اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال کشور؛

شهرداری تبریز به دنبال جبران تلخ کامی هفته گذشته/ رکورد شهرداری به ذوب آهن رسید

خبرگزاری فارس: شهرداری تبریز از هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال کشور بعد از شکست مقابل صبای قم و حذف در جام حذفی، به دنبال جبران تلخ کامی هفته گذشته مقابل ذوب آهن است.

شهرداری تبریز به دنبال جبران تلخ کامی هفته گذشته/ رکورد شهرداری به ذوب آهن رسید
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسابقه دو تیم شهرداری و ذوب آهن روز یکشنبه هشتم آبان ساعت 15.40 در ورزشگاه یادگار امام(ره)  برگزار می‌شود.
شهرداری تبریز بعد از شکست مقابل صبای قم و حذف در جام حذفی، به دنبال جبران تلخ کامی هفته گذشته می باشد.
 
عملکرد دو تیم در هفته یازدهم
زخم خوردگان هفته دهم به دنبال سه امتیاز این بازی و ترمیم رتبه خود در جدول رده‌بندی هستند. شهرداری تبریز در هفته یازدهم نخستین شکست خارج از خانه خود را تجربه کرد و با نتیجه سه بر یک بازی را به صبای قم واگذار کردند، شهرداری در حالی بدون امتیاز قم را ترک کرد که نیمه نخست را با برتری یک بر صفر به اتمام رسانده بود.
ذوب آهن اصفهان نیز هفته یازدهم را با شکست پشت سر گذاشته بود. این تیم در بازی حساس خود مقابل استقلال در اصفهان  نتیجه را با دو گل به مهمانش  واگذار کرد تا دومین شکست خود را در فصل جاری متحمل شود، ذوب آهن در هفته دوم نیز در اصفهان از تراکتورسازی شکست خورده بود.
این بازی می‌تواند جنبه انتقامی بین فوتبال تبریز و اصفهان را داشته  باشد، جای که ذوب آهن در خانه از تراکتورسازی شکست خورده و شهرداری نیز در تبریز مغلوب سپاهان شده است.
 
رکورد شهرداری به ذوب‌آهن رسید
تا پیش از برگزاری هفته دهم، شهرداری تبریز به همراه ذوب‌آهن اصفهان تنها تیم‌هایی بودند که شکست خارج از خانه نداشتند. اما  در حال حاضر این رکورد انحصارا  در اختیار تیم ذوب‌آهن اصفهان است و همین می‌تواند انگیزه شاگردان "یسیج"  را دو چندان کند تا نخستین شکست بیرون از خانه ذوب‌آهن را رقم زنند.
ذوب‌آهن اصفهان در پنج  بازی‌های خارج از خانه خود دو پیروزی و سه تساوی کسب کرده است. ذوب‌آهن تیم‌های سایپا البرز و صبای قم را در خانه‌شان مغلوب ساخته و در برابر ملوان بندرانزلی، راه‌آهن شهرری و شاهین بوشهر به تساوی دست یافته تا از 15 امتیاز ممکن، 9 امتیاز از بازی‌های بیرون از خانه کسب کرده باشد.
شهرداری نیز در تبریز مقابل دیگر تیم اصفهانی سپاهان مغلوب شده، با تیم‌های سایپای البرز، شاهین بوشهر و راه‌آهن به تساوی دست یافته و تنها ملوان بندرانزلی را در تبریز شکست داده است، پیروزی مقابل ملوان در آخرین بازی شهرداری در تبریز رخ داده و این می‌تواند نویدی برای طرفداران این تیم باشد که  تیم شهرداری فرمول بردهای خانگی را بدست آورده ست.
 
جایگاه دو تیم در جدول
ذوب‌آهن اصفهان با 17 امتیاز در رده ششم جدول لیگ برتر در پایان هفته یازدهم قرار دارد، دامنه نوسانات این تیم در پایان هفته دوازدهم می‌تواند بین رده چهارمی تا رده یازدهم است، شهرداری تبریز نیز با 14 امتیاز در رده دهم قرار دارد که در صورت پیروزی صعود تا رده هفتم و در صورت شکست سقوط تا رده چهاردهم را به دنبال خواهد داشت.
 
سابقه بازی دو تیم
شهرداری تبریز با ذوب‌آهن اصفهان در مجموع شش بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که دو بار ذوب‌آهن به پیروزی رسیده و یک بار نیز شهرداری تیم برتر این بازی بوده و سه بازی نیز به تساوی انجامیده است.
جالب اینکه نخستین بازی  به تاریخ 12 آذر سال 76 و آخرین بازی دو تیم به تاریخ 25 فروردین سال9، با نتایج مشابه دو بر یک به سود ذوب‌آهن به اتمام رسیده است.
تنها برد شهرداری تبریز با تنها گل اصغر پورحسن در سال 78 به دست آمده است.
دو تساوی بدون گل و یک تساوی یک بر یک،  نتایج سایر بازی‌های این دو تیم است.
 
مربی شهرداری تبریز: به دنبال یک نتیجه خوب هستیم
مربی تیم شهرداری تبریز گفت: در بازی مقابل ذوب‌آهن اصفهان به دنبال یک نتیجه خوب هستیم.
حیدر جعفری افزود: بعد از  دو شکست متوالی در لیگ برتر و جام حذفی، به دنبال پیروزی مقابل ذوب‌آهن و کسب سه امتیاز این بازی هستیم تا به نحویی نتایج بد هفته گذشته را جبران کنیم.
وی در مورد باخت تیمش به ماشین‌سازی در جام حذفی گفت:  تیم حریف انگیزه بیشتری داشت و دوندگی بیشتری را نیز کرد، اما 10 نفره شدن تیم ما برنامه‌هایمان را برهم زد و من این پیروزی را به ماشین‌سازی که با آمدن رسول خطیبی متحول شده، تبریک می‌گویم.
 
اصغر پورحسن: یک سکه پاداش گلم بود
تیم شهرداری تبریز در سال 78 با گل اصغر پورحسن به  تنها پیروزی خود مقابل ذوب‌آهن دست یافت. اصغر پورحسن در مورد آن بازی گفت: بازی حساسی بود، به طوری‌که شهردار وقت نیز برای دیدن بازی به ورزشگاه آمده بود و در نهایت با گل من، شهرداری یک بر صفر ذوب آهن را شکست داد.
پورحسن  تصریح کرد: بعد از بازی شهردار مرا خواسته و بابت گلی که زدم، یک سکه پاداش داد.
بازیکن سابق شهرداری ادامه داد: من سکه را به نزد مربی وقت‌ مایلی‌کهن بردم و گفتم تمام بچه‌های در این پیروزی سهیم بودند و این سکه تنها به من نمی‌رسد و لطفا این پاداش را بین تمام بازیکنان تقسیم کنید، اما وی قبول نکرد و گفت آن سکه حق تو بوده و به تو داده شده است.
 
مربیان پرسپولیسی
در شش بازی برگزار شده بین شهرداری تبریز و ذوب آهن اصفهان، مربیگری تیم شهرداری در تمام بازی‌ها بر عهده بازیکنان سابق پرسپولیس بوده است، بیژن ذوالفقارنسب دو بازی و یک امتیاز، محمد مایلی‌کهن دو بازی و چهار امتیاز و حمید درخشان دو بازی و یک امتیاز برای تیم شهرداری مقابل ذوب‌آهن کسب کردند.
 
تراکتورسازی مهمان فجرسپاسی شیراز
تراکتورسازی نیز این هفته مهمان تیم فجر سپاسی شیراز است، تراکتورسازی در صورت پیروزی بر حریف خود می‌‌تواند همچنان در کورس تیم‌های صدر جدول قرار داشته باشد.
تیم‌های تراکتورسازی با فجرسپاسی شیراز 12 بار به مصاف هم رفته‌اند که سه بار تراکتورسازی و یک بار فجر سپاسی به پیروزی دست یافته و مابقی بازی‌های دو تیم با تساوی به اتمام رسیده است.
دو تیم در لیگ برتر نیز دو بار رودرو هم قرار گرفتند که تساوی دو بر دو در شیراز و صفر بر صفر در تبریز حاصل تلاششان بود.
-----------------------------
گزارش: فرهاد فرهادپور
-----------------------------
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول