اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

مقابله جدی وزارت ارشاد با عرفان‌های دروغین و فرقه‌های نوظهور

خبرگزاری فارس: معاون امور فرهنگی از مقابله و مبارزه جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با عرفان‌های نوظهور دروغین و کاذب و فرقه‌های شبه معنوی خبر داد.

مقابله جدی وزارت ارشاد با عرفان‌های دروغین و فرقه‌های نوظهور
به گزارش خبرگزاری فارس،‌ بهمن دری معاون امور فرهنگی از مقابله و مبارزه جدی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با عرفان‌های نوظهور دروغین و کاذب و فرقه های شبه معنوی خبر داد و گفت: متاسفانه دوری دنیای غرب با فرهنگ ناب و اصیل اسلامی باعث گرفتار آمدن بخش از فضای فرهنگی به گرداب خرافات شده که در نوعهای گوناگون و از طریق کتاب٬ نشریات و سینما بروز و ظهور پیدا کرده است که همانا هوشیار ٬ مقابله و مبازه با آن در قالب جنگ نرم در کشور مطرح است.
دری افزود: یکی از مهمترین عرصه‌هایی که در جنگ نرم دشمن گشوده شده است، ایجاد عرفان‌های کاذب و دروغین و فرقه‌های شبه معنوی است که آسیب‌های بنیادین از جهت اعتقادی اخلاقی و سیاسی به دنبال دارند. از این رو ضرورت روشنگری و اقدام برای مقابله با معنویت‌های نوظهور و عرفان‌های کاذب یکی از اهداف جدی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی به شمار می‌رود.

معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد جنگ نرم علیه جنگ نرم دشمن را اینگونه عنوان کرد: روشنگری نسبت به جریانات مرموز و آسیب‌هایی که در جامعه ایجاد کرده است، به نوعی استفاده مطلوب از جنگ نرم علیه جنگ نرم دشمن است.
درَی از حمایت معاونت متبوعش برای انتشار کتاب‌هایی که اهداف مبارزه با تفکرات انحرافی را دنبال می‌کنند، خبر داد و گفت: نقد عرفانهای کاذب و آگاهی سازی درباره فرقه‌های ساختگی از جمله اقداماتی ایجابی معاونت امور فرهنگی است که از طریق حمایت پیش از چاپ کتب، خرید آنها، تجهیز کتابخانه‌های عمومی و تقویت فعالیتهای موسسات فرهنگی در این زمینه صورت می‌گیرد.
دری با بیان اینکه وظیفه مهمی بر دوش نویسندگان و ناشران متعهد و مسوولان فرهنگی نهفته است و آن هم تولید و بازتولید آثاری متناسب با زبان امروز و قابل فهم برای جوانان است، ادامه داد: قطعا با تولید و بازتولید و حمایت از چاپ آثار ارزشمند در این حوزه راه ا برای نفوذ افکار و عرفان‌های منحرف بسته خواهدشد.

معاونت امور فرهنگی بیش از 30 هزار نسخه از کتابهایی را که با اهداف مبارزه با تفکرات انحرافی به چاپ رسیده، خریداری کرده است.
انتهای پیام/و
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول