اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس اتاق بازرگانی سنندج:

بانک‌های کردستان از بخش خصوصی حمایت نمی‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج حمایت دولت از بخش خصوصی را ضعیف خواند و بر حمایت بیشتر بانک‌های کردستان از بخش خصوصی تاکید کرد.

بانک‌های کردستان از بخش خصوصی حمایت نمی‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج محمدسعید نقشی‌زادیان ‌در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر کردستان در سنندج با اشاره به رسمی شدن مرز باشماق مریوان و مرز بانه‌ اظهار داشت: صادرکنندگان با رسمی شدن این مرزها به شکل محتاطانه و پرهیزکارانه عمل می‌کنند که یکی از دلایل آن به وارد شدن ترکیه به عنوان رقیب در تجارت با عراق است.
وی افزود: ما تجارت و کسب و کار را از مسائل سیاسی جدا می‌دانیم و لذا برای سبقت گرفتن از رقبا باید تمام تلاش خود را برای ارتقای کیفیت کالاها تولیدی به کار ببریم.
رئیس اتاق بازرگانی سنندج صادرات 10 درصدی استان کردستان را نامطلوب خواند و گفت: وجود مرز مشترک با اقلیم کردستان عراق و ظرفیت‌ها‌ی استان بیشتر از این حد است که فقط 10 درصد صادرات تولیدی داشته باشیم.
نقشی‌‌زادیان خواستار حمایت بیشتر دولت از بخش خصوصی شد و گفت: باید برای افزایش انگیزه صادرکنندگان جذابیت ایجاد کرد در حالی که به تعویق افتادن جوایز صادراتی زمینه گله و شکایت بخش خصوصی را از دولت‌مردان ایجاد کرده است و بدون شک در انگیزه و میزان تولید تاثیر منفی دارد.
وی اقدام دولت به مجوز تاسیس مناطق آزاد تجاری در مریوان و بانه را نویدی برای صادرکنندگان خواند و گفت: امیدواریم با عملی شدن این امر مشکلات تجار و تولیدکنندگان از نظر تولیدات صادراتی از بین برود.
رئیس اتاق بازرگانی سنندج ‌از عدم اجرای ماده 28 قانون بودجه در بانک‌های استان ابراز نارضایتی کرد و بر حمایت و پشتیبانی بانک‌های استان از تولیدکنندگان پروژه‌های صنعتی تاکید کرد.
نقشی‌زادیان همچنین از مدیرکل مالیاتی خواست در برطرف شدن مشکل افرادی که ناآگاهانه کارت بازرگانی خود را به دیگران فروخته‌اند وخریدار معاملات هنگفتی را با کارت آنان انجام داده‌، اقدام شود.
وی افزود: پرداخت مالیات‌های 20 میلیون تومانی باید برای خریدار کارت باشد نه شخصی که از روی ناآگاهی و بی‌اطلاعی کارت بازرگانی خود را به مبلغ ناچیزی فروخته است.
نقشی‌زادیان آمادگی اتاق بازرگانی سنندج را برای خدمات‌رسانی هر چه بیشتر و برگزاری کلاس‌‌های آموزشی برای تجار اعلام کرد و گفت: تاکنون چند دوره مختلف آموزشی در بانه و مریوان برگزار شده که نتایج مثبتی را ‌به همراه داشته است.
در این مراسم از طرف شرکت ویاناپرواز تخفیف 25 درصدی برای شرکت بیشتر تجار در تور تجاری ترکیه در نظر گرفته شد.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول