اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر اردبیل:

تنگ‌نظری آفت توسعه‌نیافتگی اردبیل است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای شهر اردبیل گفت: تنگ‌نظری و برخی خصلت‌های نامناسب تجسسی سبب شده است تا شهر اردبیل از قافله توسعه و رشد و آبادانی عقب بماند.

تنگ‌نظری آفت توسعه‌نیافتگی اردبیل است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری عصر امروز در مراسم افتتاح بازار جدید طلافروشان اردبیل اظهار داشت: روز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) روز تاریخ‌ساز و سرنوشت‌سازی در تاریخ اسلام و سیر تاریخی مکتب رسول‌الله است که در این روز بنای نسل سالم و صالحی گذاشته شد به طوری که در طول تاریخ این نسل تاریخ‌ساز بوده است.
وی با بیان این‌که انسان‌های منفعل زیادی در کره زمین وجود دارند که دست و پا بسته تسلیم روزگار هستند، تصریح کرد: گویی عده‌ای رگ غیرت و خاصیت رو به جلو ندارند و آن قدر بی‌آبرو و بی‌غیرت هستند که حتی حاضر نیستند از حق و حقوق خود دفاع کنند.
سرداری محصول ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) را پرورش انسان‌های غیرتمند، با آبرو و عزیز همچون امام حسن (ع)، امام حسین (ع) و حضرت زینب کبری (س) اعلام کرد و افزود: تاریخ باید به چنین انسان‌های آزاده‌ای به خود ببالد و همیشه در دیباچه خود نگه دارد چرا که تربیت‌یافتگان مکتب علی (ع) و فاطمه زهرا (س) انسان‌های تحول‌خواهی بودند.
این مسئول نیاز اصلی امروز جوامع بشری را نیز تکیه بر انسان‌های تحول‌ساز و تحول‌آفرین اعلام کرد و ادامه داد: نباید احساس کنیم که انسان‌های مدبر با همت و اراده بالا و صاحب مال و ثروت از چپاول مال دیگران به مقام و منزلت رسیدند چرا که این تفکر غلطی است که سرمایه‌دار با آبرو را به خاطر برخی ضعف‌ها و کاستی‌های خود ناشایست، مفت‌خور و نالایق بنامیم.
وی خاطر نشان کرد: شهر ما امروز به انسان‌های پولدار، با فکر، اراده، همت و مدیریت قوی در چرخه اقتصادی نیاز دارد چرا که همت چنین انسان‌هایی است که می‌تواند بسیاری از کاستی‌ها و نقص‌ها را جبران کرده و به عمران و آبادانی واقعی کمک کند.
سرداری افزود: هر ملتی در مسیر حرکت خود با تدبیر و درایت به پیش برود و برای دیگران جاذبه درست کند به یقین موفق می‌باشد چرا که جذب گردشگر و توریسم اغلب به خاطر کسب درآمد و توسعه همه‌جانبه شهرها و آبادی‌هایی است که گاه از قافله پیشرفت و توسعه عقب ماندند.
به گزارش فارس، رئیس شورای شهر اردبیل گفت: احداث چنین بازار مجلل، شیک و مرتب در حقیقت جذب‌کننده گردشگران، مسافران و خریداران است چرا که حضور آنها در چنین بازاری می‌تواند خود به توسعه و رونق تجارت کمک کند.
سرداری افزود: این تفکر غلطی است که هر کسی که پول دارد باید از شهر کوچ کند و فضا برای به کارگیری اراده او وجود نداشته باشد چرا که برنامه مشارکتی در جایگاه اصلی خود نیازمند وجود انسان‌های پولدار، مدبر و کاردانی است که کمتر احساس می‌شود امکان و میدان جولان داشته باشند.
وی در ادامه تصریح کرد: اگر هماهنگی بین برنامه‌ریزان، مجریان و ناظران در حمایت از سرمایه‌گذاران وجود داشته باشد و آنها در هدف مشترک خود به یک احساس و نتیجه واحد برسند، می‌توانند شایسته و بایسته از سرمایه‌گذاران حمایت کنند وگرنه ناهماهنگی در این سه عنصر می‌تواند بزرگ‌ترین ضربه را به عرصه مشارکت و سرمایه‌گذاری عمومی بزند.
سرداری خاطر نشان کرد: با تک‌روی و بی‌اعتنا بودن به کار گروهی توسعه شهر به پیش نمی‌رود چرا که همت گروهی، جمعی نیاز است تا همه در میدان کار و تلاش و مجاهدت وارد شده و در یک مدیریت ارزش‌مدار فرصت‌ها را غنیمت بدارند و دستگیر هم باشند.
وی به توصیه مقام معظم رهبری در پیاده کردن اصل 44 قانون اساسی اشاره کرد و ادامه داد: در این زمینه دولت، مجلس و سایر دستگاه‌ها باید در سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و اجرا به گونه‌ای عمل کنند تا حرکت آنها مکمل هم بوده و با الفت قلبی و واقعی حرکت‌ها ثمربخش باشد.
رئیس شورای شهر اردبیل با بیان این‌که ما آماده هستیم در ارایه تخفیف و مشارکت 100 درصد با سرمایه‌گذاران وارد میدان کار و عمل شویم، گفت: بی‌تدبیری‌های گذشته و برخی کارشکنی‌های امروز سبب می‌شود تا سرمایه‌گذاران در ورود به عرصه سرمایه‌گذاری با دلهره و ریسک وارد شوند در حالی که ما در این حوزه باید با بهره‌گیری از تجارب استان‌های همجوار و حتی کشورهای غربی سعی کنیم بخشی از وظایف و اختیارات را به مردم واگذار کنیم.
وی به تجربه موفق کشورهای غربی در واگذاری فضای سبز برای اداره و توسعه آن به بخش خصوصی و عموم مردم افزود: آنها به گونه‌‌ای در این حوزه رفتار کردند تا خود مردم علاقمند به رعایت مسایل و مشارکت شوند در حالی که پارکی را در شهرک‌های اردبیل شاهد هستیم که با گذشت چندین سال از تأسیس شهرک هنوز راه‌اندازی نشده است.
سرداری تصریح کرد: کشورهای غربی با وجود برخی نقص‌ها به ویژه در حوزه معنویت در حوزه مدیریت پیشگام و جلوتر از ما هستند و ما باید از تجربیات مفید و سازنده آنها در حوزه‌های مختلف توسعه شهری، اقتصادی، صنعتی و کشاورزی استفاده کنیم.
وی گلایه برخی از اهالی اردبیل را به ویژه ساکنان شهرک‌ها را در انباشت نخاله‌ها در فضاهای سبز و عمومی یادآور شد و خاطر نشان کرد: ما بدون همراهی و همکاری عموم مردم نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم چرا که بخش عظیمی از کار شهرداری در همراهی و همکاری خوب مردم امکان رشد و توسعه و موفقیت پیدا می‌کند.
 
*دخالت در کار شورا قابل قبول نیست
رئیس شورای شهر اردبیل با اشاره به برخی حرکت‌ها در به تنگنا گذاشتن اعضای شورای شهر را در مسافرت‌های داخلی و خارجی یادآور شد و ادامه داد: اعضای شورای شهر و شهردار باید با سفر به مناطق مختلف کشور حتی خارج از کشور از تجربه مفید آنها برای توسعه شهر استفاده کنند اما عده‌ای با تنگ‌نظری سعی می‌کنند چنین هزینه‌هایی را حیف و میل بیت‌المال بنامند.
سرداری گفت: ‌اگر در چنین پروژه‌هایی که میلیاردی هزینه می‌شود اگر چند میلیون تومان نیز هزینه اضافی و مازاد باشد، مشکلی ایجاد نمی‌کند اما عده‌ای با تنگ‌نظری سعی می‌کنند از وسعت دل و سعه‌صدر اعضای شورای شهر سواستفاده کنند.
وی یکی از آفت‌های شهری اردبیل را تنگ‌نظری و چشم‌هم‌چشمی اعلام کرد و افزود: عده‌ای سعی می‌کنند با دوربین گذاشتن به کار دیگران کوچک‌ترین حرکت آنها را زیر سئوال برده و مراقبت کنند در حالی که ما در هر مسئولیتی وظیفه داریم کار خود را انجام دهیم و نیازی نیست برای دیگران دستور و محدوده‌ای تعیین کنیم.
سرداری تصریح کرد: ‌با این نگرش‌ها نه تنها در آینده صد قدم عقب می‌مانیم بلکه آینده نسل انقلاب را با چالشی عظیم مواجه می‌کنیم به همین دلیل باید در حرکات، رفتارها و اخلاق خود تجدید نظر کرده و با وسعت دل و سعه‌صدر برخورد کنیم.
این مسئول رها کردن امروز و دل سپردن به فردا را خیانتی بزرگ به نسل آینده توصیف کرد و اظهار داشت: اعضای شورای شهر اردبیل با این نگرش که نسل آینده باید لعن و نفرینی به مسئولان گذشته نفرستند، سعی می‌کنند از همه امکانات و ابزار در حمایت از سرمایه‌گذاران همت به خرج دهند.
رئیس شورای شهر اردبیل با بیان این‌که هیچ یک از اعضای شورای شهر یک ریال پول حرام دریافت نکرده و نخورده است، تصریح کرد: اگر فردی در جایی تخلف از اعضای شورای شهر را نشان دهد ما به او جایزه می‌دهیم زیرا که تمام اعضای شورای شهر سعی کردند با قوت و قدرت در حوزه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی حاضر باشند و حق و حقوق شهروندان را با هیچ مصلحت‌اندیشی معاوضه نکنند.
وی با بیان این‌که سه قوه کشور در کنار هم اما مستقل با هم کار می‌کنند و هیچ کدام حق دخالت در کار دیگری را ندارد ما نیز در مدیریت شهر اردبیل باید به گونه‌ای حرکت کنیم تا با مچ‌گیری و یا ضعیف کردن دیگران به صورت ناجوانمردانه کاری نکنیم که حدود و اختیارات اداره، مجموعه دولتی و یا شورا محدودتر شود.
سرداری در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: شورای شهر به دور از هرگونه تنگ‌نظری از شهرداری می‌خواهد همسو با سیاست شورای شهر با تمام توان و ظرفیت خود از سرمایه‌گذاران حمایت کند و اجازه ندهد توسعه این شهر به خاطر مصلحت‌اندیشی عده‌ای دچار تهدید و آسیب شود.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول