اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت ورزش روستایی و عشایری سیستان‌وبلوچستان:

ترویج بازی‌های بومی موجب افزایش نشاط مردم می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ورزش روستایی و عشایری سیستان‌ و بلوچستان گفت: ترویج بازی‌های بومی و محلی موجب افزایش لذت و نشاط جامعه روستایی و احاد مردم می‌شود.

ترویج بازی‌های بومی موجب افزایش نشاط مردم می‌شود
عبدالعلی کیخای فرزانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: با برگزاری مسابقات و جشنواره در قالب تقویم ورزشی و پخش تلویزیونی جشنواره‌ها و با تبلیغات رسانه‌ای، همچنین گنجاندن بازی‌های بومی و محلی در برنامه‌های آموزش و پرورش و آموزش معلمان و اجرای بازی‌ها در قالب دروس با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای محلی می‌توان در ترویج و اجرای بازی‌های بومی و محلی کمک کرد.
وی افزود: احیای بازی‌های بومی و محلی نیازمند آموزش و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها، چاپ جزوه و سی‌دی دارد.
رئیس هیئت ورزش روستایی و عشایری سیستان‌ و بلوچستان ادامه داد: برای ارتقای بازی‌های بومی و محلی باید با جذاب نشان دادن بازی‌ها به لحاظ ظاهری، انجام اصلاحات در قوانین و مقررات، افزایش اعتبارات اجرای برنامه‌ها و تهیه طرح جامع ورزش‌های بومی و محلی می‌توان به ارتقا بازی‌ها کمک کرد.
کیخای فرزانه در زمینه اثرات اجرای بازی‌های بومی و محلی بیان داشت: از آنجایی که نوع ورزش‌های بومی و محلی با فرهنگ و ارزش‌های هر منطقه ارتباط دارد برگزاری مسابقات موجب گسترش ورزش‌های بومی و محلی می‌شود.
وی اضافه کرد: همچنین جذابیت بازی‌ها موجب ایجاد نشاط و توسعه فعالیت‌های اجتماعی و پرورش ورزشکاران و توسعه ورزش بومی محلی در مدارس سبب علاقه‌مندی مردم می‌شود.
رئیس هیئت ورزش روستایی و عشایری سیستان‌ و بلوچستان به موانع توسعه ورزش‌های بومی محلی اشاره کرد و گفت: فقدان کمبود تجهیزات و امکانات، عدم برگزاری مسابقات در روستاها و شهرستان‌ها که دارای ظرفیت برگزاری مسابقات هستند کمبود منابع مالی و عدم توجه رسانه‌ها و نبود مطالب آموزشی در رشته‌های مختلف از موانع توسعه است.
کیخای فرزانه اظهارامیدواری کرد تمامی موانع با مشارکت نهادهای اجتماعی و مردمی و دستگاه‌های اجرایی و تأمین اعتبارات مناسب فرهنگی اجتماعی و ورزشی برطرف شود تا بتوان استان را به دیگر استان‌ها بشناسانیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول