اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تفاوت ۲ استان در انتخاب رؤسای هیئت‌های ورزشی

خبرگزاری فارس: انتخاب رجال سیاسی برای رؤسای هیئت‌های ورزشی روشی است که گاه یک استان آن را می‌پذیرد و یک استان دیگر آن را مردود می‌داند.

تفاوت ۲ استان در انتخاب رؤسای هیئت‌های ورزشی
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان ملاک ارزیابی و سنجش مدیران در اصل باید نوع عملکرد و میزان رضایت‌مندی مردم تلقی شود و آن دسته از مدیرانی که توانستند در کنار مردم و نه علیه مردم باشند نامی جاودان را برای خود در آن دیار به یادگار گذاشته‌اند.
در استان همدان هم که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان دوره قحط الرجالی را سپری می‌کند ملاک و ارزیابی مدیران به الگوبرداری از استاندار و ارائه آمارهای چپ و راست است تا عملکرد و شیوه مدیریتی خود را برای مردم مطلوب جلوه دهند اما در اصل تظاهر به جلب رضایت مردم می‌کنند و با ارائه آمارها می‌خواهند خود را از صف دیگر مدیران هم‌رده خود در استان‌های دیگر جدا کرده و در آخر هم نزد مدیر بالاتر جایگاه عزیزتری را برای خود رزرو کنند.
در استان ما هم آمار نجومی اشتغالزایی و برنامه‌ریزی هدفمندی یارانه‌ها به عنوان دیوارهای حاشای مسئولان از وجود مشکلات استفاده می‌شود و هزاران مشکل دیگر پشت این دیوار پنهان می‌شود اما باید گفت آگاهی مردم امروز به مدد تکنولوژی روز بسیار پیشرفته شده است و بارها برخی از خواص به درستی آمار ارائه شده انتقاد داشته‌اند و خواستار تشکیل کمیته‌ای برای راستی‌آزمایی آمار اشتغال شده‌اند.

* عجز در برداشتن روسای هیئت‌های ورزشی به دلیل چسبندگی سیاسی
استان در حوزه‌های دیگر هم حال و روز خوبی استان ندارد. امروز برخی از مدیران می‌خواهد خود را در همه زمینه‌ها عالم بدانند و یکی از این حوزه‌ها ورزش است اما چون اصولاً مشورت‌پذیر نیستند با مدیریت پاس و اصرار بر حضور برخی مدیران ناکارآمد بر پاس اینچنین نسخه پاس را برای دست و پا زدن در لیگ دسته یک پیچیدند و در رشته‌های دیگر ورزشی هم بر گماردن بسیاری از رجال استان و ریاست هیئت‌ها شرایطی را فراهم آوردند که این روزها تربیت‌بدنی هم از برداشتن روسای هیئت‌اش به دلایل چسبندگی سیاسی آنها عاجز است و تنها مجبور به گرفتن ژست مدیریت ورزشی است.
اما نکته‌ای که سبب شد مطلب به اینجا کشیده شود خبری بود که خبرگزاری فارس کردستان چند روز پیش منتشر کرد و آن اینکه استاندار "همدانی" کردستان در هفته تربیت‌بدنی در دیدار با رؤسای هیئت‌های ورزش گفته بود که باید رؤسای هیئت‌های ورزشی از ورزشکاران و پیشکسوتان این رشته ‌باشند.
تأکید استاندار کردستان با این دستور احتمالاً بر این است که یک مدیرکل سیاسی که باید از صبح تا شب فکر امور صدها کارمند و هزاران ارباب رجوع باشد دیگر فرصت رسیدن به امور ورزشی را نخواهد داشت. در پاسخ این حرکت مطمئن باشید که ورزش کردستان شروع و تولدی دوباره خواهد داشت چون ایده‌ها و تصمیمات گرفته شده از دل ورزش برای برطرف شدن درد ورزش خواهد بود و نه برای کامل شدن خلأ مدیران سیاسی.
در آن خبر آمده بود که هر مدیری که رئیس هیئت باشد باید سریعاً استعفا دهد. آنجا بود که تفاوت دیدگاه وسیع دو مدیر را در یک رده اما در دیدگاه‌های متفاوت پی بردیم که استاندار کردستان با وسعت نگاه خود چه آینده روشنی را برای کردستان ترسیم می‌کند و در عوض استاندار همدان با نگاه خاصش چه بر سر ورزش و آینده ورزش استان خواهد آورد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول