اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت پزشکی استان فارس:

ورزشکاران باید بیمه ورزشی داشته باشند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت پزشکی استان فارس گفت: فعالان ورزشی برای شرکت در هرگونه برنامه ورزشی از جمله مسابقه، تمرین و همایش باید کارت بیمه ورزشی داشته باشند.

ورزشکاران باید بیمه ورزشی داشته باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان فارس، احمدرضا حسام اظهار داشت: به استناد بخشنامه ارسالی از سوی وزارت ورزش و جوانان در مورد تامین خدمات درمانی و حمایت از هزینه‌های درمانی جامعه ورزش، انجام هرگونه فعالیت ورزشی، شرکت در مسابقات، تمرین و کلاس‌های آموزشی ورزشی، بدون بیمه ورزشی ممنوع است.
وی بیان داشت: ورزشکار بدون داشتن کارت بیمه خدمات درمانی ورزشی حق شرکت در برنامه‌های ورزشی را نداشته و در صورت وقوع حوادث ورزشی مسئول مربوطه باید پاسخگو باشد.
حسام افزود: تمام ورزشکاران در صورت امتنان و تعلل مدیران باشگاه‌های ورزشی در صدور کارت بیمه می‌توانند برای پیگیری به مراجع ذیصلاح مراجعه کرده و شکایت خود را ارائه تا نسبت به پیگیری از سوی هیئت پزشکی ورزشی و اداره کل ورزش و جوانان استان فارس و ادارات تابعه اقدامات قانونی صورت گیرد.
وی در ادامه تصریح کرد: صدور کارت بیمه ورزشی حداکثر ظرف مدت 24 ساعت پس از تکمیل فرم مربوطه انجام می‌شود و هرگونه بهانه در مورد عدم صدور کارت بیمه توسط مدیران باشگاه‌ها و غیره قابل پیگیری و رسیدگی است.
حسام در مورد نحوه استفاده از کارت بیمه ورزشی بیان داشت: ورزشکارانی که در زمان انجام فعالیت ورزشی دچار آسیب‌دیدگی می‌شوند باید از زمان صدور کارت بیمه آنها مدت 72 ساعت گذشته باشد و بعد از وقوع سانحه توسط مسئول مربوطه (مدیران باشگاه یا برگزار کننده مسابقات) نسبت به تکمیل فرم گزارش سانحه و ارائه آن به هیئت پزشکی برای ثبت سانحه به منظور بررسی و پرداخت هزینه درمان از سوی هیئت اقدام شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: هرگونه خدمات از سوی هیئت پزشکی ورزشی این استان به ورزشکاران منوط به ارائه کارت بیمه ورزشی معتبر بوده و هرگونه تعلل در صدور یا ثبت کارت بیمه بر عهده فرد یا افراد خاطی است و هیئت هیچ‌گونه مسئولیتی در این مورد ندارد.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول