اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اصفهان:

اصفهان رتبه نخست توزیع صندوق صدقات را دارد

خبرگزاری فارس: معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اصفهان گفت: استان اصفهان از نظر صندوق صدقات و تعداد مشترکان رتبه نخست از نظر توزیع صندوق صدقات و از نظر حجم درآمد زکات رتبه دوم را بعد از استان تهران دارد.

اصفهان رتبه نخست توزیع صندوق صدقات را دارد
بهرام سواد کوهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره اینکه کمک‌های مردمی به صورت زکات، صدقات و اکرام خیرین به نیازمندان صورت می‌گیرد به پرداخت زکات اشاره کرد و اظهار داشت: زکات جمع آوری شده از طریق کمیته امداد در دو سرفصل در پروژه‌های عمرانی و آبادانی روستاها و نیز محرومان هزینه می‌شود.
وی با بیان اینکه هزینه عمرانی بیشتر برای مساجد، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی هزینه می‌شود، افزود: پروژه‌های عمرانی نظیر پل، پارک، سرویس بهداشتی، روشنایی معابر از طریق همین زکات تامین می‌شود.
معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اصفهان تاکید کرد: زکات پرداختی مردم به همان نیت هزینه می‌شود به نحوی که اگر فرد زکاتش در امور فرهنگی هزینه شود فقط در همان حوزه هزینه می‌شود.
وی تصریح کرد: در شش ماه گذشته 380 میلیارد ریال زکات  از مردم جمع‌آوری و صرف امور محرومان شده است.
سواد کوهی ادامه داد: 600 میلیون تومان فقط برای امور مساجد و بقیه برای سایر پروژه‌های عمرانی روستاها هزینه می‌شود.
وی با بیان اینکه استان اصفهان بعد از تهران بیشترین جذب کمک را دارد، بیان داشت: کمک‌های مردمی به جز زکات بیشترین جذب را دارد.
معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اصفهان اضافه کرد: استان اصفهان از نظر صندوق صدقات و تعداد مشترکان رتبه نخست از نظر توزیع صندوق صدقات و از نظر حجم درآمد زکات رتبه دوم را بعد از استان تهران دارد.
وی با بیان اینکه مردم اصفهان مشارکت خوبی در کمک رسانی به محرومان دارند، افزود: در شش ماه گذشته 17 میلیارد و 100 میلیون تومان به کمیته امداد کرده‌اند.
سواد کوهی با تاکید به اینکه زکاتی پرداختی مردم در همان نیاتی که دارند، هزینه می‌شود، ادامه داد: اعتماد عمومی مردم به کمیته امداد در کمک به محرومان از طریق کمیته امداد 160درصد افزایش داشته است.
وی همچنین به اجرای طرح اکرام و 32هزار حامی این طرح اشاره کرد و گفت: در سال گذشته فقط 26 میلیارد تومان جمع‌آوری کمک داشته‌ایم که امسال با حمایتی که مردم از کمیته امداد داشته‌اند، این مبلغ در مدت شش ماه به 17 میلیارد تومان رسیده است.
سواد کوهی از رشد 175درصدی اکرام ایتام خبر داد و افزود: در شش ماه نخست امسال 30 میلیارد ریال جذب کمک اکرام ایتام داشته‌ایم.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول