اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

همراه با نکوداشت آیت‌الله عمیدزنجانی برگزار می‌شود

همایش «فقه سیاسی و نظام‌سازی اسلامی» فردا در دانشگاه تهران

خبرگزاری فارس: در راستای پیگیری بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان رهبری درباره لزوم طرح مباحث فقه حکومتی در دروس خارج حوزه‌های علمیه و پیگیری و فرآوری آنها در دانشگاه‌ها، همایش ‌«فقه سیاسی و نظام‌سازی اسلامی» در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

همایش «فقه سیاسی و نظام‌سازی اسلامی» فردا در دانشگاه تهران
به گزارش ‌خبرگزاری فارس،‌ در راستای پیگیری بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان رهبری درباره لزوم طرح مباحث فقه حکومتی در دروس خارج حوزه‌های علمیه و پیگیری و فرآوری آنها در دانشگاه‌ها، همایشی با عنوان «فقه سیاسی و نظام‌سازی اسلامی» با مدیریت مرکز تحقیقات شورای نگهبان، در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

دبیر این همایش با بیان این مطلب گفت: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر نمایندگان مجلس خبرگان رهبری با معظم‌له و توصیه و تأکید بر اهمیت و جایگاه فقه حکومتی و نقش آن در نظام‌سازی اسلامی انگیزه برگزاری این همایش در برگزارکنندگان ایجاد شد.

وی در این خصوص ادامه داد: بعد از این توصیه مقام معظم رهبری برخی اساتید برجسته حوزه علمیه قم ازجمله آیت‌الله مؤمن و آیت‌الله محسن اراکی موضوع دروس خارج خود را به این مباحث اختصاص داده‌اند.

دبیر همایش «فقه سیاسی و نظام‌سازی اسلامی» اضافه کرد: در همین راستا و به منظور تبیین بیشتر موضوع و ایجاد ارتباط وثیق و مستمر بین مباحث مطروحه در حوزه‌های علمیه مقدسه و دانشگاه‌ها در عرصه فقه حکومتی و سیاسی و نهایتاً بهره‌برداری علمی و کاربردی از نتایج بحث‌ها، اولین همایش علمی مرتبط با موضوع مذکور، تحت عنوان «فقه سیاسی و نظام‌سازی اسلامی» با حضور اساتید حوزه و دانشگاه، برگزار می‌شود.

وی همچنین اعلام کرد: پس از اعلام خبر درگذشت آیت‌الله عمید زنجانی و با توجه به اینکه ایشان قرار بود در این همایش سخنرانی کنند، برنامه افتتاحیه همایش به عنوان نکوداشت مقام آیت‌الله عمید زنجانی با سخنرانی یکی از اساتید دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

دبیر این همایش در خصوص سخنرانان همایش گفت: در این همایش اساتید حوزه و دانشگاه از جمله آیت‌الله شیخ محسن اراکی از اساتید درس خارج حوزه علمیه قم، آیت‌الله عباس کعبی از اساتید حوزه و دانشگاه، حسن رحیم‌پور ازغدی استاد حوزه و دانشگاه، غلامحسین الهام عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، فیروز اصلانی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، حجت‌الاسلام محمدجواد ارسطا استاد حوزه و دانشگاه، حجت‌الاسلام سعدی عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) و حجت‌الاسلام نوروزی عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) سخنرانی می‌کنند.

بنا به گفته وی این همایش از سوی مرکز تحقیقات شورای نگهبان و با همکاری دانشگاه تهران، دانشگاه امام صادق(ع)، موسسه امام خمینی(ره)، موسسه جامعة‌المصطفی(ص) و مرکز مطالعات عالی انقلاب اسلامی دانشگاه تهران و از ساعت 8:30 صبح الی 18 بعداز ظهر روز دوشنبه 9 آبان ماه در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/‌
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول