اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

حیدری در گفت‌وگوی تفصیلی با فارس

عدم تغییر رئیس دانشگاه آزاد به دلیل انتخابات قابل توجیه نیست

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه انتقادات عباسپور به پیام‌نور از روی دلسوزی وی بود، گفت: عدم تغییر رئیس دانشگاه آزاد به دلیل پیش رو بودن انتخابات مجلس، قابل توجیه نیست.

عدم تغییر رئیس دانشگاه آزاد به دلیل انتخابات قابل توجیه نیست
نورالله حیدری نماینده مردم اردل و فارسان و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به طرح یک فوریتی اصلاح بند 111 قانون بودجه 1390، اظهار داشت: این طرح در رابطه با وضعیت دانشجویان تربیت معلم است.

* تصویب اصلاح بند 111 بودجه 90 مشکل فارغ‌التحصیلان تربیت‌معلم را حل می‌کند

وی افزود: در قانون مدیریت خدمات کشوری، دستگاه‌ها دیگر نمی‌توانند افراد دارای مدرک کمتر از لیسانس را استخدام کنند و چون مدارک تربیت‌معلم فوق‌‌دیپلم است، مشمول این قانون می‌شوند، از زمانی ‌که این قانون تصویب شد، متأسفانه وضعیت فارغ‌التحصیلان تربیت‌معلم به هم ریخت.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر همین اساس یاداور شد: طرح اصلاح بند 111 قانون بودجه که خوشبختانه یک فوریت آن نیز به تصویب مجلس رسید، هم‌اکنون در کمسیون آموزش و تحقیقات قرار است مورد رسیدگی قرار گیرد تا انشاء‌الله بتوانیم این منع قانونی را برطرف کنیم و آموزش و پرورش بتواند فارغ‌التحصیلان تربیت‌معلم را استخدام کند.

* انتقادات عباسپور به پیام‌نور از روی دلسوزی وی بود

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به برخی مواضع عباسپور رئیس کمیسیون متبوعش در زمینه برخی مسائل از جمله دانشگاه پیام‌نور، گفت: آقای عباسپور یکسری مواضع دارد اما مواضع وی ناشی از دلسوزی است که دارد.

*ع باسپور می‌خواهد دستگاه‌های مختلف به وظایفشان بپردازند

حیدری ادامه داد: عباسپور می‌خواهد دستگاه‌های مختلف کشور به وظایفشان بپردازند اما بعضاً عباسپور انتقاداتی هم به دانشگاه پیام‌نور دارد اما این انتقادات ناشی از دلسوزی وی است گر چه می‌‌شود در یک فضای تعاملی بهتری این موضوعات را مطرح و بررسی کرد.

*ارائه طرح وقف اموال دانشگاه آزاد از روی دلسوزی عباسپور نبود

وی بر همین اساس در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا عباسپور از روی دلسوزی طرح وقف اموال دانشگاه آزاد را به صورت غیرقانونی به صحن علنی برای رسیدگی ارائه داده بود، گفت: مسلماً خیر، در برخی موارد دلسوزی نبوده و به نظر می‌رسد یک شائبه‌ای در آن موضوع وجود داشت و یک بد سلیقگی در آن زمان انجام شد البته می‌شد این حرکت، حرکت سالم‌تری باشد تا این شائبه پیش نیاید، چون یک حرکت عامی بود، صرف‌نظر از آن مباحثی که مطرح شد، درست است که کانون آن روی دانشگاه آزاد متمرکز بود اما در مجموع می‌شد حرکت بهتری انجام شود.

* تردیدافکنی در انتخابات از سوی هر فردی درست نیست

این نماینده مجلس در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به اظهارات اخیر هاشمی‌رفسنجانی درباره سلامت انتخابات، تصریح کرد: ما نباید چنین موضوعاتی را مطرح کنیم، تردیدافکنی از سوی هر فردی در انتخابات درست نیست.

* نباید اعتماد عمومی با بیان موضوعاتی درباره انتخابات جریحه‌دار شود

وی با بیان اینکه نباید اعتماد عمومی با بیان چنین موضوعاتی جریحه‌دار شود، متذکر شد: طبیعتاً درست نیست به خصوص فردی که از نیروهای انقلاب و نظام است در جایگاه ریاست مجمع تشخیص فعالیت می‌کند، چنین اظهاراتی داشته باشد اما اگر فرد عادی سخنی بگوید، شاید خیلی در سطح جامعه تأثیری نداشته باشد اما از فردی که خودش از حاکمیت است، انتظار چنین سخنانی نیست.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اضافه کرد: انتظار است که آقای هاشمی اگر دیدگاه‌ها و نقطه‌نظراتی دارد، در مسیر خاص خودش آنها را بیان کند چرا که او در دل حاکمیت است.

* تحلیل‌های هاشمی‌رفسنجانی درباره انتخابات را قبول نداریم

وی تأکید کرد: ما تحلیل‌ها و تردیدهایی که هاشمی‌رفسنجانی درباره انتخابات مطرح می‌کند را واقعا قبول نداریم و انتظار داریم او به عنوان یک پیشکسوت انقلاب نقطه‌نظراتش را از مجاری و مسیر خاص خودش مطرح کند.

* جریان انحرافی می‌خواهد نیروهای خود را وارد مجلس نهم کند

حیدری گفت: هم‌اکنون اخبار موثقی داریم مبنی بر اینکه "جریان انحرافی" در بدنه دولت می‌خواهد، نیروهایی از خودش را وارد مجلس نهم کند و عزم خود را برای این موضوع جزم کرده است.

نماینده مردم اردل و فارسان در خانه ملت بیان کرد: "جریان انحرافی" برای این هدف خود، هم استانداران را توجیه و تحریک می‌کند و هم به منافذ مالی کشور بیشتر ورود پیدا می‌کند تا بتواند در مجلس نهم کرسی داشته باشد.

وی با ذکر این نکته که ما نباید صحبت‌های تردیدآمیز در انتخابات مجلس نهم داشته باشیم، تأکید کرد: اگر قرار باشد جریان انحرافی در استان‌ها هم به این صورت عمل کند، واقعاً باید هوشیار باشیم و به هشدارهایی که داده می‌شود، توجه کنیم.

* هاشمی باید مراقب سخن گفتن خود باشد

"بنده اصل ماجرا را قبول ندارم و آقای هاشمی باید مراقب سخن گفتن خود باشد تا خدایی ناکرده القا بی‌اعتمادی در جامعه نشود."

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با فارس از موضوع تشکیل جلسه هیئت امنای جدید دانشگاه آزاد سخن به میان آورد و اظهار داشت: ما به تشکیل جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد امید داشتیم و حتی یکسری ساز و کارهایی هم تعریف شده بود و شورایعالی انقلاب فرهنگی هم تصمیم خود را گرفته بود.

"در حال حرکت به سمت تشکیل جلسه هیئت امنای جدید دانشگاه آزاد برای انتخاب رئیس جدید این دانشگاه بودیم که اخبار دیگری رسید مبنی بر اینکه به دلیل پیش رو بودن انتخابات، فعلاً تغییری در مدیران سطوح مختلف ایجاد نشود و تغییرات به پس از انتخابات موکول شود."

*تغییر ریاست دانشگاه آزد ارتباطی به انتخابات مجلس نهم ندارد

وی با تأکید بر اینکه موضوع تغییر ریاست دانشگاه آزاد اصلاً ارتباطی به انتخابات مجلس نهم ندارد، تصریح کرد: اگر قرار است در آستانه انتخابات تغییر و تحول نداشته باشیم، این موضوع مربوط به افرادی است که می‌خواهند انتخابات را برگزار کنند یا ذی‌نفع هستند و یا مسئولند، بنابراین بحث عدم تغییر ریاست دانشگاه آزاد با مقوله انتخابات ارتباطی ندارد و اصلاً قابل توجیه نیست.

نورالله حیدری همچنین با یادآوری اینکه در حال بررسی این موضوع هستیم تا مشخص شود چرا چنین موضوعی مطرح شده است، گفت: بعضی از اعضای کمیسیون هم در دیدارهای مختلفی که با کامران دانشجو وزیر علوم داشتند، موضوع عدم تغییر رئیس دانشگاه آزاد به دلیل پیش رو بودن انتخابات مجلس نهم را مطرح کرده‌اند.

*طرح سؤال از رئیس‌جمهور در حال تبدیل شدن به چالش جدیدی است

وی با اشاره به طرح سؤال از رئیس‌جمهور گفت: در زمینه طرح سؤال از رئیس‌جمهور به نظر می‌رسد چالش جدیدی در حال ایجاد شدن است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه گویا این سؤال در حال خارج شدن از هدف اصلی خود و در حال پیدا کردن وزن سیاسی بیش از حد است، متذکر شد: اگر این وضعیت دنبال شود واقعاً به مصلحت نیست.

حیدری اضافه کرد: بنده ضمن آنکه به دلسوزی علی مطهری نماینده تهران شکی ندارم، اما ارائه استعفای او درباره طرح سؤال از رئیس‌جمهور را موجه نمی‌دانم، چرا که راه‌های دیگری هم برای اعلام اعتراض وجود دارد.

* تشکیل سلسله جلسات کمیسیون آموزش و تحقیقات با حاجی‌بابایی

وی در ادامه از تشکیل سلسله جلسات کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و تحقیقات خبر داد و گفت: کمیسیون جلساتی را با حاجی‌بابایی آغاز کرده و در این جلسات تاکنون به چند جمع‌بندی هم رسیده است.

حیدری با ذکر این نکته که فعالیت‌های حاجی‌بابایی، انگیزه، شتاب، دلسوزی و برنامه‌های وی، واقعاً در جهت بهبود وضعیت آموزش و پرورش است، تصریح کرد: ما از این حرکت وزیر کمال استقبال و حمایت را انجام می‌دهیم.

این نماینده مجلس هشتم ادامه داد: موضوعی که در کمیسیون آموزش و تحقیقات مطرح است، اینکه چون شعاع برنامه‌ها و تأثیرگذاری آنها و تعیین کنندگی‌شان، دامن کمیسیون را نیز به عنوان موکلین مردم می‌گیرد، حاجی‌بابایی باید چند گروه را قبل از اجرای هر تحولی مطلع و سهیم کند که اولین گروه مجلس، دومین بدنه آموزش و پرورش و دیگری رسانه‌هاست.

به گفته وی، حاجی‌بابایی باید رسانه‌ها را در جریان فعالیت‌هایش قرار دهد تا بتواند در این روند مورد حمایت قرار گیرد.

نماینده مردم اردل و فارسان در خانه ملت گفت: خوشبختانه کمیسیون آموزش و تخقیقات حرکتی را آغاز کرده و هر هفته بخشی از مراکز تحقیقاتی کشور را دعوت می‌کند که اخیراً نیز بخش تحقیقات وزارت نفت را دعوت کرده بودیم و مقرر شد این جلسه در خود وزارت نفت هم تشکیل شود تا مشخص شود که چه برنامه‌هایی دارند و چه مقدار آمادگی انجام ظرفیت تحقیقاتی برنامه پنجم را دارند.

نورالله حیدری در خاتمه تصریح کرد: خوشبختانه اقدام کمیسیون آموزش و تحقیقات منتج به آن شد که معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور نسبت به گذشته در تخصیص اعتبارات پژوهشی برای دستگاه‌های ذی‌نفع، گام‌های بهتری را بردارد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول