اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان قم خبر داد:

85 میلیارد دلار سهم صادرات استان قم در سال 1404

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی استان قم برنامه‌ریزی را مهم‌ترین عامل پیشرفت دانست و گفت: براساس برنامه‌ریزی اتاق بازرگانی، سهم صادرات استان قم در سال 1404 به 85 میلیارد دلار خواهد رسید.

85 میلیارد دلار سهم صادرات استان قم در سال 1404
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، ابوالفضل خاکی در همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر استان که ظهر امروز در سالن همایش‌های استانداری قم برگزار شد، اتاق بازرگانی را پل ارتباطی بین بخش خصوصی و دولتی دانست و اظهار داشت: هماهنگی بین بخش دولتی و خصوصی زمینه‌ساز پیشرفت اقتصادی کشور خواهد شد.
وی در ادامه از برطرف ساختن برخی مشکلات توسط ایجاد هماهنگی بین بخش خصوصی و دولتی، به خصوص گمرک خبر داد و اعلام کرد: آنالیز مناسب مطالب اقتصادی باعث پیشرفت استان در امر اقتصاد و صادرات خواهد شد، این در حالی است که پیشرفت استان قم، زمینه‌ساز پیشرفت و توسعه کشور می‌شود.
رئیس اتاق بازرگانی استان قم، قم را یک واحد بزرگ صنعتی دانست که با بهره‌برداری از فرودگاه شهر مقدس قم، این رشد و توسعه با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت و در این خصوص افزود: توسعه اقتصادی استان قم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های صادرکنندگان میسر خواهد شد.
وی برگزاری جلسات ماهانه اتاق بازرگانی را برای رفع مشکل صادرکنندگان و راه‌های جذب صادرکنندگان برای مشارکت در ساخت استان دانست و اظهار داشت: مشکلات در این شورا و کمیته مطرح می‌شود تا با پیگیری توسط مسئولان امر، مشکل برطرف شده و راه توسعه استان باز شود.
خاکی در ادامه برخورد سلیقه‌ای برخی کارشناسان عرصه اقتصاد را به عنوان سمی مهلک برای بدنه اقتصاد و صادرات استان و کشور معرفی و اعلام کرد: یکی از مشکلاتی که بسیاری از تولیدکنندگان و صادرکنندگان با آن مواجه هستند، موضوع برخورد سلیقه‌ای کارشناسان است که نیازمند پیگیری مسئولان امر در زمینه برطرف ساختن این مشکل است.
وی با بیان اینکه استان قم ظرفیت‌های مناسبی را برای پیشرفت در عرصه اقتصادی کشور دارد، بیان کرد: یکی از این ظرفیت‌ها حضور سالانه 10 میلیون نفر زائر و 30 میلیون نفر مسافر است که از قم عبور می‌کنند و وظیفه ما در این مورد، این است که راهی را برای جذب این افراد در قم، پیدا کرده تا صنعت گردشگری استان را با رشد روبه‌رو سازیم.
رئیس اتاق بازرگانی استان قم بسترسازی مناسب در زمینه صادرات غیر نفتی، آموزش بازاریابی، آشنا کردن تجار با بازارهای جهانی و ... را از جمله اهداف چهار ساله اتاق بازرگانی دانست و گفت: یکی از برنامه‌های مدون سند چشم‌انداز در مورد استان قم، تحقق 85 میلیارد دلار سهم این استان از صادرات غیر نفتی کشور در سال 1404 است که با تلاش مسئولان و فعالان اقتصادی، محقق خواهد شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول