اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس موسسه تحقیقات پنبه خبر داد:

عضویت 30 عضو هئیت علمی در موسسه تحقیقات پنبه

خبرگزاری فارس: رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور گفت: این موسسه دارای 30 عضو هئیت علمی است که 16 نفر آنها در بخش ستاد موسسه وظیفه هدایت سایر استان‌ها را بر عهده دارد.

عضویت 30 عضو هئیت علمی در موسسه تحقیقات پنبه
قربانعلی روشنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: این موسسه شامل بخش‌های مختلف تحقیقاتی است از جمله بخش تحقیقات به نژادی که وظیفه آن معرفی ارقام، تولید و تکثیر بذر تجاری است و همچنین تحقیقات به زراعی با وظیفه‌مندی متنازع با نام خویش در عرصه پنبه، تحقیقات فنی مهندسی با وظیفه‌مندی تحقیق بر روی شیوه‌های جدید آبیاری، استفاده از آب‌های نامتعارف و مکانیزیسون می‌باشد.
وی تحقیقات گیاه پزشکی را از دیگر بخش‌های این موسسه تحقیقاتی برشمرد و تصریح کرد: در این بخش طرح‌های تحقیقاتی مرتبط با آفات و بیماری گیاهی پنبه را تدوین و سموم مناسب با آفت بیماری را توصیه می‌کند.
روشنی افزود: در بخش خدمات فنی و تحقیقاتی این موسسه بسترهای لازم برای اجرای طرح‌های تحقیقاتی سایر بخش‌ها تجهیز می‌شود و همچنین چاپ و انتشار نتایج و یافته‌ها تحقیقاتی نیز در همین بخش انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه این موسسه تمام تلاش خود را می‌کند که ارقامی متناسب با شرایط روز به کشاورزان معرفی کند، خاطرنشان کرد: تا چند سال قبل صرفا رقم تجاری ساحل در دست کشاورزان قرار داشت که با تحقیقات بسیار ارقام جدید و زودرس به جامعه کشاورزان معرفی شده است.
رئیس موسسه تحقیقات پنبه دیررس بودن رقم ساحل را یکی از مشکلات آن برشمرد و افزود: به واسطه دیررس بودن از این بذر استقبال چندانی نمی‌شد چرا که به چین آخر آن به فصل سرما می‌خورد و کیفیت لازم را برای دستگاه‌های نساجی نداشت در عین حال کشت بعدی محصولات پائیزی را به تاخیر می‌انداخت.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول