اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی:

نظارت بر حوزه کتاب به صورت حساب شده انجام شود

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی گفت: باید نظارت بر حوزه کتاب و نشر به صورت کاملا دقیق و حساب شده انجام شود تا بتوان به تقویت بنیه‌های دینی کمک کرد.

نظارت بر حوزه کتاب به صورت حساب شده انجام شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان جنوبی، قهرمان رشید در بازدید از ششمین نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی اظهار داشت: خراسان جنوبی یک استان فرهنگی است و با توجه به سابقه فرهنگی که این استان دارد حمایت و تقویت ناشران در استان یک اصل مهم است که از سوی مسئولان مربوطه باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی نمایشگاه کتاب در استان را فرصتی طلایی دانست و یادآور شد: نمایشگاه کتاب نمادی از فرهنگ و هویت فرهنگی ما است که دارای اهمیت فراوانی است.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: کتاب محصولی است که موجب نشاط  و شادابی می‌شود و این امر باید در سنین پایه از جمله نونهالان و نوجوانان به جد مورد توجه قرار گیرد.
رشید تاکید بر فرهنگ خودی و تقویت فرهنگ اسلامی را یکی از مهم‌ترین رموز موفقیت در این زمینه دانست و خاطرنشان کرد: باید نظارت بر حوزه کتاب و نشر به صورت کاملا دقیق و حساب شده انجام شود تا بتوان به تقویت بنیه‌های دینی کمک کرد.
وی بر تلاش مسئولان و دست‌اندرکاران بر تقویت کمی و کیفی نمایشگاه کتاب در استان اشاره کرد و افزود: امسال نمایشگاه کتاب از حیث کمی و کیفی در وضعیت مطلوبی قرار دارد و نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد داشته است.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به سابقه فرهنگی خراسان جنوبی، رشد کمی و کیفی محصولات فرهنگی در استان طبیعی است.
وی نقش دانشگاه‌ها را در این رابطه بسیار اثرگذار دانست و افزود: دانشگاه‌های استان در پربارتر کردن این نمایشگاه از حیث کمی و کیفی نقش مهمی دارند که باید از این فرصت طلایی نهایت استفاده را ببرند.
در این نمایشگاه 116 ناشر از 134 نمایندگی نشر از پنجم تا یازدهم آبان ماه جاری در قالب 52 غرفه کتاب‌های خود را در 25 هزار عنوان کتاب آثار خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهند.
در این نمایشگاه 250 هزار نسخه کتاب برای تمامی سنین عرضه می‌شود و هر شب به مناسبت‌های مختلف نشست‌های تخصصی در موضوعات مختلف از جمله جنگ نرم، عفاف و حجاب برای بازدیدکنندگان برگزار می‌شود.
شهروندان می‌توانند از ساعت 15.30 عصر تا 10 شب از ششمین نمایشگاه کتاب بازدید کنند و کتب مورد علاقه خود را با 40 درصد تخفیف خریداری کنند.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول