اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اقتصاد و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ارس:

وجود ریسک‌های سیاسی و تجاری موجب نگرانی صادرکنندگان است

خبرگزاری فارس: معاون اقتصاد و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ارس گفت: یکی از عواملی که همواره موجب نگرانی صادرکنندگان است وجود ریسک‌های سیاسی و تجاری در روند صادرات آنها است.

وجود ریسک‌های سیاسی و تجاری موجب نگرانی صادرکنندگان است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از منطقه آزاد ارس، ایرج حاتمی در کارگاه آموزشی آشنایی با خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران اظهار داشت: تسهیل، ترغیب و توسعه صادرات و افزایش رقابت‌پذیری صادرکنندگان و ایجاد شرایط اطمینان برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی از جمله اهداف سازمان منطقه آزاد ارس برای توسعه صادرات و پویایی اقتصاد است.
وی با اشاره به مزایای صندوق صادارت ایران افزود: این صندوق دارای پوشش‌ها و خدمات متنوعی است که عمده خدمات این بخش در زمینه مسائل مربوط به صدور ضمانت‌نامه‌ها برای تامین مالی صادرات در مرحله قبل از حمل، و صدور بیمه نامه‌ها جهت پوشش ریسک مطالبات صادر کنندگان از خریداران خارجی در مرحله بعد از حمل و در نهایت پرداخت خسارات و بازیافت آنها است.
حاتمی ابراز امیدواری کرد، با بهره‌مندی از خدمات این صندوق رغبت و تقاضای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس بیشتر شود.
وی به رشد قابل توجه صادرات از گمرک منطقه آزاد ارس تاکید کرد و افزود: میزان صادرات سال گذشته در مدت 12 ماه 74 میلیون دلار بوده و این در حالی است که فقط در نیمه نخست سال جاری این رقم به 56 میلیون دلار رسیده است.
حاتمی با اشاره به افزایش حجم صادرات در منطقه آزاد ارس گفت: در مدت شش ماهه نخست سال‌جاری در صادرات قطعی 55 درصد، صادرات حاصل از تولید و ترانزیت خارجی 129 درصد، تولید کالا 76 درصد و در ثبت شرکت‌ها 17 درصد رشد داشته‌ایم که نشان از خیز منطقه آزاد ارس برای گسترش اقتصاد و حضور در عرصه‌های بین‌المللی است.
وی یادآور شد: از زمان آغاز بکار رسمی سازمان منطقه آزاد ارس در سال 1384 بیش از 8550 میلیارد ریال تا پایان سال 89 سرمایه‌گذاری اسمی داخلی و خارجی در این منطقه صورت گرفته است.
حاتمی افزود: دولت به دنبال تقویت این صندوق برای حمایت از صادرکنندگان و افزایش رونق اقتصاد کشور است و در این راستا با ایجاد شعب صندوق ضمانت صادرات زمینه‌های رونق صادرات غیرنفتی کشور را فراهم می‌کند.
وی در ‌ارتباط‌ با این کارگاه افزود: در این کارگاه مباحث لازم برای آشنایی با خدمات صندوق ضمانت صادرات از جمله خدمات اعتبارسنجی داخلی و خارجی، صدور انواع بیمه‌نامه و ضمانت‌نامه و بررسی و احراز و پرداخت خسارات مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
حاتمی با بیان اینکه این صندوق به پشتوانه حمایت‌های مالی دولت، علاوه بر پوشش ریسک‌های سیاسی و تجاری صادرات، با صدور انواع ضمانت‌نامه اعتباری، به تامین منابع مالی مورد نیاز صادرکنندگان کمک می‌کند، افزود: یکی از عواملی که همواره موجب نگرانی صادرکنندگان است وجود ریسک‌های سیاسی و تجاری در روند صادرات آنها است، چرا که تحقق هر یک از این ریسک‌ها موجب عدم وصول وجه کالا و خدمات صادره از سوی آنها می‌شود.
منطقه آزاد ارس در چهار بخش منفصل در شمال‌غرب ایران و نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان و کنار رود مرزی ارس استقرار یافته است و بخش‌هایی از شهرستان‌های جلفا و خداآفرین را به مساحت 51 هزار هکتار به خود اختصاص داده است.
انتهای پیام/‌ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول