اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

کمربندی‌های شرق مازندران نیازمند 24 میلیارد تومان اعتبار

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی با بازدید از جاده‌های حیاتی شرق مازندران، اعلام کرد: ساخت یا تکمیل کمربندی‌های سه شهرستان بهشهر، نکا و گلوگاه نیازمند 24 میلیارد تومان اعتبار است.

کمربندی‌های شرق مازندران نیازمند 24 میلیارد تومان اعتبار
احمد صادقی در حاشیه بازدید از پروژه‌های شرق مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهشهر، هدف از این بازدید را سرعت بخشی به کمربندی‌های نکا، بهشهر و گلوگاه و اختصاص اعتبار مناسب عنوان کرد و گفت: تسریع در تکمیل کمربندی‌های نکا و بهشهر همچنین تسریع در ساخت کمربندی شهرستان گلوگاه و پیش بینی تقاطع‌های همسطح یا غیر همسطح در آن نیازمند 24 میلیارد تومان اعتبار است.
وی تصریح کرد: تکمیل کمربندی بهشهر حدود 8 میلیارد تومان و تکمیل کمربندی نکا نیازمند 3 میلیارد تومان اعتبار است و قرارداد ساخت کمربندی شهرستان گلوگاه هم در حال حاضر با 13 میلیارد تومان بسته شده که در حال اجرای پروژه هستیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره وضعیت کریدور شمال و جنوب و پیشرفت کُند و نامحسوس آن، به خبرنگار فارس گفت: کریدور اصلی شمال- جنوب خط اتصال بین بندرعباس، سیرجان، تهران و بندر امیرآباد است که در واقع اولویت نخست ما است و اولویت دوم محور شمال به جنوب، ادامه این مسیر از راه سمنان و دامغان است.
صادقی در ادامه از اهمیت این کریدور گفت و اینکه پروژه با مشکلاتی از جمله کمبود اعتبارات مواجه بوده، اما در سال جاری تدابیری اتخاذ شده تا روند ساخت آن سرعت بگیرد.
به گزارش فارس، هیئتی متشکل از معاون وزیر راه و شهرسازی، نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه، فرماندار بهشهر و مسئولان مربوطه حوزه راه و شهرسازی استان و شهرستان همچنین مدیران عامل شرکت‌های مرتبط، از پروژه‌های شرق مازندران بازدید و پیرو آن جلسه‌ای در فرمانداری بهشهر برگزار شد.
در این نشست ابتدا فرماندار بهشهر از مشکلات کمربندی بهشهر، جاده رستمکلا به بندرامیرآباد، تقاطع های غیر همسطح و جاده خطرناک زاغمرز به بندرامیرآباد گفت که از مهر سال گذشته تا مهر امسال 10 کشته  بر جای گذاشت.
محمدرضا البرزی همچنین از احمدعلی مقیمی نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه به‌خاطر پیگیری مشکلات حوزه راه و شهرسازی شرق مازندران قدردانی و ابراز داشت: برخی از پروژه ها مربوط به سفر نخست هیئت دولت به مازندران است و با توجه به در پیش بودن سفر چهارم باید با برطرف کردن موانع و سرعت بخشی به آنها پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته باشیم.
در ادامه، پیمانکاران و مدیران شرکت های مرتبط با پروژه های بازدید شده به بیان مشکلات خود پرداختند و جلسه با نوشتن چند مصوبه به پایان رسید.
پیرو مذاکرات انجام شده، مقرر شد؛ شرکت ساخت و توسعه پیگیر پروژه جاده رستمکلا به بندر امیرآباد و تحویل آن به سازمان بنادر و دریانوردی کشور شود.
در خصوص روشنایی کمربندی بهشهر مقرر شد این موضوع به اداره کل راه استان مازندران ابلاغ شده، برآورد قیمت، مناقصه و انتخاب پیمانکار مشخص و نتیجه به شرکت ساخت اعلام شود.
همچنین مصوب شد تا تقاطع پروژه میدان زاغمرز طبق طرح قبلی مصوب اجرا شود.
در بند دیگر مصوبات جلسه آمده است؛ شرکت « هگزا» ظرف یک هفته نسبت به بررسی و برآورد قیمت و توجیه فنی و اقتصادی کیلومتر 44 تقاطع میدان علم و صنعت با توجه به درخواست مسئولان شهرستان اقدام کند و مراتب طی جلسه‌ای مشترک با مسئولان وزارتخانه و استان و شهرستان اعلام شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول