اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسئول پیش از دبستان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان:

11 هدف کلی در دوره پیش دبستانی دنبال می‌شود

خبرگزاری فارس: کارشناس مسئول پیش از دبستان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: شناخت فرهنگ و نشانه‌های دینی و توسعه توانایی‌های ذهنی و مهارت‌های زندگی از مهم‌ترین اهداف دوره پیش دبستانی است.

11 هدف کلی در دوره پیش دبستانی دنبال می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، وجیهه ‌فاضل صبح امروز در دومین گردهمایی کارشناسان اداره کل و معاونان آموزشی و آموزش ابتدایی نواحی و مناطق جنوب استان اصفهان در سمیرم، شناخت فرهنگ و نشانه‌های دینی و پرورش مهارت‌های زندگی را از مهم‌ترین اهداف دوره پیش از دبستان دانست و بیان داشت: پرورش حواس و مهارت استفاده از آن، پرورش ذوق هنری و درک زیبایی‌ها، توسعه مهارت‌های زبان و نیز درک مفاهیم اساسی ریاضی و علوم از دیگر اهداف یازده گانه دوره پیش از دبستان است.
وی افزود: در این دوره کودکان علاوه بر شناخت محیط زیست و مقررات و قوانین اجتماعی با فرهنگ و نشانه‌های میهنی آشنا می‌شوند و در حفظ آن کوشا هستند.
کارشناس مسئول پیش از دبستان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خوش رویی و صبر و حوصله، توجه به تفاوت‌های فردی کودکان، مهارت در اجرای واحدهای کار، توجه به ابتکار و خلاقیت کودکان و علاقه‌مندی به مطالعه و افزودن معلومات را از جمله ویژگی‌های یک مربی پیش از دبستان دانست و اظهار داشت: مربیان باید با برنامه‌ریزی مناسب و صحیح زمینه را برای بروز استعدادهای کودکان فراهم آورده و آموزش را از طریق بازی به کودکان ارائه دهد.
وی در ادامه با اشاره به تغییر محتوای دوره پیش از دبستان در سال جدید، از برپایی گردهمایی 12ساعته مربیان پیش از دبستان سراسر استان در تابستان امسال خبر داد و تصریح کرد: به منظور بالا بردن کیفیت فعالیت مربیان و توجیه کامل آنان یک گردهمائی دیگر با حضور مدرسان مجرب استان به صورت قطبی برگزار می‌شود.
فاضل ادامه داد: کتاب کار مربیان آمادگی اکنون زیر چاپ است و هفته آینده به دست مربیان می‌رسد.
وی همچنین از برگزاری جشنواره تولید محتوای الکترونیک ویژه مربیان پیش از دبستان استان خبر داد و اظهار داشت: قرار داد فعالیت پیش از دبستان استان اصفهان در خردادماه با موسسه رزمندگان منعقد شده و امسال نیز شهریه ثبت نام نوآموزان بیشتر از 15درصد نسبت به سال قبل افزایش نداشته باشد.
 
*رشد 12.7درصدی تعداد نوآموزان سمیرمی در مراکز پیش‌ دبستانی
در ادامه این نشست معاون آموزشی آموزش و پرورش سمیرم از رشد 12.7درصدی تعداد نوآموزان پیش از دبستان شهرستان سمیرم نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: 687 نوآموز در مدارس دولتی و نیز 65 نوآموز در مراکز تحت پوشش بهزیستی و مرکز فرهنگی و قرآنی ثامن الائمه فعالیت می‌کنند.
محمد حسن صابری ادامه داد: اگر پراکندگی جمعیت و نیز مدارس چند پایه نبود ما امسال بالای 90درصد جذب نوآموز داشتیم.
به گزارش فارس در بخش دیگری از مراسم کارشناس آموزش ابتدایی سمیرم نیز اظهار داشت: زمینه تشکیل کلاس‌های آموزشی به صورت قطبی سبب هم سویی مربیان پیش دبستانی می‌شود.
بهرام پیرمرادیان افزود: بازدید مربیان از مناطق هم جوار به صورت گروهی سبب افزایش تجربه می‌شود.
وی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود به منظور زمینه فراهم کردن افزایش اطلاعات یک فراخوان مقاله در ارتباط با فعالیت‌های ده گانه در قالب قصه، بازی، نمایش خلاق، نقاشی برگزار شود.
به گزارش فارس، شهرستان سمیرم با 11هزار و 475 دانش‌آموز در 198 آموزشگاه تحصیلی در فاصله 165 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.
انتهای پیام/10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول