اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

کدخدایی در گفت‌وگو با فارس:

مبنای تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس، رفتار فردی آنهاست

خبرگزاری فارس: سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه برای تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس از مراجع چهارگانه استعلام می‌کنیم گفت که البته مبنای تایید صلاحیت نامزدها، رفتار فردی آنهاست.

مبنای تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس، رفتار فردی آنهاست
عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در پاسخ به سؤالی در مورد استعلام صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس نهم علاوه بر نهادهای چهارگانه، اظهار داشت: آنچه که در قانون برای ما تعریف شده مراجع چهارگانه وزارت اطلاعات، تشخیص هویت در نیروی انتظامی، سازمان ثبت احوال، قوه قضائیه و البته تحقیقات محلی است که در ماده 50 تصریح شده.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: آنچه که به عنوان تحقیقات مستند ما مورد دقت واقع می‌شوند از همین مراجعی است که قانون تأکید کرده است البته منعی ندارد که بقیه دستگاه‌ها یا حتی افراد عادی نیز گزارشاتی را برای ما ارسال کنند.

وی بر همین اساس مبنای رسیدگی و تشخیص اینگونه مسائل را نظر اعضای شورای نگهبان دانست و یادآور شد: این مراجع تنها گزارش‌های اولیه را برای ما ارسال می‌کنند و تشخیص بر عهده خود اعضای شورای نگهبان است.

کدخدایی ادامه داد: ملاک ما مواد 28، 29 و  30 در قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و مبنا هم رفتار فردی افراد است.

- 3 تا 5 ناظر شورای نگهبان بر صندوقهای اخذ رای

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه تعداد ناظران شورای نگهبان بر صندوق‌های شعب اخذ رأی چند نفر است، گفت: تعداد ناظران بین 3 تا 5 نفر در تغییر است و بستگی به وضعیت شعبه‌ها و حوزه‌ها دارد و معمولا به نظرات هیئت‌های نظارت استانی و شهرستانی موکول می‌شود.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول