اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان یزد:

13 عضو یک شرکت هرمی در یزد دستگیر شدند

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب یزد از دستگیری 13 عضو یک شرکت هرمی در یزد خبر داد.

13 عضو یک شرکت هرمی در یزد دستگیر شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، جمال قضاوتی ظهر امروز در سومین جلسه کمیسیون مبارزه با جرائم خاص استان یزد با اشاره به برخورد قاطع با شرکت‌های هرمی در استان یزد اظهار داشت: در ماه گذشته یکی از شرکت‌های هرمی شناسایی شد و تاکنون در این زمینه 13 نفر دستگیر شده‌اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای حکم قطع ید سارقی در زندان مرکزی یزد افزود: این فرد پیش از این هشت بار محکوم شده بود و اخیرا مبادرت به 27 مورد سرقت از منازل مردم کرده بود که این حکم برای عبرت سایر سارقان در زندان به اجرا درآمد.
قضاوتی با اشاره به یک مورد آدم‌ربایی و اخاذی 500 میلیون تومانی در ماه گذشته افزود: با تلاش نیروی انتظامی در همان 24 ساعت اولیه عوامل آن شناسایی و دستگیر شدند.
وی خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری و جلوگیری از سو استفاده برخی افراد که با لباس مأموران شرکت‌های آب و برق و گاز، مبادرت به انجام جرایم می‌کردند، ماموران این شرکت‌ها دارای لباس‌های متحدالشکل و کارت شناسایی شده‌اند.
قضاوتی با اشاره به نزدیک شدن زمان انتخابات گفت: پیش‌بینی می‌شود این انتخابات با حضور حداکثری مردم و با شور و حرارت بالا برگزار شود و ضرورت دارد تا در زمینه پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی با متخلفان برخورد شود.
قضاوتی تصریح کرد: در زمان انتخابات شعب خاصی در دادسرا و دادگاه‌ها به امر رسیدگی به جرایم انتخابات اختصاص می‌یابد.
وی خاطرنشان کرد: با اقدامات صورت گرفته امنیت استان افزایش یافته و طی چند ماه گذشته قتل عمد و سرقت‌های مسلحانه کاهش چشمگیری داشته است.
رئیس کل دادگستری استان یزد نیز در این نشست با اشاره به همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) و نیروی انتظامی در راستای افزایش امنیت اجتماعی در استان یزد اظهار داشت: دستگاه قضایی استان نیز قاطعانه با مخلان نظم اجتماعی برخورد کرده است اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.
غلامحسین حیدری سرقت مستوجب تعزیر را یکی از بزرگترین جرایم استان ذکر کرد و افزود: در زمینه برخورد با جرم سرقت و سارقین اقدامات زیادی صورت گرفته است از جمله اجرای حکم قطع دست که امیدواریم بقیه سارقان نیز تأدیب شوند.
وی با بیان حدیثی از معصوم ارزش اجرای حدود و قوانین الهی در زمین را از بارش 40 روز باران بیشتر دانست و گفت: یکی از مسائلی که موجب کاهش نعمت‌های الهی می‌شود، تعطیلی حدود الهی است و چنانچه حدود الهی اجرا شود، نعمت‌های الهی افزایش می‌یابد.
حیدری در بخش دیگری از این نشست خاطرنشان کرد: متأسفانه مسائل منافی عفت در استان در حال افزایش است و به دلیل عدم همکاری مردم، کوتاه آمدن آنها و وجود ظرافت‌های خاص در این‌گونه پرونده‌ها امکان صدور احکام قاطع کاهش می‌یابد.
رئیس کل دادگستری استان یزد تعداد زندانیان اعمال منافی عفت در استان را 190 نفر ذکر کرد و گفت: این مسئله نشان‌دهنده عزم دستگاه قضائی برای برخورد با این جرائم است و مردم نیز باید همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری یزد نیز در این جلسه اظهار داشت: ستاد انتخابات در استان یزد در حال تشکیل است و یکی از مواردی که از هم‌اکنون باید پیگیری و برخورد شود، جلوگیری از تبلیغات زودهنگام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی است.
غلامحسین دشتی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: در موارد معدودی بین برخی از افراد بومی و اتباع بیگانه افاغنه بر سر آدم‌ربایی توافقات نامبارک و شومی صورت می‌گیرد که به موقع از وقوع آنها جلوگیری شده است.
وی با بیان اینکه موضوع برخورد با سرقت باید همچنان در دستور کار باشد و با قاطعیت با آن برخورد شود، تصریح کرد: استان یزد از لحاظ سرقت‌های مهم رتبه دهم کشوری، سرقت‌های عادی رتبه 13، جرایم امنیتی رتبه 30، شرارت رتبه 29 و قتل رتبه 30 کشوری را دارد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول