اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

دبیر همایش بین‌المللی آتش‌سوزی در عرصه منابع طبیعی خبر داد:

ارائه 150 مقاله در همایش بین‌المللی آتش‌سوزی گرگان

خبرگزاری فارس: دیبر همایش بین المللی آتش‌سوزی در عرصه منابع طبیعی از ارائه 150 مقاله توسط محققین داخلی و خارجی در این همایش خبر داد.

ارائه 150 مقاله در همایش بین‌المللی آتش‌سوزی گرگان
موسی حسام امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: در پی آتش‌سوزی‌های سال گذشته مصوب شد برای حفاظت از محیط زیست بررسی موضوعات چنین همایش‌هایی در دستور کار قرار بگیرد.
وی تصریح کرد: در این همایش به دنبال ارائه راهکارهای علمی و استفاده از فناوری نوین برای پیشگیری، احیا و اطفای حریق هستیم.
دبیر همایش بین المللی آتش‌سوزی در عرصه منابع طبیعی خاطرنشان کرد: به همین دلیل دبیری این همایش به بنیاد نخبگان گلستان واگذار شد تا از ظرفیت‌های علمی برای شناسایی، جذب، حمایت و هدایت مسائل برای حل مشکلات کشور استفاده شود.
حسام با بیان اینکه این همایش با ریاست استاندار گلستان تشکیل شده است، اذعان داشت: علاوه بر این چهار کمیته اجرایی، علمی، امور بین‌الملل و کمیته نمایشگاه در برگزاری همایش همراه ما بوده‌اند و همچنین به منظور اینکه نظرات تمام دستگاه را در این زمینه داشته باشیم کمیته راهبردی با عضویت دستگاه‌های مورد نظر و دانشگاه‌ها تشکیل شد که این کمیته سیاست‌گذاری اصلی همایش را به عهده دارد.
وی گروه‌های مخاطب نخستین همایش بین‌المللی آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی را مسئولان، کارشناسان و محققان دانست و افزود: به طور کلی هدف از برگزاری این همایش انتقال تجربیات و ارائه راهکارهای علمی است تا کنترل آتش‌سوزی به صورت علمی و کاربردی صورت گیرد.
نخستین همایش بین‌المللی آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی صبح چهارشنبه با حضور مسئولان کشوری و استانی در گرگان آغاز به کار کرد.
هدف از برگزاری این همایش شناخت و ارائه نظرات دانشمندان و پژوهشگران در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، مدیریت مبارزه صحیح با آتش‌سوزی، شناخت مناسب‌ترین روش‌های احیا پس از آتش‌سوزی و شناسایی روش‌ها و امکانات نوین در پیش آگاهی، پیشگیری، کشف و اطفای حریق است.
همچنین رفتارشناسی و اکولوژی آتش‌سوزی، ساختار تشکیلاتی در مدیریت زمینی و هوایی آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی و شناسایی عوامل موثر در آتش‌سوزی از دیگر اهداف این همایش است.
این همایش از امروز تا ششم آبان ماه در تالار خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با محورهای تغییرات اقلیم در آتش‌سوزی، مدیریت و مبارزه با آتش‌سوزی و تاثیر آتش‌سوزی بر محیط زیست برگزار می‌شود.
همچنین احیای عرصه‌ها پس از آتش‌سوزی، رفتارشناسی و اکولوژی آتش‌سوزی، کاربرد فناوری نوین در آتش‌سوزی، مسائل اقتصادی و اجتماعی در حریق و ساختار تشکیلاتی در مدیریت بحران، از دیگر محورهای این همایش بین‌المللی است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول