اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی

سرپرست حجاج ایرانی خبر داد:

منشور حقوق زائر تدوین می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست حجاج ایران گفت: منشور حقوق زائر تدوین می‌شود.

منشور حقوق زائر تدوین می‌شود
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به سرزمین وحی، نماینده ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی از آغاز تدوین منشور حقوق زائر در اتاق فکر بعثه مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: منشور حقوق زائر از یک طرف شامل مواردی است که زائر باید رعایت کند و از طرف دیگر ناظر بر موارد حقوق شخصی زائر است و باید این حقوق از سوی بعثه و سازمان حج و زیارت رعایت شوند.
حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی‌عسکر در جمع رابطان روحانیون بعثه مقام معظم رهبری افزود: چارچوب حاکم بر منشور حقوق زائر طی جلساتی مورد نقد و بررسی قرار گرفته است که البته این بررسی هنوز ادامه دارد.
وی افزود: ایجاد تحول در زائر و فرآیندهای مربوط به تحول روحی و اخلاقی زائران از جمله اموری است که باید هر چه سریعتر نهایی و مورد استفاده قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تأکید بر اینکه روحانیون کاروانها نباید در آموزش مناسک از روشها و بیان استرس زا استفاده کنند، بر تغییر روشها تاکید کرد و گفت: اگر در آموزش مناسک و انتقال مسائل معرفتی با روشهای قدیمی کار کنیم آن طور که باید جواب نخواهیم گرفت. نباید آموزش مناسک و توجهاتی که درباره انجام درست اعمال به زائران می دهیم باعث ایجاد ترس و نگرانی در زائر شود بلکه باید طوری به زائران آموزش دهیم که انجام اعمال برایشان آرامش بخش و لذت بخش باشد.
وی روحانیون رابط بعثه مقام معطم رهبری را یک ظرفیت کارشناسی با تجربه بالا در حوزه حج دانست و خطاب به آنها گفت: مواردی که در نتیجه نظارت بر امور روحانیون کاروانها جمع آوری می کنید، در همین فرصت حضور در مکه مکرمه بررسی و کارشناسی کنید، تا محورهای کارشناسی شده را تصویب و آنها را ابلاغ کنیم.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تاکید بر پیگیری تشکیل شورای فرهنگی در کاروانها و فعال کردن ظرفیت یاوران حجاج گفت: در ارزیابی عملکرد مسئولان هر کاروان، تشکیل به موقع شورای فرهنگی و فعالسازی گروه یاوران حجاج از محورهای مهم و اصلی خواهد بود و اولویت اعزام در دوره های بعدی را کسانی خواهند داشت که با این دو موضوع مهم برخورد فعال داشته اند.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول