اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌تکرار/ سردار وحیدی:

مرز شرق کشور دارای امنیت مطلوب و خاصی است

خبرگزاری فارس: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: امروزه مرز شرق کشور دارای امنیت مطلوب و خاصی است که آن را باید مرهون تلاش مردم، مرزنشینان و نیروهای نظامی و انتظامی باشیم.

مرز شرق کشور دارای امنیت مطلوب و خاصی است
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، سردار احمد وحیدی ‌در جلسه شورای اداری شهرستان نهبندان اظهار داشت: نهبندان شهری مرزی و دارای مردمانی ولایی و غیور و شاخص‌هایی برتر است که حضور آنها در صحنه‌های مختلف این انقلاب به ویژه در دوران دفاع مقدس بیانگر این مهم است.
وی با بیان اینکه نهبندان یکی از شهرستان‌های مهم به عنوان مرکز جمعیتی شرق کشور به حساب می‌آید، تصریح کرد: در برهه‌ای از زمان کشور و نیروها درگیر تهدیدهای کلاسیک دشمن در مرزهای غربی کشور بودند و به مرزهای شرقی زیاد توجه نمی‌شد ولی امروزه مرز شرق کشور دارای امنیت مطلوب و خاصی است که آن را باید مرهون تلاش مردم، مرزنشینان و نیروهای نظامی و انتظامی باشیم.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: امروزه تمامی دستاوردها و موفقیت‌های کشور در سایه امنیت پایدار محقق شده و امینت شاخص مهمی برای پیشرفت و توسعه هر کشور و جامعه‌ای محسوب می‌شود.
وحیدی با اشاره به اینکه تمامی تلاش و همت دولت امروزه به مناطق کم برخودار و کمتر توسعه یافته‌ای از قبیل نهبندان معطوف شده است، افزود: دولت به طوری حرکت می‌کند که اینگونه مناطق به برخورداری متعادلی برسند و فرق چندانی با مناطق برخوردار کشور نداشته باشند.
وی یادآور شد: مردمان این سامان دارای ظرفیت‌های و شاخص‌هایی آرمانی و انقلابی خاصی هستند که اینها همه زایده ایمان آنها است و همین شاخص‌ها به عنوان سرمایه‌های عظیم این مردم محسوب می‌شود و باید این ظرفیت‌ها را در میدان عمل نیز توام با کار اقتصادی منجر به نتیجه مطلوب به منظور توسعه شهرستان به کار گیریم.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه حاکمان مستبد و غیر مردمی برخی از کشورهای دنیا امروزه زیر علامت سؤال قرار گرفتند، گفت: برخی از این حاکمان یا کشته یا مورد تنفر مردم و ملت‌ها قرار گرفتند چرا اخلاق انسانی و انسانیت را در عمل اجرایی نمی‌کنند.
وحیدی اذعان داشت: اما در ایران اسلامی و طی چند روز گذشته با سفر رهبری به کرمانشاه مردم عشق و ارادات خویش را نسبت به نظام و مقام منیع ولایت نشان دادند و با حضوری باشعور و پر شور بار دیگر به همگان ثابت کردند که حرکت آنها همیشه در راه اسلام و ولایت باقی و ادامه می‌یابد.
وی اضافه کرد: استقبال با شکوه مردم کرمانشاه در شهرهای مختلف این استان از مقام معظم رهبری بیانگر این مهم است که علاقه ملت نسبت به ولایت یک علاقه ناگسستنی و یک ادارات قلبی نسبت به اسلام و ولایت است و این علاقه را هرگز نمی‌توان انکار کنیم.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی و به ویژه مردمان شهرستان نهبندان در استقبال باشکوه از رئیس جمهور و هیئت دولت اعتماد و ارتباط عمیق خویش را با نظام و دولت نشان دادند، اظهار داشت: حضور همیشگی مردم در صحنه در حقیقت رسالت مسئولان و خدمتگزاران را خطیرتر می‌سازد.
وحیدی تصریح کرد: استقبال با شکوه مردم از رهبری و دولت مردان به خاطر آن است که رهبری بزرگوار و مسئولان این نظام شعار اسلام و مکتب دینی را سر می‌دهند همچین علاقه و اعتماد بیشتر مردم نسبت به ولایت و دولت بازهم بیانگر درک صحیح مردم از شعارهای اسلامی و انقلابی است.
وی افزود: ملت از دیرباز و امروزه راه حق را از باطل تشخیص داده و همیشه دنبال حقیقت می‌گردند و همین امر سبب شده تا اهداف متعالی نظام روز به روز بیشتر تحقق یابد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به سفر رهبری در سال 78 به نهبندان گفت: در حقیقت طی این سفر نقطه و حرکت تحول این شهرستان آغاز شد و امروزه به برکت نظام و انقلاب اسلامی شاهد تغییر چهره و آبادانی نهبندان هستیم اما هنوز جای کار در این منطقه فراوان است.
 وحیدی دغدغه خدمت به مردم به ویژه به محرومان را یکی از اولویت‌های کاری مسئولان شهرستانی و استانی دانست و اظهار داشت: مسئولان کشوری، استانی و شهرستان با تلاش و برنامه‌ریزی درست باید درصدد رفع مشکلات مردم منطقه برآیند.
وی خدمت به مردم را بعد از ایمان به خدا افضل اعمال عنوان کرد و یادآور شد: کسانی که خدمتگزارترند در نزد خداوند و مردم نیز عزیزتر هستند.

*رمز بقای اسلام ولایت‌پذیری و حرکت در مسیر ولایت مطلقه فقیه است
‌وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: رمز بقای اسلام ولایت‌پذیری و حرکت در مسیر ولایت مطلقه فقیه است و ملت باید شکرگزار نعمت ولایت فقیه باشند.
‌وحیدی همچنین در دیدار با خانواده شهید محمدرضا بانویی اظهار داشت: شهدا و تمامی رزمندگانی که در دوران انقلاب، دفاع مقدس و بعد از جنگ هشت ساله برای عزت و شرف این مملکت جهاد فی سبیل‌الله کرده و به عرش الهی مشرف شدند، انسانی‌هایی الهی و خداپیشه بودند.
وی با بیان اینکه شهدا ذخایر ارزشمند و دارایی شاخص‌هایی همیشه جاویدان هستند، تصریح کرد: نهادینه شدن فرهنگ شهادت و شهادت‌طلبی در جامعه نیای ضروری است که در مقابل آن تک تک افراد جامعه باید احساس مسئولیت کنند.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه شهیدان و جامعه ایثارگر این انقلاب با گذشت از بهترین سرمایه زندگی یعنی جان خویش برای نظام اسلامی عزت و افتخار به ارمغان آوردند، افزود: شایسته است که آحاد مردم جامعه به ویژه جوانان از شاخص‌ها و اهداف شهیدان بیشتر بدانند و راه این مردان خدایی را بهتر ادامه دهند.
وحیدی اقتدار، عزت و امنیت حاصل شده در ایران اسلامی را به برکت خون پاک شهیدان دانست و گفت: آنها را چگونه زیستن را و چگونه حرکت کردن در مسیر ارزش‌های الهی و ولایت فقیه را در عمل به ما نشان دادند و می‌طلبد که از وصیت نامه‌های آنان به عنوان چراغ راه خود استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه تبیین فرهنگ شاهد به عنوان یک فرهنگ کارآمد می‌تواند برای نسل جوان جامعه در تمامی زمینه مثمر ثمر واقع شود، اظهار داشت: جوانان برای رسیدن به اهداف متعالی باید از سیره و منش شهدا الگوبرداری کند چرا که آنها مداوم بر خدا و اهل بیت تکیه داشته و همین امر سبب خدایی شدن شهیدان شد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار داشت: تمامی شهدا در وصیت نامه‌ها و خاطرات خویش بر ولات‌مداری و تبعیت محض از ولایت فقیه تاکید و سفارش  داشتند که در حقیقت رمز بقای اسلام ولایت‌پذیری و حرکت در مسیر ولایت مطلقه فقیه است.
وحیدی ولایت را رکن اصلی نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: در حقیقت ولایت فقیه نماد و تابلوی راهنمای افراد جامعه اسلامی برای حرکت در مسیر ارزش‌های الهی محسوب می‌شود.
وی افزود: امروزه ملت باید شکرگزار نعمت ولایت فقیه باشند و سعادت انسان در دنیا و آخرت و تحقق عالیه نظام با ولایت محقق می‌شود و مردم باید باید این نعمت گران‌بها را پاس بدارند.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه قول مساعدت در راستای پیگیری مشکلات این خانواده شهید و سایر خانواده‌های شهدای سطح شهرستان را داد.
انتهای پیام/ش10‌
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول