اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای چندمین بار در سال‌جاری؛

انفجار مین در چذابه جان یک نفر را گرفت

خبرگزاری فارس: نماینده استانداری خوزستان در امور پاک‌سازی مناطق آلوده به مین از شهادت یکی از مسئولان نظارت بر مین زدایی کشور، به دلیل انفجار مین در منطقه چذابه خبر داد.

انفجار مین در چذابه جان یک نفر را گرفت
نادر طرفی درگفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: عبدالرضا قربان‌علی از مسئولان نظارت بر مین‌زدایی کشور در حال بازدید از منطقه چذابه به دلیل برخورد با مین، به شهادت رسید.
وی افزود: ایشان هنگام بازدید از پروژه شرکت اندیشه عمران در منطقه چذابه از توابع شهرستان دشت آزادگان، با یک مین ضد تانک برخورد کرد که در اثر انفجار آن به شهادت رسید.
طرفی بیان کرد: منطقه چذابه منطقه‌ای ملی است و به دلیل فرسایش طبیعی منطقه، مین عمل کرده است، این مین ضد تانک بوده ولی بر اثر فرسایش به مین ضد نفر تبدیل شده بود.
پس از جنگ، استان‌های ایلام با مساحت یک‌میلیون و 700 هزار هکتار، خوزستان با مساحت یک‌میلیون و 380 هزار هکتار، استان کرمانشاه با مساحت 691 هزار هکتار، آذربایجان غربی با مساحت 59 هزار هکتار و کردستان با مساحتی به وسعت یک هزار و 480 هکتار، به ترتیب آلوده‌ترین نقاط ایران از این نظر به شمار آمدند.
مسیر چذابه و فکه رملی هستند و در این مناطق مین‌هایی به عمق یک یا دو متری در خاک فرو رفته‌اند که یافتن آن‌ها کار بسیار سخت و زمان‌بری است. استان‌های غربی کشور نیز مشکل خاص خود را دارند چرا که مین‌ها بر اثر بارندگی جابه‌جا شده و درون شیارهایی دفن شده افتاده‌اند که یافتن و خنثی کردن آن‌ها نیز سخت و وقت‌گیر است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول