اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد:

رسیدگی سریع به مصدومان حادثه آتش‌سوزی چابهار

خبرگزاری فارس: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: سه دانش‌آموز مصدوم حادثه آتش‌سوزی چابهار در کمترین زمان ممکن تحت درمان تکمیلی قرار گرفتند.

رسیدگی سریع به مصدومان حادثه آتش‌سوزی چابهار
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمان چابهار، مصطفی دهمرده‌ای اظهار کرد: انتقال سه مصدوم حادثه آتش‌سوزی چابهار فقط از طریق هواپیمای مجهز به ونتیلاتور امکان‌پذیر بوده و جابه‌جایی به وسیله هواپیمای معمولی به علت تغییر فشار هوا و اکسیژن و احتمال بروز خطر جانی برای دانش‌آموزان امکان‌پذیر نبود.
وی افزود: این سه مصدوم در کمترین زمان و با استفاده از مجهز‌ترین آمبولانس‌های دانشگاه به بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) زاهدان به عنوان مرکز درمان سوختگی استان منتقل شدند.
دهمرده‌ای با اشاره به حضور سه جراح عمومی بر بالین بیماران در ساعات اولیه پس از حادثه در بیمارستان امام علی(ع) چابهار گفت: اقدامات درمانی مرسوم برای افرادی که دچار سوختگی شدید شده‌اند در ساعات اولیه پس از سوختگی دریافت مایع، اکسیژن و مسکن است که تمام این اقدامات برای دانش‌آموزان مصدوم انجام شد و سپس به بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) زاهدان منتقل شدند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: بخش سوختگی بیمارستان خاتم‌النبیا(ص) زاهدان به عنوان یکی از بخش‌های سوختگی مجهز کشور، در حال خدمات‌دهی به بیماران است.
وی با اشاره به اینکه تنها وضعیت عمومی یکی از این دانش‌آموزان به نام جمال رئیس مطلوب است، گفت: علاوه بر جراحان عمومی دو فوق‌تخصص جراحی پلاستیک در این بیمارستان حضور دارند و پس از انجام درمان‌های لازم بر این بیماران اعمال جراحی مورد نیاز را انجام خواهد داد.
دهمرده‌ای تصریح کرد: هم‌اکنون بخش سوختگی این بیمارستان دارای 12 تخت بستری بزرگسال، سه تخت اطفال و دو تخت آی‌سی‌یو‌ سوختگی است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خاطرنشان کرد: یک بخش سوختگی دیگز نیز به زودی در بیمارستان علی‌ابن ابیطالب (ع) زاهدان به بهره‌برداری خواهد رسید.
به گزارش فارس ساعت 6 صبح روز گذشته بروز آتش‌سوزی در خوابگاه دانش‌آموزی دبیرستان دانشگاه دریانوردی چابهار موجب کشته شدن دو دانش‌آموز و مصدوم شدن سه دانش‌آموز شد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول