اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مقدم‌فر در گفت‌وگو با ‌فارس: وحدت رمز پیروزی اصولگرایان است

دعوت کلینتون به شورش مسلحانه نشانه استیصال آمریکاست

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به شکست آمریکا در پروژه اخیر اتهام‌زنی به جمهوری اسلامی ایران و نابودی از بهره‌گیری از عوامل فتنه ۸۸ به شکل سیاسی و اجتماعی، دعوت آنان برای شورش مسلحانه را از سوی کلینتون نشانه عجز و استیصال آمریکا دانست.

دعوت کلینتون به شورش مسلحانه نشانه استیصال آمریکاست
حمیدرضا مقدم‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در پاسخ به سؤالی در مورد اجماع و وحدت اصولگرایان اظهار داشت: آنچه که مسلم است وحدت اصولگرایان و جریان اصولگرایی، اصلی اساسی و بدیهی در دستیابی به موفقیت و پیروزی آنان در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی‌ است.‌
این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: در این عرصه همه چیزی که به این اصل آسیب وارد کند، قابل قبول نیست‌.
مقدم‌فر خاطرنشان کرد: امیدواریم مشکلات جبهه پایداری هر چه زودتر برطرف شود و آنها نیز به جبهه متحد بپیوندد.
مدیرعامل سابق خبرگزاری فارس‌ تاکید کرد: به طور قطع موفقیت اصولگرایان در داشتن لیست واحد است و غیر از داشتن لیست واحد باید توجه داشت که تفرقه و انشقاق برای امثال جریان انحرافی و جریان فتنه در عرصه انتخابات فرصت ایجاد می‌شود.

* سناریوی آمریکا در اتهام‌زنی به ایران شکست خورده و تمام شده است

وی درباره با سناریوی اخیر آمریکایی‌ها در ارتباط با اتهام‌زنی به ایران در ترور سفیر عربستان در آمریکا گفت: در این ارتباط آنچه مسلم است، این سناریو از روز دوم و سوم مطرح شدن آن محکوم به شکست شد.
مقدم‌فر تاکید کرد: در روزهای اول اتهام‌زنی به ایران تمام رسانه‌های غربی و اروپایی با این موضوع همراهی کردند اما از روز دوم و سوم این همراهی‌ها اندک شد و در نهایت پایان یافت.
مقدم‌فر اظهار داشت: بیش از ۷۰ درصد نخبگان، سیاستمداران و استراتژیست‌های اروپایی، آمریکایی و انگلیسی اذعان داشتند و اعتراف کردند که این دروغ‌پردازی و سناریوی مضحکی علیه ایران بوده و بی‌پایه و اساس است.

* اهداف مورد نظر در سناریوی اخیر آمریکایی

وی در بیان علل این اتهام‌زنی گفت: تاثیر و نفوذ قدرت نرم ایران در منطقه با شکل‌گیری انقلاب‌ها و بیداری اسلامی بیش از پیش نمایان شد و در حال حاضر ایران به عنوان الگو نقش بسزایی در خیزش‌های اسلامی منطقه داشته است.
وی الگو شدن ایران در انقلاب‌های منطقه را مهم‌ترین علت در اتهام‌زنی به ایران به منظور دور کردن افکار عمومی ملت‌های مسلمان منطقه از انقلاب اسلامی ایران و تخریب چهره جمهوری اسلامی و مبدل کردن آن به یک حامی و عامل تروریست دانست.

* دامن زدن به مسئله شیعه و سنی

این کارشناس مسائل استراتژیک در بیان دیگر علل سناریوی اخیر آمریکایی گفت: یکی دیگر از اهداف آمریکایی‌ها دامن زدن به مسئله شیعه و سنی بود.
مقدم‌فر اظهار داشت: انقلاب‌های شکل‌گرفته شده در کشورهای مسلمان به جز یکی دو نقطه اکثراً در میان اهل سنت صورت گرفت شده است که در حال حاضر ایران به عنوان حامی و پشتیبان معنوی تمامی انقلاب‌ها اعم از شیعه و سنی در منطقه مطرح است، آمریکا با طرح ترور سفیر عربستان می‌خواهد با قرار دادن تقابل دو کشور ایران و عربستان در واقع به هدف اختلاف‌افکنی مذهبی دست یابند.
مقدم‌فر در ادامه دور کردن افکار عمومی مردم آمریکا و جهان از جنبش وال‌استریت را از دیگر علل شکل‌گیری این سناریو علیه ایران عنوان کرد و افزود: در تمامی این اهداف سناریوی آمریکایی شکست خورده و آمریکایی‌ها علی‌رغم ادامه دست و پا زنی در سازمان ملل و تولید قطعنامه و بیانیه در موضوعات مختلف حقوق بشری، هسته‌ای و تروریسم در شرایط کنونی هیچ راهی جز بازگشت به داخل کشور و امید بستن به عوامل و عناصری که فتنه ۸۸ را پدید آوردند ندارند.
وی تاکید کرد: البته این بار عجز و ناتوانی آنان را دریافته و به انتظار شورش‌های مسلحانه از این طیف هستند؛ مصاحبه اخیر خانم کلینتون وزیر خارجه آمریکا با بی‌بی‌سی فارسی ناظر بر همین عجز و استیصال است.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول