اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

عضو مجلس خبرگان رهبری:

مجمع تشخیص مصلحت نظام حق دخالت در مسائل ‌کشور را ندارد

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مجمع تشخیص مصلحت باید درباره مطالبات مقام معظم رهبری و آنچه از مجلس می‌آید نظر خود را اعلام کند و درباره مسائل قانونی دیگر، حق دخالت ندارد.

مجمع تشخیص مصلحت نظام حق دخالت در مسائل ‌کشور را ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از کمیسیون حقوق بشر اسلامی شمال‌‌غرب کشور،آیت‌الله هاشم‌زاده هریسی اظهار داشت: باید از لحاظ حقوقی و بر اساس قانون اساسی،‌ وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام به درستی شناخته شود و آن وقت ببینیم که این مجمع چگونه و تا چه حد به وظایف خود عمل کرده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به اصول 110 و 111 و 112 قانون اساسی، افزود: مجمع تشخیص مصلحت نظام،‌صرفاً نقش مشورتی برای مقام معظم رهبری را طبق قانون اساسی بر عهده دارد و لذا در صورت عدم انجام وظایف خود، شخص رهبری در مورد آن تصمیم خواهند گرفت.
آیت‌الله هاشم‌زاده هریسی اظهار داشت: باید مواردی که کارشناسی صحیح از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره موارد اختلافی مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان،‌ انجام نشده و مصالح نظام را در نظر نگرفته، ‌دقیقاً مشخص شود.
وی با اشاره به عدم اجازه رئیس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت برای تولید قوانین از خود، گفت:‌ مجمع تشخیص مصلحت باید درباره مطالبات مقام معظم رهبری و آنچه از مجلس می‌آید نظر خود را اعلام کند و درباره مسائل قانونی دیگر، حق دخالت ندارد.
آیت‌الله هاشم‌زاده هریسی، تصریح کرد: در صورت صلاحدید مقام معظم رهبری درباره بازنگری قانون اساسی، موارد لازم آن توسط ایشان اعلام خواهد شد و اگر نظر ایشان درباره تغییر و یا حذف اصول مربوطه به مجمع  تشخیص مصلحت باشد، قطعاً قابل اجرا خواهد بود.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول