اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم شیرازى :

وحدت صفوف مسلمانان مهم‌ترین مسئله امروز است

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید با اشاره به شرایط امروز جهان بر لزوم اتحاد صفوف مسلمانان تاکید کرد و گفت: تکیه بر قرآن و سنت حلقه اتصال میان صفوف مسلمانان است.

وحدت صفوف مسلمانان مهم‌ترین مسئله امروز است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی، در دیدار رئیس نهضت العلماء اندونزى و معاون رئیس جمهور این کشور و نیز جمعى از حفاظ قرآن با این مرجع تقلید بسیاری از مشکلات جهان اسلام مورد بحث قرار گرفت.
آیت‌الله ناصر مکارم شیرازى لزوم اتحاد صفوف مسلمانان را به خصوص در این زمان و در برابر خطراتى که آنها را تهدید مى‌کند مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به اینکه نهضت العلماء اندونزى بیش از 40 میلیون عضو دارد مى‌تواند نقش مهمى در این زمینه داشته باشد.
وی با اشاره به شرایط امروز جهان و به ویژه فراگیری بیداری اسلامی در کشورهای مختلف اسلامی تصریح کرد: مبادا دشمنان وارد شوند و این بیدارى را به نفع خود مصادره کنند.
این مرجع تقلید اضافه کرد: کشور اندونزى با 240 میلیون جمعیت و اکثریت قاطع مسلمین بزرگ‌ترین کشور اسلامى است که داراى مراکز مهم دینى است، بنابراین باید حضور بیشترى در حل مشکلات جهان اسلام داشته باشد.
وی ابراز امیدواری کرد: رفت و آمد علما و دانشگاهیان دو کشور و نیز مبادلات فرهنگى در آینده افزایش پیدا کند و مخصوصا در برابر خطر نفوذ وهابیت ارهابى و خطر مبلغان تبشیرى دست به دست هم بدهند.
آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: به یقین تکیه بر قرآن مجید و سنت نبوى و معصومین(ع) مى‌تواند حلقه اتصالى در میان همه صفوف مسلمانان شود و توطئه‌هاى دشمنان را نابود کند.
در این دیدار همچنین بر ترجمه آثار غنی اسلامی به زبان اندونزی بیشتر تاکید شد.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول