اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی:

تقاضا برای موادمخدر کنترل ورود آن را دشوار کرده است

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی گفت: تقاضا برای موادمخدر کنترل ورود آن را دشوار کرده و تا زمانی که تقاضا باشد عرضه نیز خواهد بود.

تقاضا برای موادمخدر کنترل ورود آن را دشوار کرده است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیرضا افشار پیش از ظهر امروز در دومین نشست منطقه‌ای طرح تحول اجتماعی شمال‌غرب کشور در تبریز بر انسجام فرهنگی در راستای موفقیت مهندسی فرهنگی تاکید کرد.
قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی گفت: مسائل فرهنگی جایگاه برجسته‌ای در متون اسلامی داشته و در قرآن کریم بر مسائل فرهنگی و ارتقای اخلاق و فرهنگ تاکید کرده است.
وی اظهار کرد: در جمهوری اسلامی ایران نیز مسائل فرهنگی مورد تاکید بوده و در این راستا برنامه‌ریزی گسترده‌ای وجود دارد.
افشار تاکید کرد: مسائل فرهنگی و ارتقای آن زیربنای توسعه کشور در زمینه‌های مختلف است و در زمینه مولفه‌های قدرت، قدرت فرهنگی دارای جایگاه خاصی است.

ترس استکبار از فرهنگ ایران است
قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی گفت: مزیت نسبی کشور مسائل فرهنگی است و ترس استکبار از ایران، ترس از فرهنگ این کشور است که پایه‌های قدرت غرب در منطقه و جهان را به خطر انداخته است.
وی بیان کرد: قدرت فرهنگی کشور، مولفه‌های دیگر قدرت را نیز پشتیبانی می‌کند و باید از این مزیت نسبی حمایت شود.
افشار ادامه داد: فرهنگ اقتصادی و خرده فرهنگ‌های متعدد در حوزه اقتصاد باید حمایت و تقویت شده و در بخش‌های سیاسی و علمی نیز باید فرهنگ‌ها تقویت شود.
وی یادآور شد: آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق و بالا رفتن سن ازدواج و نیز باندهای فساد و فحشا بر یکدیگر تاثیر داشته و به یک برنامه جامع ملی کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقا سرمایه اجتماعی نیاز داریم.
قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی گفت: ارتقای فرهنگ عمومی دارای نتایج مبارکی بوده و سه رویکرد پیشگیری، درمان و مقابله در کاهش آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی خواهد بود.

طرح تحول اجتماعی بازمهندسی و نهایی شده است
افشار همچنین گفت: طرح تحول اجتماعی بازمهندسی و نهایی شده است و اکنون دو حرکت همزمان برای اجرای آن انجام می‌شود.
وی با تاکید بر این که مقدمات اجرای طرح تحول اجتماعی باید فراهم شود، مهمترین عامل را نیروی انسانی خواند و گفت: باید افراد صاحب‌نظر، دلسوز، متعهد و توانمند و ساز و کارهای مطلوب برای اجرای این طرح به کار گرفته شود.
دبیر شورای اجتماعی کشور تصریح کرد: بودجه و امکانات، مسئله بعدی است که باید به آن توجه شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول