اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم عنوان کرد:

497 نفر قربانی مرگ خاموش در کشور

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از فوت 497 نفر در سال گذشته، بر اثر گازگرفتگی در سطح کشور خبر داد.

497 نفر قربانی مرگ خاموش در کشور
محسن منصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، رعایت نکات ایمنی در فصل زمستان را ضروری دانست و در این زمینه افزود: رعایت نکات ایمنی الزامی است چراکه در بسیاری از مواقع با نادیده گرفتن نکات ایمنی شاهد فاجعه‌هایی در مورد سلامتی افراد هستیم.
وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما، اعلام کرد: شهروندان باید قبل استفاده از بخاری‌ها و وسایل گرمایشی، آنها را به خوبی نظافت کنند و هر گونه آلودگی را برطرف سازند، سپس آن را در مکانی ثابت نصب کنند که استوار بوده و لرزشی نداشته باشد.
سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم استفاده از شیلنگ گاز برای استفاده از بخاری را الزامی عنوان و اظهار کرد: طول شیلنگ گاز باید کمتر از 150 سانتی‌متر (کمتر از 1.5 متر) باشد و استفاده از بست‌های مخصوص الزامی است.
وی استفاده از دودکش‌های نوع جدید را خطرناک دانست و گفت: این لوله‌ها ممکن است در برخورد با اجسام، هنگام جابه‌جایی آسیب ببینند و خطر نشت گاز را تشدید کنند.
منصوری کنترل مسیر لوله انتقال دود بخاری را امری مهم تلقی کرد و گفت: افراد باید با استفاده از طناب و یک قلاب، اقدام به امتحان مسیر لوله کرده و در صورت وجود مشکل در مسیر لوله، نسبت به رفع آن اقدام کنند.
وی همچنین استفاده از کلاهک به شکل (H) را ضروری خواند و گفت: رنگ استاندارد شعله بخاری، رنگ آبی است و در صورت بروز تغییر رنگ آتش، باید دانست که بخاری، مشکلی در تخلیه دود و کسب اکسیژن دارد و باید نسبت به رفع آن مشکل اقدام کرد.
سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با بیان اینکه رعایت تمام این نکات ایمنی موجب حفظ سلامتی و  جان انسان می‌شود، اظهار کرد: اگر شهروندان در صورت انجام تمام نکات ایمنی، شاهد مشکل در نحوه سوختن شعله و‌... بودند، می‌توانند با شماره 125 تماس برقرار کنند.
وی در ادامه افزود: پس از برقراری تماس با این سازمان، کارشناسان آتش‌نشانی در محل حضور یافته و نسبت به رفع مشکل اقدام خواهند کرد.
منصوری در پایان با بیان اینکه نباید تمام محل‌های تبادل اکسیژن را مسدود کرد، عنوان کرد: عدم تبادل اکسیژن در محیط منازل بسیار خطرناک بوده و ممکن است موجب گازگرفتگی و خفگی افراد شود، البته باید در نظر داشت که تنها در طول سال گذشته 497 نفر در سطح کشور به دلیل گازگرفتگی دچار خفگی شده و فوت کردند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول