اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اقتصادى نهاد ریاست جمهورى عنوان کرد:

هدف‌گذاری برای رشد 40 درصدی مناطق‌ آزاد جنوبی در برنامه توسعه پنجم

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگى و نظارت بر سیاست‌هاى اقتصادى نهاد ریاست جمهورى گفت: دولت در راستای رشد بیش از 40 درصدی مناطق آزاد تجاری جنوب کشور طی برنامه توسعه پنجم کشور هدف‌گذاری کرده است.

هدف‌گذاری برای رشد 40 درصدی مناطق‌ آزاد جنوبی در برنامه توسعه پنجم
به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، على آقامحمدى در حاشیه بازدید از پروژه‌های در حال ساخت این جزیره، بر عزم جدى دولت در مورد ایجاد تغییرات اساسى در کل مناطق سواحل خلیج فارس و دریاى عمان در برنامه پنجم توسعه خبر داد.
وی با بیان اینکه رشد بالاى 40 درصد مناطق آزاد ساحلی جنوب به عنوان هدف مقدماتى و رشد 100 درصد آنها به عنوان هدف نهایى دولت در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: در طول برنامه پنجم توسعه کیش، قشم، چابهار و جاسک مورد توجه جدى دولت از لحاظ اعطاى امکانات قرار خواهد گرفت.
معاون هماهنگى و نظارت بر سیاست‌هاى اقتصادى نهاد ریاست جمهورى در ادامه با بیان اینکه جزیره قشم در بین مناطق آزاد کشور بهترین ظرفیت را داراست، افزود: پیوند دادن طرح‌هاى بزرگ اقتصادى را که در این جزیره در حال اجراست مهم‌ترین هدف بازدید خود از این طرح‌ها اعلام کرد.
آقامحمدی افزود: ما باید ظرفیت‌هاى عظیم جزیره قشم را در عرصه‌هاى محیط زیست، نفت، گاز، صنعت، تجارت، گردشگرى و تفریحات سالم طورى گره بزنیم تا حداکثر رشد را در این منطقه را شاهد باشیم.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر افزون بر 2 میلیون نفر در سال به جزیره قشم سفر مى‌کنند، رساندن این رقم را به 10 میلیون نفر در سال به سهولت امکان پذیر دانست و یادآور شد: براى نیل به این هدف اقدامات اساسى در این منطقه در حال انجام است که احداث پل خلیج فارس بین بندر پهل و جزیره قشم یکى از این اقدامات است که امور مهندسى آن در حال اتمام است و ساخت پل هم به زودى آغاز خواهد شد.
این مسئول، ساخت این پل را نویدبخش یک تحرک گسترده در منطقه اعلام و ابراز داشت: ظرفیت عظیم بندرى این پل با ظرفیت عظیم بندر شهید رجایى مکمل هم خواهند بود و در نتیجه جهشى بزرگ در طول برنامه پنجساله پنجم در اقتصاد این منطقه ایجاد خواهد شد.
معاون هماهنگى و نظارت بر سیاست‌هاى اقتصادى نهاد ریاست جمهورى جزیره قشم را در نتیجه این جهش داراى بهترین موقعیت براى سرمایه‌گذارى بخش خصوصى داخلى و خارجى عنوان و گفت: وظیفه ما این است که ظرفیت‌هاى عظیم منطقه را به ریز احصا و آنها را براى سرمایه گذاران مهیا سازیم.
به گفته وى با توجه به اینکه جزیره قشم با این همه ظرفیت عظیم خود، جزایر کوچک اطرافش مانند هرمز و هنگام را تحت تاثیر خود قرار داده است، باید به آن به صورت مرکز جزیره‌اى نگاه شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول