اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی صورت می‌گیرد؛

ایجاد مدیریت مشارکتی اسلامی در مدرسه

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: با برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی در مدرسه یک نوع مدیریت مشارکتی اسلامی ایجاد می‌شود.

ایجاد مدیریت مشارکتی اسلامی در مدرسه
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کلام‌الله صفری در مراسم نمادینی که پیش از ظهر امروز در مدرسه هیئت امنایی شهید بهشتی اردبیل برگزار شد، اهمیت شوراها و مشورت در اسلام را یادآور شد و اظهار داشت: ‌در احادیث و روایات و کلام الهی نیز به این اصل تاکید شده است و با انتخاب شوراهای دانش‌آموزی در واقع وظیفه دانش‌آموزان و مسئولان مدارس را در این باره یادآور می‌شویم.
وی شورا را یک نوع مشارکت اعلام کرد و افزود: در قرآن نیز آمده است که در کارهای اجتماعی، ‌فرهنگی و گروهی مشورت داشته باشید چرا که از مشورت جمعی ضرری متوجه کسی نشده و این کار جامعه را تهدید نمی‌کند.
وی با یادآوری اینکه در بسیاری از موارد شورا و مشورت، مشکلات را به حداقل می‌رساند، گفت: در واقع با انجام مشورت خود را در مقابل بسیاری از آسیب‌ها که ممکن است مشکل‌زا نیز باشد، مصون کرده و  تصمیمی منطقی را می‌گیریم.
این مسئول شورا را یک فعالیت اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و مذهبی برشمرد و بیان داشت: گستره فعالیت‌ها و اثرگذاری‌های شورا بسیار زیاد است به طوری که در برخی از مواقع سرنوشت خود و طرح‌ها و برنامه‌ها را از طریق شورا تعیین می‌کنیم.
صفری تصریح کرد: شوراهای دانش‌آموزی نوعی دخالت در امور مدرسه بر مبنای قانون است که این قانون مورد تایید وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.
وی تعامل بین دانش‌آموزان، مدرسه و اولیا را بسیار مهم اعلام و خاطرنشان کرد: سه مثلث خانواده، مدرسه و دانش‌آموز بیشترین تاثیرگذاری را در جامعه دارند و اگر هر یک از اضلاع این مثلث نقش خود را ایفا نکنند مشکلاتی گریبانگیر جامعه می‌شود.
معاون پرورشی و تربیت‌ بدنی آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان باید وظیفه شناس باشند، احیای امر به معروف و نهی از منکر را هدف و وظیفه اصلی شورا دانست و افزود: شورا باید کارهای پسندیده، نیک و عام‌المنفعه را تایید کرده و جلوی برخی از تحرکات را که ضد سلامت روحی و روانی دانش‌آموزان و خانواده‌ها است را بگیرد.
صفری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی را سبب ایجاد یک نوع اعتماد به نفس در دانش‌آموزان اعلام کرد و افزود: با این اقدام توانایی دانش‌آموزان در این عرصه به نمایش گذاشته می‌شود و در مدرسه نیز یک نوع مدیریت مشارکتی اسلامی ایجاد می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود انتخابات شوراهای دانش‌آموزی را حرکتی نوین و مهم در راستای مدیریت فکری مدرسه اعلام کرد و افزود: این فرصت مناسبی است که از طریق نظام جمهوری اسلامی در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته بنابراین دانش‌آموزان منتخب شورا نیز باید بتوانند از این فرصت به نحو احسن استفاده کرده و مطالبه دانش‌آموزان دیگر را برآورده کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل،در استان اردبیل دو هزار و 856 مدرسه با بالغ بر 240 هزار نفر دانش‌آموز در انتخابات شوراهای دانش‌آموزی شرکت و اعضای شورا را انتخاب و معرفی کردند. در مراسم نمادینی که پیش از ظهر امروز در مدرسه هیئت امنایی شهید بهشتی اردبیل برگزار شد نیز 30 نفر از دانش‌آموزان نامزد شده بودند که از میان آنان 11 نفر به عنوان اعضای اصلی و علی‌البدل با آرای دانش‌آموزان انتخاب شدند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول