اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور فرهنگی کمیته امداد خبر داد:

بهره‌مندی 60 هزار دانشجو از کمک هزینه تحصیلی‌

خبرگزاری فارس: معاون امور فرهنگی کمیته امداد گفت: هم‌اکنون 60 هزار نفر دانشجو در کشور از کمک هزینه تحصیلی بهره‌مند می‌شوند.

بهره‌مندی 60 هزار دانشجو از کمک هزینه تحصیلی‌
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، اکبر میرشکار امروز در دیدار صمیمی با دانشجویان و طلاب علوم دینی تحت حمایت کمیته امداد سیستان و بلوچستان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های محوری حوزه فرهنگی این نهاد مقدس، توانمندسازی فرزندان خانواده‌های تحت حمایت در امر تحصیل است.
میرشکار بیان کرد: از دیگر برنامه‌های مهم این حوزه توانمندسازی فکری خانواده‌‌ها با هدف شناسایی استعدادهای بالقوه و شکوفا کردن آنان است.
وی افزود: فارغ‌التحصیلی بیش از 200 هزار نفر از دانشجویان تحت حمایت نشان از ارزشمندی خدمات ارائه شده به این خانواد‌ه‌ها است که بسیاری از آنان سکان‌دار بسیاری از مناصب کلیدی و مدیریت کشور هستند.
معاون امور فرهنگی کمیته امداد چند شاخصه مهم را برای داشنجویان خانواده بزرگ امداد برشمرد که توکل به خدا در مسیر زندگی، ارتقای اعتماد به نفس، شناسایی ظرفیت وجودی خود و توانایی افراد را عرضه خود به دیگران را از مهم‌ترین این شاخصه‌ها بیان کرد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون 60 هزار نفر از کمک هزینه تحصیلی بهره‌مند می‌شوند، گفت: در قانون بودجه، شهریه دانشجویی به صورت ویژه دیده شده که با تلاش‌های صورت پذیرفته این مهم به 3 برابر ارتقا یافته است.
معاون امور فرهنگی کمیته امداد در زمینه تسهیلات اعطایی به دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکتری نیز گفت: 150 میلیارد ریال  تسهیلات در قالب وام آسان برای این عزیزان در نظر گرفته شده که به دانشجویان دوره کارشناسی ارشد 50 میلیون ریال و دوره دکتری 70 میلیون ریال اعطا می‌شود.
میرشکار تصریح کرد: در مجموعه امداد برای دانشجویان تلاش شده از فرصت‌ها به نحو احسن بهره‌گیری شود و زمینه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای اشتغال‌زایی فراهم تا معضل بیکاری گریبانگیر خانواده‌های گروه هدف نشود.
‌وی در زمینه تعامل با وزارت ارشاد در زمینه با بن کارت کتاب، برگزاری کلاس‌های کنکور کارشناسی ارشد و دکتری، اختصاص 400 درصدی اعتبار ویژه نخبگان، طراحی سامانه ثبت درخواست دانشجویان و... مطالبی را بیان کرد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول