اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی کشور خبر داد:

1128 نقطه کشور حادثه‌خیز است / استقرار 11 هزار اکیپ در جاده‌ها

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر راه و شهرسازی کشور از شناسایی یک هزار و 128 نقطه حادثه خیز در کشور خبر داد.

1128 نقطه کشور حادثه‌خیز است / استقرار 11 هزار  اکیپ در جاده‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، شهریار افندی‌زاده ‌بعد از ظهر امروز در ‌نشست تخصصی راهداری زمستانی در تبریز گفت: ‌براساس بررسی‌های صورت گرفته یک هزار و 128 نقطه حادثه‌خیز در کشور شناسایی شده که تا پایان مهر‌ماه 750 نقطه اصلاح شده‌ است.
وی  همچنین با بیان اینکه  ‌در سال 84 حدود 27 هزار تلفات جاده‌ای در کشور اتفاق افتاده بود که امسال این آمار به 23 هزار نفر کاهش یافته است، اظهار داشت: این کاهش آمار با وجود افزایش شش میلیونی تعداد وسایل نقلیه کشور به بیش از 12 میلیون وسیله در این مدت بوده است.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی کشور پیل پایه با بیان اینکه با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد جابجایی کالا و مسافرت‌ها در ایران از طریق جاده‌ها انجام می‌شود، افزود: 502 گردنه مهم با بیش از شش هزار و 600 کیلومتر طول در کشور وجود دارد. 
‌یکی از مهم‌ترین نیازهای برخی گردنه‌های کشور اطلاعات دقیق هواشناسی است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین نیازهای برخی گردنه‌های کشور اطلاعات دقیق هواشناسی است.
تصریح کرد: 56 نقطه از این گردنه‌ها نیازمند کسب اطلاعات دقیق هواشناسی هستند که با همکاری سازمان هواشناسی تا کنون در 16 گردنه تجهیزات هواشناسی نصب شده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر 625 راهدارخانه در جاده های کشور وجود دارد، گفت: بیش از هفت هزار خودرو و ماشین آلات راهداری در این مراکز مستقر است که عمر و کارایی برخی از آنان به پایان رسیده است.
افندی زاده تاکید کرد: به همین منظور در سال جاری 600 دستگاه ماشین آلات جدید خریداری خواهد شد. همچنین 82 دستگاه خودروی برف‌روب در راهداری های کشور مستقر خواهد شد که امیدواریم تا پایان سال به 136 عدد برسد.
 
استقرار 11140 اکیپ در جاده‌های کشور
وی تصریح کرد: در طرح زمستانه 11 هزار و 140 اکیپ شامل 11 هزار پرسنل در جاده‌ها مستقر خواهند شد تا راه‌ها را به خوبی هدایت کنند.
افندی‌زاده همچنین بر ضرورت استفاده از لباس مخصوص و فرم راهداری توسط راهداران در تمام معابر تاکید و تصریح کرد: در این صورت مردم نیز سردرگم نشده و به خوبی می دانند که در مواقع بروز مشکل از چه کسانی راهنمایی و کمک بخواهند.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با تاکید بر اهمیت ویژه نگهداری صحیح راه‌ها و معابر کشور تاکید کرد: بودجه نگهداری جاده‌ها براساس عوارض دریافتی تامین می شود که این مبلغ حدود 15 تا 20 درصد عوارض دریافتی محاسبه می‌شود.
 
مجهز شدن 3 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور به دوربین ثبت سرعت
وی همچنین با بیان اینکه سه هزار کیلومتر از جاده‌های کشور مجهز به دوربین ثبت سرعت می‌شود، افزود: قرارداد تجهیز یک هزار کیلومتر از جاده‌های کشور به دوربین ثبت سرعت بسته شده و امیدواریم در یک سال آینده فعالیت‌های اجرایی آن به پایان برسد.
افندی‌زاده افزود: هوشمندسازی جاده ها یکی از محوری ترین برنامه‌های سازمان راهداری کشور است که با چندین روش این فعالیت را پیگیری می‌کند.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول