اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده قم در شورای عالی استان‌ها:

استفاده از بخشداران بومی موجب شکوفایی منطقه می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده قم در شورای عالی استانها گفت: استفاده از بخشداران بومی و با تجربه، موجب شکوفایی منطقه می‌شود.

استفاده از بخشداران بومی موجب شکوفایی منطقه می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شورای شهرستان قم، علی قاسمی ورجانی اظهار داشت: بخشداران بومی و با تجربه به دلیل آشنایی کامل با ظرفیت‌های منطقه، می‌توانند نقش بسزایی در شکوفایی و رونق بخش خود داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه در هر نقطه‌ای از کشور که از بخشداران بومی استفاده شده نتایج بسیار مثبتی به همراه داشته است، اضافه کرد: این افراد به دلیل آشنایی با ظرفیت‌ها و کاستی‌های منطقه خود و همچنین تعاملی که می‌توانند با مردم و نمایندگان آنان برقرار کنند، به خوبی می‌توانند محدودیت‌ها را مدیریت کرده و با برنامه‌ریزی و استفاده از تمام ظرفیت‌های منطقه، تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.
رئیس شورای اسلامی شهرستان قم ادامه داد: مردم نیز با مسئولان بومی و محلی ارتباط بیشتر و بهتری برقرار کرده و در حد توان خود در زمینه آبادانی منطقه به آنان کمک می‌کنند.
وی اضافه کرد: در برخی از موارد مشاهده شده است که مدیران غیر بومی به دلیل عدم آشنایی با منطقه و روحیات مردم تصمیماتی را اتخاذ کرده و یا با تصمیماتی موافقت کرده‌اند که اجرای آن موجب بروز تنش در بخش‌ها شده است که استفاده از مدیران بومی از این امر نیز جلوگیری خواهد کرد.
عضوی شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه در دولت نهم و دهم نسبت به این موضوع توجه خاصی شده و استفاده از بخشداران بومی در دستور کار مسئولان قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: منظور از مدیران بومی افرادی هستند که در همان مناطق ساکن می‌باشند و اشراف کاملی بر ظرفیت‌ها و کمبودهای منطقه دارد که به برکت وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی، امروزه افراد تحصیلکرده و کاربلد در روستاهای قم نیز به وفور یافت می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه مسئولان باید به مدیران بومی اعتماد کرده و از ظرفیت‌های نیروی انسانی موجود در روستاها در همان مناطق استفاده کنند، بیان داشت: اگر بتوانیم از ظرفیت‌های نیروی انسانی موجود در روستاها و شهرهای کوچک به خوبی و در همان مناطق استفاده کنیم، می‌توانیم از مهاجرت این افراد به شهرها جلوگیری کنیم.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول