود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول