اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون پارلمانی رئیس جمهور:

تراز بازرگانی ایران در منطقه رضایت‌بخش نیست

خبرگزاری فارس: معاون پارلمانی رئیس جمهور از پایین بودن تراز تجاری ایران در بین کشورهای منطقه ابراز نارضایتی کرد.

تراز بازرگانی ایران در منطقه رضایت‌بخش نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز ، حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی شامگاه پنج‌شنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه آذربایجان‌شرقی گفت: در سند چشم‌انداز 20ساله ایران برای سال 1404 باید بتوانیم از نظر اقتصادی، علمی و فناوری در منطقه رتبه نخست را داشته باشیم.
وی اظهار کرد: اکنون توانسته‌ایم از نظر علمی در بسیاری از موارد رتبه نخست منطقه باشیم که افتخارات کشورمان در زمینه‌های هسته‌ای و علوم فضایی از جمله آنهاست.
معاون پارلمانی رئیس جمهور همچنین گفت: تلاش همه باید در راستای رسیدن به رتبه برتر اقتصادی ایران در منطقه باشد تا بتوانیم از سد دو رقیب منطقه‌ای خود یعنی عربستان و ترکیه بگذریم.
تاج‌الدینی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تمام امکانات ترکیه و عربستان سعودی را به صورت همزمان در اختیار دارد، بیان داشت: تراز بازرگانی ترکیه در حال حاضر منفی است و عربستان با دارا بودن منابع غنی نفت در جهان از داشتن مزیت‌های جغرافیایی ایران محروم است.
وی اضافه کرد: ایران به عنوان عضو اپک دومین ذخایر نفت جهان را در اختیار دارد و این از مزیت‌های این کشور است که می‌تواند امکان عبور از سد ترکیه و عربستان سعودی را فراهم سازد.
تاج‌الدینی تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد اقتصادی را یادآور شد و تصریح کرد: باید بکوشیم تا با سرلوحه قرار دادن فرمایشات ایشان رتبه پنجم تراز بازرگانی خود را بالا ببریم.
معاون پارلمان رئیس جمهوری با اشاره به اینکه رقم صادرات کشور در ابتدای کار دولت نهم هفت میلیارد دلار در سال بود، افزود: اینک این رقم به 31.5 میلیارد دلار در سال رسیده و امسال نیز حدود 24 میلیارد دلار صادرات داشته‌ایم.
تاج‌الدینی در ادامه برنامه پنجم توسعه کشور را دارای ظرفیت‌های خوبی برای توسعه اقتصادی دانست و گفت: در تدوین این برنامه بخش خصوصی در کنار بخش‌های دیگر دولت کمک به تهیه این برنامه کرد و می‌توان امیدوار بود که با گذر از دو برنامه دیگر به افق‌های سند چشم‌انداز کشور دست یافت.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول