اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

با ابلاغ سرلشکر فیروزآبادی صورت می‌گیرد؛

اعطای نشان فرهنگی، تبلیغی به مسئولان تبلیغات دفاع مقدس

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه گفت: نشان فرهنگی، تبلیغی به مسئولان تبلیغات دوران دفاع مقدس اعطا میشود.

اعطای نشان فرهنگی، تبلیغی به مسئولان تبلیغات دفاع مقدس
به گزارش خبرگزاری فارس، سردار محمدعلی آسودی معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه طی سخنانی به تشریح مهمترین اقدامات و فعالیتهای معاونت فرهنگی و تبلیغات سپاه پرداخت و گفت: تدوین تاریخچه تبلیغات و فرهنگی سپاه، تجلیل از شهدای فرهنگی و تبلیغات، همچنین اعطای نشان فرهنگی به مسئولین تبلیغات و فرهنگی دوران دفاع مقدس از جمله این اقدامات است.
 
آسودی با بیان اینکه تدوین تاریخچه تبلیغات سپاه از اقدامات مهمی است که تاکنون تدوین نشده بود، اظهار داشت: به منظور آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان و آیندگان با اقدامات و فعالیتهای تبلیغات سپاه در سه دهه گذشته و چگونگی راه اندازی، شکل گیری و شناسایی مسئولین حوزه تبلیغات و بهره گیری از تجارب آنها این اقدام مهم انجام گرفت که تاکنون بخش عمده ای از کار به نحو شایسته ای به انجام رسیده است.

وی تصریح کرد: گام اول شناسایی و برقراری ارتباط با مسئولان اولیه تبلیغات سپاه بود که این امر در مراسم تجلیل از پیشکسوتان تبلیغات انجام شد و گروهی تحت عنوان "تاریخ شفاهی" طی جلسات متعددی، به انجام مصاحبه پیرامون تاریخچه تبلیغات، نحوه انتصاب، مدت مسئولیت، سطح فعالیتها و برنامه‌ها پرداختند.

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه فاز دوم این اقدامات را شناسایی و انجام مصاحبه با معاونین و مدیران تبلیغات در مراکز یگانها و استانها عنوان کرد و افزود: پس از جمع آوری تاریخچه تبلیغات، پیاده سازی مصاحبات، تجزیه و تحلیل اطلاعات و جمع بندی صورت می‌گیرد و پس از تدوین، مجموعه کاملی که قابلیت بهره برداری برای نسلهای بعدی و همچنین مسئولان در آینده به صورت کلی و موضوعی را دارد،ارائه می‌شود.

وی تجلیل از شهدای فرهنگی و تبلیغات سپاه را از دیگر اقداماتی خواند که در این مجموعه آغاز شده و اظهار داشت: تبلیغات سپاه که تا سالهای سال حتی فراتر از سپاه، در سطح تبلیغات کشور فعالیت می‌کرد، از دوران پیش از آغاز جنگ تحمیلی و هم در دوران دفاع مقدس، همواره در خط مقدم جبهه ها حضور داشته و به انعکاس و ارسال اخبار، تصاویر و نشان دادن حماسه‌های ماندگار رزمندگان، همچنین انجام کارهای فرهنگی، تبلیغی قبل از عملیات، در زمان عملیات از خطوط مقدم تا پشت جبهه می‌کرد که در این راستا شهدایی را نیز به اسلام و انقلاب تقدیم کرد.

آسودی با اعلام این مطلب که تاکنون به طور خاص برای شهدای تبلیغات یادواره و کنگره‌ای برگزار نشده است، گفت: بر اساس اعلامی که به تمامی رده‌ها صورت گرفته، آنها می‌بایست اطلاعات و مشخصات شهدای فرهنگی و تبلیغات دوران دفاع و حتی جانبازانی که پس از این دوران به فیض شهادت نائل آمدند را دریافت و ارسال کنند و طی برنامه ریزی صورت گرفته، یادواره شهدا به صورت منطقه‌ای و در پایان سال 91، کنگره شهدای فرهنگی و تبلیغات سپاه برگزار می‌شود.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاهی از آثار باقی مانده از شهدای فرهنگی تبلیغی در حاشیه برگزاری کنگره شهدا خبر داد و تصریح کرد: هر آنچه از این شهدای والا مقام به یادگار مانده، اعم از آثار تجسمی، فیلم، عکس ، طرح و تابلونویسی، تدوین شده و در حاشیه کنگره شهدای فرهنگی و تبلیغات سپاه به نمایش در می‌آید.

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه از اعطای نشان فرهنگی به مسئولین تبلیغات و فرهنگی دوران دفاع مقدس خبرداد و افزود: با توجه به اینکه این اقدام در رسته فرهنگی و تبلیغی انجام نشده بود، با پیگیریهای معاونت فرهنگی و تبلیغات سپاه، کمیته‌ای به منظور بررسی و اعطای این نشان به مسئولان تبلیغات دوران دفاع مقدس تشکیل شد.

وی اظهار داشت: بدین منظور تلاشهای زیادی صورت گرفت، مصادیق یگانی و رده‌ای و فعالیتهای انجام شده و شاخصه‌های عمده تبلیغی جمع آوری و مصادیق کارهای انجام شده در هر سطح و شاخصه‌های عمده در تیپ، لشکر و قرارگاهها تدوین، ارائه و به تصویب ستاد کل نیروهای مسلح رسید و توسط سردار سرلشکر فیروزآبادی ابلاغ گردید.

آسودی با بیان اینکه مسئولیت جمع آوری اطلاعات و معرفی افراد به منظور اعطای نشان برعهده معاونت فرهنگی و تبلیغات حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه است، گفت: این معاونت طی نامه‌هایی به تمامی رده‌ها از آنها خواسته که اطلاعات و مشخصات مسئولین تبلیغات دوران دفاع مقدس اعم از پاسداران شاغل، بازنشسته، شهید و یا متوفی و بسیجیانی که در سطح مسئولان تبلیغات و فرهنگی مسئولیت داشتند را پس از تایید به این معاونت ارسال کنند.

وی اظهار داشت: اقدام بعدی معاونت فرهنگی و تبلیغات سپاه تدوین نظام جامع فرهنگی و تبلیغات سپاه است که برای تدوین این سند علمی، فرهنگی به تجارب گذشته، اقدامات، عملکردها و بهره‌گیری از توانمندیهای مدیران سابق عرصه فرهنگی و تبلیغات نیاز بود و بحمدالله تاکنون فصل اول این سند علمی به اتمام رسیده و تا ابتدای سال 1391 این اقدام مهم و تاثیرگذار در حوزه فرهنگی و تبلیغات به سر انجام می رسد.

معاونت فرهنگی و تبلیغات سپاه در پایان اظهار امیدواری کرد مجموع این اقدامات و تجارب ارزشمند به منظور مقابله با جنگ نرم، تهاجم فرهنگی و عملیات روانی امریکا و استکبار جهانی به کار گرفته شود.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول