اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جهاد کشاورزی فارس خبر داد:

تولید سالانه 45000 تن تخم مرغ در استان فارس

خبرگزاری فارس: معاون امور بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: سیاست اصلی ما بر این است که تولید تخم مرغ در فارس به 45 هزار و 285 تن در سال برسد تا بتوانیم نیاز این استان را تامین کنیم.

تولید سالانه 45000 تن تخم مرغ در استان فارس
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمدجعفر صادقی اظهار داشت: در حال حاضر 27 هزار و 700 تن تخم‌ مرغ در فارس تولید که با این میزان تنها 70 درصد از نیاز مردم این استان تامین می‌شود.
معاون امور بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد: یکی از مشکلات تولید تخم مرغ، عدم توجه به تولید و سرمایه‌گذاری در بحث مرغ تخم‌گذار است که در این راستا باید شرایط برای سرمایه‌گذاری افراد آماده شود.
صادقی با بیان اینکه وضعیت قیمت تخم مرغ در استان فارس به تولید ارتباطی ندارد، تصریح کرد: ما بخش تولید را بر عهده داریم و قیمت‌گذاری آن به سازمان بازرگانی مربوط می‌شود و در عین حال باید توجه داشت که نرخ تخم مرغ به تولید کننده آن ارتباطی ندارد.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت تولید گوشت قرمز در فارس، گفت: در بخش تولید گوشت قرمز، استان فارس با تولید 64 هزار و 500 تن رتبه دوم کشور را در اختیار دارد.
معاون امور بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس خاطرنشان کرد: سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور حدود 11 کیلو بوده و در استان فارس بیش از سرانه مصرف تولید است که مازاد این تولید به استان‌های دیگر ارسال می‌شود.
صادقی با اشاره به اینکه با وجود تولید مازاد گوشت قرمز نیازی به وارد کردن گوسفند پاکستانی نیست، ابراز داشت: اطلاعی از ورود گوسفند پاکستانی به این استان ندارم اما باید توجه داشت که نوع نژاد گوسفندان دلیلی بر وارد کردن آنها نیست چراکه در بسیاری از مواقع نژاد گوسفند و یا در کل انواع نژاد دام‌ها در کشور وجود دارد.
وی ادامه داد: نژاد گوسفندی که معروف به پاکستانی است در استان‌های مرزی فراوان دیده می‌شود و باید توجه داشت که وجود نژادهای غیر از نژاد شیرازی دلیل بر وارد کردن گوسفند از دیگر کشورها نیست.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول