اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست توسعه و تجارت کردستان:

کیفیت تنها ملاک صدور کالا به خارج نیست

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان توسعه و تجارت استان کردستان گفت: امروز دیگر کیفیت محصول به تنهایی نمی‌تواند ملاکی برای صدور کالا به خارج از کشور باشد.

کیفیت تنها ملاک صدور کالا به خارج نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیروس شاه‌غیبی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه کردستان در سنندج با بیان اینکه مجوزهای صنعتی باید بر اساس معرفی یک استاندارد و از طریق متقاضی صورت گیرد، گفت: باید بسترهای لازم را برای پذیرش کالاهای جهانی فراهم کنیم، امروز دیگر کیفیت محصول به تنهایی نمی‌تواند ملاکی برای صدور کالا به خارج از کشور باشد.
وی افزود: در گذشته استانداردهای کیفی برای دوره پنج ساله مورد توجه قرار می‌گرفت اما امروزه  خواست و نظر مشتری تعیین کننده بازارهای هدف ما در صادرات است.
شاه‌غیبی با بیان اینکه تاکنون در 26 استان کشور ادغام بازرگانی و صنایع و معادن صورت گرفته است، اظهار داشت: این ادغام برای تولید و صادرکنندگان بخش تجارت و بازرگانی و بخش صنعت و معدن مایه خیر و برکت است و در تحقق شعار تولید بر مبنای صادرات تاثیر مثبتی دارد.
وی گفت: ادغام این دو وزارتخانه تغییراتی را بر قیمت و کیفیت می‌گذارد که تغییرات مطلوب قیمت بر اساس نوع تکنولوژی و کاهش هزینه‌های تولید قابل اجراست و کیفیت هم مثل گذشته نیست و عمدتا یک استاندارد بین‌المللی می‌تواند مورد تعریف کالا باشد.
سرپرست توسعه و تجارت استان کردستان مرز مشترک 240 کیلومتری با عراق را مزیت خوبی برای استان عنوان کرد و گفت: این ظرفیت ممتازی برای کردستان است تا هدف‌های بازار را در منطقه بپوشانیم.

*شرایط مرزها بهبود می‌یابد
شاه‌غیبی با بیان اینکه مدیریت واحدی بر بازارهای رسمی استان حاکم  شده است، گفت: شرایط، فضا و بستر خوبی برای کار در این بازارها فراهم شده است.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 34 میلیارد دلار صادرات در کشور داشته‌ایم، گفت: امیدواریم این فراتر رفتن در کل  کشور تعمیم پیدا کند و یک حرکت جهشی در استان با همت و حمایت مسئولان و دولت فراهم شود.
سرپرست سازمان توسعه و تجارت استان کردستان با بیان اینکه در دو سال گذشته تحولاتی در تولید ایجاد شده است، گفت: فاصله‌ای که بین ما و استان‌های توسعه‌یافته به عنوان زخم آزاردهنده به چشم می‌آمد از برکات سفرهای دولت به ویژه سفر مقام معظم رهبری کاهش یافته و سرمایه‌گذاری‌های کلان در این استان از طریق شرکت‌ها و سازمان‌های زیرپوشش نهاد رهبری صورت گرفته و تمایل به سرمایه‌گذاری در استان 700 درصد رشد داشته است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول