اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده مرکز آموزش عالی تفنگداری و تکاوری سیدالشهدا (ع):

تکاوری افسری در مرکز عالی سیدالشهدا آموزش داده می‌شود

خبرگزاری فارس: فرمانده مرکز آموزش عالی تفنگداری و تکاوری سیدالشهدا (ع) زیباکنار از آموزش افسری تکاوری نیروی دریایی سپاه در این مرکز خبر داد.

تکاوری افسری در مرکز عالی سیدالشهدا آموزش داده می‌شود
اصغر شکراللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت به قدمت 30 ساله مرکز آموزش عالی تفنگداری و تکاوری سیدالشهدا (ع) در زیباکنار رشت اشاره کرد و اظهار داشت: این مرکز از ابتدای دوران دفاع مقدس با عنوان مرکز آموزش آبی خاکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایفای نقش کرده است.
وی با بیان اینکه مرکز مذکور در دوران هشت سال دفاع مقدس شهدای بسیاری تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، افزود: آموزش‌های ارائه شده توسط مرکز آموزش عالی تفنگداری و تکاوری سیدالشهدا (ع) در عملیات‌های دریایی و آبی خاکی خیبر، بدر و الفجر 8 مورد استفاده قرار گرفته است.
شکراللهی نقش مرکز آموزش عالی تفنگداری و تکاوری سیدالشهدا (ع) در دفاع مقدس را ویژه خواند و تصریح کرد: این مرکز متولی آموزش غواص‌ها در عملیات والفجر 8 بوده و رزمندگان را برای مناطق عملیاتی جنوب در دوران دفاع مقدس آماده می‌کرد.
فرمانده مرکز آموزش عالی تفنگداری و تکاوری سیدالشهدا (ع) به آماده‌سازی رزمندگان برای عملیات‌های آبی خاکی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: پس از دوران دفاع مقدس این مرکز به طرف آموزش عالی سیر صعودی را طی کرده و در حال حاضر نخستین دوره فارغ‌التحصیلان کاردانی علوم پایه نظامی فارغ‌التحصیل شدند.
وی ادامه داد: فارغ‌التحصیلان توانستند به درجه افسری نایل شوند و در مناطق مختلف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مثمر ثمر باشند.
شکراللهی با اشاره به چگونگی ارائه تخصص‌های نظامی مرکز آموزش عالی تفنگداری و تکاوری سیدالشهدا (ع)، ابراز داشت: آموزش‌های ارائه شده توسط این مرکز متمایز از دیگر مراکز آموزشی است.
فرمانده مرکز آموزش عالی تفنگداری و تکاوری سیدالشهدا (ع) با تاکید بر مسائل معنوی در این مرکز، خاطرنشان کرد: آموزش نظامی ارائه شده توسط این مرکز زمینی، دریایی و هوایی با همدیگر است.
وی چتربازی، رزم انفرادی، نبرد تن به تن با دشمن، غواصی، تخریب، انفجارهای دریایی و زمینی، رزم در جنگل و کوهستان را از جمله آموزش‌های ارائه توسط مرکز عالی تفنگداری و تکاوری سیدالشهدا (ع) برشمرد.
شکراللهی مرکز آموزش عالی تفنگداری و تکاوری سیدالشهدا (ع) نیروی دریایی سپاه را زیر نظر دانشگاه امام حسین (ع) عنوان کرد و ابراز داشت: نیروی دریایی سپاه فرماندهی این مرکز را به عهده دارد.
فرمانده مرکز آموزش عالی تفنگداری و تکاوری سیدالشهدا (ع) زیباکنار از آموزش افسری تکاوری نیروی دریایی سپاه در این مرکز خبر داد و بیان داشت: کسب دانش عقیدتی، سیاسی، فرهنگی و تربیتی مبنی بر اصول و مبانی انضباط انقلابی و فردی و احراز آمادگی روحی و روانی از توانایی‌های کسب شده توسط فارغ‌التحصیلان است.
وی ادامه داد: آشنایی با مسائل سیاسی روز و تهدیدات نظام مقدس جمهوری اسلامی، ایجاد آمادگی روحی و جسمی برای برخورد با آنها و توانایی کاربری و هدایت آتش سلاح‌های سبک و نیمه سنگین از جمله توانایی‌های کسب شده توسط این جوانان است.
شکراللهی توانایی اجرای عملیات‌های آفندی و پدافندی، توانایی رعایت اصول پدافند غیر عامل در محیط‌های نظامی و رزم، توانایی رزم در محیط‌های مختلف و توانایی اجرای عملیات‌های عبور از میدان‌های موانع و غواصی و شنا را از دیگر توانایی‌های کسب شده توسط فارغ‌التحصیلان مرکز آموزش عالی تفنگداری و تکاوری سیدالشهدا (ع) معرفی کرد.
فرمانده مرکز آموزش عالی تفنگداری و تکاوری سیدالشهدا (ع) نگاه اصلی این مرکز را تحقق خواسته‌ها و انتظارهای فرماندهی معظم کل قوا از سپاه مبنی بر احساس تکلیف، حلاوت دینی و پرورش نیروی مخلص، ولایت‌مدار و دین‌مدار در راستای اجرای تمام ماموریت‌ها در حوزه جنگ نرم و نبردهای سخت برای رضای الهی عنوان کرد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول