اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

میرتاج‌الدینی:

تحولات جهان مرهون انقلاب اسلامی ایران است

خبرگزاری فارس: معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به نقش آفرینی ایران اسلامی در دنیا گفت: تحولاتی که با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران صورت گرفت زمینه ساز تحولات جهان شد و امروز تحولات دنیا مرهون انقلاب اسلامی ایران است.

تحولات جهان مرهون انقلاب اسلامی ایران است
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدرضا میرتاج الدینی امروز در بیست و سومین یادواره شهدای پایگاه شهید چمران که در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا گفت: تا زمانی که پرچم و یاد و نام شهدا در ایران اسلامی بر افراشته است انقلاب ما نیز در دنیا بر افراشته است و اگر روزی بیاید که آنها فراموش شوند در آن زمان باید نگران باشیم.
معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: امروز به لطف خدا این پرچم بر افراشته اسلام تکثیر یافته و محدود به جامعه ما نشد بلکه از مرزها فراتر رفت و منطقه را در بر گرفته و امروز شاهد گسترش روز افزون این فرهنگ در کشورهای منطقه و جهان هستیم.
وی در ادامه با بیان اینکه تا تحول و دگرگونی در میان انسان‌ها ایجاد نشود تحول و دگرگونی در جوامع ایجاد نمی‌شود، خاطرنشان کرد: امام در انقلاب ما دگرگونی و تحول ایجاد کرد. امام عامل تحول در ایران بودند.
میرتاج‌الدینی با اشاره به اینکه جامعه‌ای متحول می‌شود که انسان‌های آن دگرگون شوند، ابتدا آنها عوض می‌شوند و بعد جامعه را عوض می‌کنند، خاطرنشان کرد: اگر عوض شدن‌ها در جهت مثبت باشد جامعه به سمت مثبت تغییر می‌یابد و اگر نه به سمت منفی باشد جامعه نیز به سمت منفی تغییرر پیدا می‌کند. 
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: از دهه 40 تحولات در ایران ایجاد شد و این مهم را نیز روحانیون آغاز کردند.
وی ادامه داد: در آغاز نهضت امام خمینی (ره) در سال 42 برخی به ایشان گفتند شما با چه نیرویی می‌خواهید انقلاب کنید و ایشان با آینده نگری خود فرمودند «با کسانی که امروز در آغوش مادرانشان هستند.» و در سال 57 ما شاهد این بودیم که امام راحل با نسل جوانی که تربیت شده بود تغییر و تحولی در جامعه ایجاد کردند که مقام معظم رهبری در مورد یکی از همین جوانان (شهید حسین فهمیده) فرمودند «این نتیجه تعلیم و تربیت صحیح است که حسین فهمیده به وجود می‌آید» که در لحظه حساس جنگ یک انتخاب درست مس‌کند و آن ماندگار می‌شود و در سطح خود و برای نوجوانان یکی دیگر از اسطوره‌های ملت ایران است که برای همیشه در یادها زنده خواهد بود.
میر تاج الدینی عنوان کرد: با آمدن امام و دم مسیحایی ایشان شعرا، هنرمندان و ... برگشته و رزمنده انقلاب شدند.

به برکت انقلاب اسلامی و شهدا  موج اسلام‌خواهی منطقه را فرا گرفته است
میر تاج‌الدینی با بیان اینکه تغییر و تحول امروز جهان برگرفته از انقلاب اسلامی ایران است، تاکید کرد: اگر چه سال‌ها گذشت تا مردم مصر، تونس، یمن، بحرین و سایر کشورهای دیگر نیز این تحول را بپذیرند، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و پایداری شهدا، موج اسلام خواهی و استکبار ستیزی کشورهای منطقه را در برگرفته است.
معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امروز مردم بحرین شعارهای «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» و ... که 30 سال پیش مردم ایران عنوان می‌کردند را سر می‌دهند و در تونس زمانی که می‌خواهد قانون اساسی نوشته شود می‌گویند باید قوانین بر اساس قرآن تنظیم شود.
وی در ادامه با بیان اینکه دشمن از همان روزهای ابتدایی می‌خواست انقلاب ما را زمین بزند، گفت: تمام تلاش طاغوت‌ها این بود که نگذارند نور خورشید انقلاب اسلامی به جهان برسد، اما ما امروز شاهد این هستیم مشعلی که توسط امام راحل در ایران روشن شد به لبنان رفت و از آنجا به فلسطین و امروز شاهد هستیم که انقلاب کشورها یکی پس از دیگری از این مشعل فروزان روشن می‌شوند.
میر تاج‌الدینی اعتراف دشمنان انقلاب به کارآمدی انقلاب اسلامی را مورد اشاره قرار داد و افزود: نخست وزیر آمریکا در همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی گفت «انقلاب ایران در دنیا یک زلزله ایجاد می‌کند.»
معاون پارلمانی رئیس جمهور یکی از موانع تغییر و تحول در جوامع را دلبستگی به دنیا دانست و گفت: علاقه به ثروت و قدرت و حتی علاقه به زن و فرزند انسان‌ها را برای حرکت سنگین می‌کند در حالی که عشق به خداوند متعال می تواند علاقه به دنیا را از بین ببرد. من خود شاهد بودم که در طول هشت سال دفاع مقدس شهدایی بودند که در هنگام وداع با خانواده خود از مادرانشان می خواستند که برای آنها طلب شهادت کنند و مادران شهدا برای خدا از علاقه به فرزندانشان هم گذشتند. 
وی تاکید کرد: روحیه شهادت طلبی مردم لبنان را که موجب پیروزی آنها شده، تاثیر گرفته از روحیه شهدا و رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس است.
میر تاج الدینی در ادامه حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان در سال 1980 را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: تنها یک محله به نام زاهیه در جنوب لبنان اجازه نداد ارتش صهیونیستی وارد آنجا شود و به اعتراف دشمن سه ویژگی مردم این منطقه یعنی پیرو امام خمینی (ره)، نهراسیدن از مرگ و مرگ در راه خدا و شهادت، عامل پیروزی آنها بود.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول